کد خبر : 24997 / /
/

عکسی از گذشته مهرانه مهین ترابی در سریالی قدیمی با یکی از عکس های حال حاضر او مقایسه شده که باعث تعجب مخاطبین از زیباتر شدن او شده است.

عکس هایی متفاوت از مهرانه مهین ترابی باعث تعجب مخاطبین شد.

مهرانه مهین ترابی

عکسی از گذشته مهرانه مهین ترابی در سریالی قدیمی با یکی از عکس های حال حاضر او مقایسه شده که باعث تعجب مخاطبین از زیباتر شدن او شده است.

مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین ترابی از بازیگران شناخته شده کشورمان بوده که بدون شک همه ما با سریالهای به یاد ماندنی او خاطره داریم سریال همسران و خانه سبز را میتوان به عنوان بهترین و ماندگارترین سریالهای تلویزیونی او نامید که در بین مردم همیشه ماندگار است. در این صفحه از مجله شبونه میخواهیم بیوگرافی و زندگی شخصی او را نگاهی بیاندازیم با ما همراه باشید.

 

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر کارکشته و درجه یک سینما و تلویزیون کشورمان در بیستمین روز از مرداد ماه ۱۳۳۶ در شهر کرج دیده به جهان گشوده است

از هنرمندان با تجربه که تا حالا فیلم ها و سریال های به یادماندنی زیادی را بازی کرده به همه مردم با چهره او به کاملاً آشنا هستند

رشته تحصیلی بازیگری و کارگردانی می باشد

در اوایل انقلاب وارد دنیای بازیگری شد

روزهایی که بازیگران زن زیادی ممنوع الفعالیت شده بودند

 

و میدان را برای حضور چهره‌های جوان و با استعداد باز گذاشته بود

علت ازدواج نکردن مهرانه مهین ترابی

 مهرانه مهین ترابی که در همه فیلمها و سریالهای که تاکنون بازی کرده است نقش یک همسر مهربان و دلسوز و مادری از خود گذشته و فداکار بازی می‌کرد اما در زندگی واقعی هیچگاه ازدواج نکرد. به گفته خودش آنقدر درگیر کارهای هنری بودم که فرصتی برای زندگی زناشویی نداشتم و برای همین علت نتوانستم هیچگاه ازدواج کنم.

شروع بازیگری

بازیگری را در سال ۱۳۶۵ شروع کرد

اولین بار در فیلم سینمایی گل بهار حضور پیدا کرده

اولین تجربه خود را در بازیگری کسب نمود

خانم تهمینه اردکانی کارگردان این فیلم سینمایی بود

توسط آقای حسین ترابی به او پیشنهاد کار شد

در فیلم سینمایی رد پایی بر شن هنرنمایی کرد

کارگردانی آن را محمدرضا هنرمند برعهده داشت تا دومین کار سینمایی خود را با این فیلم تجربه کند

مجددا سال بعد با خسرو معصومی همکاری کرد

این بار در فیلم سینمایی دوران سربی بازی کرده که نسبت به دو فیلم قبلی او معروف تر بود

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی و همسرش +تصاویر خانواده

در این کار سینمایی با آقای سیروس گرجستانی و مهشید افشارزاده همبازی شد

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی تا سال ۱۳۷۰ و سال‌های پشت سر هم حداقل یک فیلم را بازی کرده است

مهرانه مهین ترابی

راز کوکب در سال ۶۸ دیگر تجربه و در سینما بود

این بار با هنرمندان پیشکسوت زیادی همبازی شد

بازی در کنار بهزاد فراهانی و حسین پناهی و جهانگیر فروهر را می توان از مهمترین تجربیات او در اوایل بازیگری اش عنوان کرد

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی

موضوع این فیلم درباره دختری به نام کوکب بود که در درگیریهای اوایل انقلاب کشته می شود و پدر و مادر او که در یک باغ سرایدار بودند ماجرا را به مراجع قضایی اطلاع می دهند تا درباره سرنوشت دخترشان اطلاعی به دست بیاورند و بعد از تحقیقات زیاد متوجه می‌شوند که فرزندشان در راه انقلاب کشته شده است

