کد خبر : 24871 / /
/

افزایش آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها در حال حاضر در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته و شاخص کیفیت هوا بالاتر از 200 است.

 

افزایش آلودگی هوا باعث شده است تا در حال حاضر هوای پایتخت در شرایط بسیار ناسالم قرار گیرد و شاخص کیفیت هوا بالاتر از 200 باشد.

افزایش آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها در حال حاضر در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته و شاخص کیفیت هوا بالاتر از 200 است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، با اشاره به تداوم آلودگی هوای تهران، گفت: در روزهایی که شاخص کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها است باید موضوع دورکاری کارکنان اجرایی شود و وزارت بهداشت جهت جلوگیری از به خطر افتادن سلامت شهروندان، درخواست دورکاری کارکنان و کاهش ساعت کاری ادارات در تهران را دارد.

دکتر عباس شاهسونی، با اشاره به آلودگی هوای تهران، گفت: هوای پایتخت در شرایط بسیار ناسالم است؛ به شکلی که در ایستگاه‌های منطقه ۴ و منطقه ۱۵ شاخص کیفیت هوا بالاتر از ۲۰۰ است.

وی با بیان اینکه در روزهایی که شاخص کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها است باید موضوع دورکاری کارکنان اجرایی شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت جهت جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم به خصوص گروه‌های حساس، درخواست دورکاری کارکنان و کاهش ساعت کاری ادارات را دارد. این درخواست به طور جدی برای کارمندان خانم باردار، کارمندان دارای فرزند زیر ۶ سال، کارمندان دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی و کارمندان با سن بالای ۶۰ سال مطرح می‌شود.

او با اشاره به اینکه غلظت ذرات معلق PM2.5 در روز جاری (۱۱ دی ماه) در تهران بیش از ۱۰ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت بود، اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین آلاینده در هوای کلانشهر تهران ذرات معلق PM۲.۵ است، گفت: این ذرات اثرات زیادی بر سلامت انسان دارد و مهم‌ترین عامل خطرناک در هوا برای انسان‌ها است.

وی افزود: در این شرایط افزایش قابل توجه بیماری‌های قلبی و عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان دور از انتظار نخواهد بود. همچنین افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت نیز رخ می‌دهد.

او تاکید کرد: در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کرده و افراد دیگر هم باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

جزئیات دور کاری کارمندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به درخواست وزارت بهداشت و قرارگیری شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، جزئیات بهره‌گیری از دورکاری برای کارمندان در سطح استان تهران برای فردا دوشنبه ۱۲ دی‌ماه را تشریح کرد.

عابد ملکی  در تشریح نحوه دورکاری کارمندان در استان تهران برای فردا دوشنبه ۱۲ دی‌ماه گفت: با توجه به درخواست وزارت بهداشت و قرارگیری شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم علاوه بر مصوبات قبلی کمیته اضطرار آلودگی هوا که در روز شنبه تشکیل شده بود، امروز یکشنبه نیز کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه داد و نسبت به دورکاری کارمندان در استان تهران تصمیم‌گیری شد.

وی تاکید کرد: برابر مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا بخشی از کارمندان که در گروه‌های حساس و پرخطر قرار دارند شامل خانم‌های باردار، کارمندان خانم که فرزند دبستانی و زیر شش سال دارند، تمامی کارمندان بالای ۵۰ سال، کارمندانی که بیماری‌های قلبی، ریوی و تنفسی دارند و بیماران دیابتی و رماتیسمی و سایر بیماران و همچنین افراد دارای فشار خون بالا و کارمندان سرطانی برای فردا از دورکاری استفاده خواهند کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.