کد خبر : 24846 / /
/

بررسی تعداد نماد‌های مثبت و منفی در بازه آغاز تا پایان معاملات امروز بورس تهران نشان از فشار تقاضا و قدرت برتر خریداران در 15 دقیقه ابتدایی بازار دارد.

بورس تهران در پایان جریان معاملاتی امروز هم جا پای عملکرد دیروز گذاشت. افت 1.64 درصدی شاخص کل، موجب کاهش 26 هزار و 120 واحدی و قرارگیری آن در محدوده یک میلیون و 564 هزار واحد شد.

بررسی تعداد نماد‌های مثبت و منفی در بازه آغاز تا پایان معاملات امروز بورس تهران نشان از فشار تقاضا و قدرت برتر خریداران در 15 دقیقه ابتدایی بازار دارد. اما این برتری فقط همین بازه کوتاه 15 دقیقه‌ای دوام داشت و پس از آن با ورود فروشندگان نقشه بازار سهام رنگ سرخ به خود گرفت.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای امروز هم با کاهش 1.64 درصدی، افت سنگین 26 هزار و 120 واحدی را تجربه کرد. سرانجام در روزی که نقشه بازار عموما به رنگ سرخ بود شاخص کل در محدوده 1 میلیون و 564 هزار و 374 واحد ایستاد.

در این میان از بین گروه‌های بزرگ بازار سرمایه، صنعت خودرو به واسطه اخبار مثبت عرضه ادامه‌دار خودرو در بورس کالا که امروز هم با عرضه دو خودرو 207 و هایما دنبال شد، وضعیت بهتری نسبت به سایر صنایع داشت.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است به دنبال همتای خود گام دیگری در مسیر کاهشی خود برداشت. در پایان جریان دادوستدهای امروز شاخص کل هم‌وزن 0.99 درصد افت کرد. این افت موجب کاهش 4 هزار و 631 واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده 464 هزار واحدی قرار داد.

روند کاهشی ارزش معاملات

نکته منفی بازار امروز تداوم روند کاهشی ارزش معاملات بود. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری تا لحظه نگارش این گزارش در محدوده 7 هزار و 388 میلیارد تومانی قرار گرفت تا ارزش معاملات از سطح 10 هزار میلیارد تومانی روز چهارشنبه دورتر از قبل شود.

 

خروج مجدد پول از بازار سهام برای دومین روز متوالی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج 766 میلیارد تومان پول از بورس می‌دهد. اگر قرار به رشد کلیت بازار سهام است، ورود پول و اعتماد سهامداران برای گذاشتن سرمایه خود در بورس تهران شرط لازم و مهم به وقوع پیوستن این هدف است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 185 نماد سبز و 462 نماد منفی نمایان‌گر قدرت نسبی فروشنده‌ها در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 260 میلیارد دلار شد.

نمادهای اثرگذار بر معاملات

امروز نمادهای فارس، فولاد، فملی، میدکو، کگل و پارس بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل در روزی که نسبتا به سختی نمادهایی با تاثیر مثبت بر شاخص کل پیدا می‌شد، نمادهای خودرو، خساپا، دانا، وبهمن، فخوز و لوتوس در بر دارنده بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار، نمادهای آریا، زاگرس، فغدیر، تجلی، شاوان و وسپهر بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی بپاس، کگهر، خدیزل، وملل و وکبهمن بیشترین تاثیر مثبت را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص نسبی خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای وثوق، قاروم، فاذر، کلر، دفارا، بگیلان و باران بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت پای ثابت صف‌ فروشی‌های بازار سرمایه بازهم در این لیست حاضر بود و در ادامه نمادهایی همچون ولبهمن، حآسا، خصدرا و ختراک در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای فاذر، شلرد، ولانا، وسدید و ممسنی بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.