سال ۶۹ پروژه سینمایی ملک خاتون اثر حسن محمدزاده را بازی کرد

در نهایت در سال ۷۰ با بازی در دو فیلم سینمایی و یک سریال تلویزیونی یکی از سال های پر کار خود را در حوزه هنر تجربه کرد

فیلم مسافران دره انار و دادستان انجمن دو فیلم سینمایی بود که او در سال ۷۰ بازی کرد

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی در سال ۷۰ آقای داریوش مودبیان او را برای بازی در سریال تلویزیونی مشهور الله صندوقچه اسرار انتخاب کرد

سریالی که در سال ۶۹ تا ۷۲ مراحل ساخت و پخش آن از شبکه دوم ادامه داشت

در این کار تلویزیونی بسیاری از بازیگران شناخته شده کشورمان در دهه ۷۰ بازی می کردند از جمله اکبر عبدی، فتحعلی اویسی نعمت‌الله گرجی ،حمید عبدالمالکی، حمید جبلی، داریوش مودبیان، فردوس کاویانی ،محمود بنفشه خواه ،رضا بنفشه خواه ،علی نصیریان، اکبر عبدی و منوچهر آذری از جمله هنرمندان شناخته شده این کار بودند

مهرانه مهین ترابی بازیگر نقش شتر و پنبه دانه بود

داستان این مجموعه درباره یک رفتگر به نام اخیر الله بوده که در یکی از محله های قدیمی تهران مشغول کار بود که در هر قسمت اتفاقات جنجالی و ماجراجویی برای او به وجود می آورد

بازی در سریال همسران

اوج شهرت و محبوبیت او در تلویزیون به مجموعه همسران برمی‌گردد

کاری از آقای بیژن بیرنگ که در سال ۷۳ در شبکه دوم پخش شد

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی و همسرش +تصاویر خانواده

یک مجموعه کامل خانوادگی که مورد استقبال مردم ایران قرار گرفت

برای بسیاری از مردم عنوان یک نوستالژی خاطره انگیز به شمار می آید

مهرانه مهین ترابی

مردم توانستند توانست با مجموعه همسران ارتباط برقرار کنند یک سریال کامل خانوادگی بازیگران نقش اول آن فردوس کاویانی مهرانه مهین ترابی فرهاد جم و الهام پاوه نژاد بودند که هر شب از شبکه دوم پخش می‌شد و هر شب هم یک موضوع خاص و جذب را به دنبال داشت

بعد از مجموعه همسران پیشنهادات بسیار زیادی به مهرانه مهین ترابی شد

درخشش در خانه سبز

هر ساله در یک سریال تلویزیونی پر مخاطب به ایفای نقش می‌پردازد

از معروف ترین مجموعه های او در دهه ۷۰ می‌توان به خانه سبز اشاره کرد

سریال خانه سبز در سال ۷۵ از شبکه دوم پخش شد و با استقبال گسترده مردم روبرو شد

این مجموعه هم که آقای بیژن بیرنگ و مسعود رسام کارگردانی کرده بودند به یکی دیگر از مجموعه های جذاب آنها تبدیل شد

در خصوص خسرو شکیبایی و رامبد جوان و داریوش اسدزاده در این کار تلویزیونی تولید کرد

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی و همسرش +تصاویر خانواده

سریال های معروف مهرانه میهن ترابی

آژانس دوستی

قطار ابدی

قهر و اشتی

نرگس صاحبدلان

شمس‌العماره

زمانه

آنام

بچه های نسبتا بد

دنبال رویایم رفتم

مهین‌ترابی درباره انتخاب مسیر زندگی و این که بازیگری را انتخاب کرده، گفت: من در رشته مدیریت اداری در دانشگاه درس خواندم و بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان ارزیاب گمرک شروع به کار کردم. اما چند ماهی که صبح ساعت ۶ از خواب بیدار شدم و سرکار رفتم، دیدم من اصلا آدم زندگی کارمندی نیستم و نمی‌توانم این زندگی را ادامه بدهم. برای همین تصمیم گرفتم بروم دنبال رشته‌ای که به آن علاقه‌مند بودم. به بازیگری و هنر علاقه داشتم برای همین کنکور شرکت کردم و در دانشگاه هنر‌های زیبا قبول شدم و همزمان هم کار می‌کردم و هم درس می‌خواندم که این اصلا کار آسانی نبود. نمی‌توانستم کارم را رها کنم، چون به حقوقش نیاز داشتم. از آن طرف خانواده‌ام هرچند مانع این تصمیم من نشدند، اما حمایتی هم از آن نکردند. آن‌ها ترجیح می‌دادند من کارم را حفظ کنم و کارمند بمانم، اما رویای من چیز دیگری بود و بابت آن باید هزینه می‌دادم که دادم.

رضایتمندی درونی

مهین ترابی می‌گوید: راستش من می‌توانستم به همان آب باریکه حقوق کارمندی راضی باشم و خودم را به دردسر نیندازم؛ اما نشستم و با خودم فکر کردم آیا با این سبک زندگی چند سال می‌توانم دوام بیاورم؟ آیا دو سال دیگر هم خوشنود خواهم بود؟ همین تحلیل و روراست بودن با خودم باعث شد از سایه امنیت بیرون بیایم. داشتن زندگی هدفمند و آن طور که دوست داری با راحت‌طلبی و تنبلی به دست نمی‌آید. من خیلی تلاش کردم و بابت همین تلاشی که کردم الان از جایی که در آن قرار دارم راضی‌ام. رضایتم بابت شهرت بازیگری نیست. بابت این است که روحم راضی است. مسیری را طی کرده‌ام که دلم می‌خواسته به جایی رسیده‌ام که هدفم بوده. این رضایتمندی درونی است که خوشحالم می‌کند. من با آگاهی و به دور از هر هیجانی تصمیم گرفتم. با آگاهی مسیر و هدفم را انتخاب کردم و مرحله به مرحله پیش رفتم و همین است که راضی‌ام می‌کند.

 علاقه مهرانه مهین ترابی به ورزش

من این روزها خیلی دلم می خواهد ورزش کنم و از هر فرصتی استفاده می کنم که بروم پیاده روی و پارک.

خانه من نزدیک “آب و آتش” است و آنجا را خیلی دوست دارم و هر موقع که وقت کنم با دوستانم به آنجا می روم که پیاده روی کنیم، اما متاسفانه یک کار مدام نیست چون از تنها راه رفتن و تنها ورزش کردن خوشم نمی آید و این از اخلاق های بد من است.

خیلی خوب است که آدم بتواند این کارها را روتین کند و تنهایی انجام دهد، اما من تنهایی انجام نمی دهم، بنابراین هر وقت دوستی پیشنهاد دهد یا من وقت داشته باشم و با دوستانم تماس بگیرم این کار را انجام می دهم.

مثلا دیشب به بام تهران رفتم و یک ساعتی پیاده روی کردم. در هفته فکر کنم حدود دو، سه بار این اتفاق می افتد اما به عنوان مثال اینکه بخواهم بروم باشگاه مثلا بدنسازی این کار را انجام نمی دهم، چون با کارهای کادربندی شده اصولا راحت نیستم.

من سال های زیادی یک ورزش که برای یک خانم آمریکایی هست به نام کالام پیک نی انجام می دادم، نام ورزش کل نتیکس است.

اما متاسفانه ما به خاطر شغل مان نمی توانیم برنامه ریزی های همیشگی داشته باشیم، مثلا من شش یا هشت ماه سر کارم و در این مدت یک ماه آن پشت سر هم جلوی دوربینم، صبح ساعت ۷ می روم و شب ساعت ۸ و ۹ خسته بر می گردم و امکان ورزش کردن ندارم.

اما من سال ها ورزش کردم و سلامتی الان خود را مدیون آن ورزش ها هستم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.