کد خبر : 25009 / /
/

با افزایش نرخ ارز در پاییز، سقف شیشه ای میرداماد شکست و تیم اقتصادی دولت با تغییراتی همراه شد. روز پنج‌شنبه ۸ دی ۱۴۰۱ محمدرضا فرزین جایگزین علی صالح‌آبادی در بانک مرکزی شد.

اقتصادنیوز: برخی از معامله گران روز گذشته و دیشب مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی رشد کرده است. عده ای از معامله تصور می کنند که نرخ دلار در بازار امروز رشد می کند.

با افزایش نرخ ارز در پاییز، سقف شیشه ای میرداماد شکست و تیم اقتصادی دولت با تغییراتی همراه شد. روز پنج‌شنبه ۸ دی ۱۴۰۱ محمدرضا فرزین جایگزین علی صالح‌آبادی در بانک مرکزی شد.

 فرزین، رعشه به جان دلار انداخت

فرزین در اولین اظهارنظر، اعلام کرد که حتما نرخ نیما را روی قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت خواهیم کرد و به این ترتیب، واردات تمامی کالاهای اساسی و مواداولیه و ماشین‌آلات را با این نرخ تامین خواهیم کرد.

بعد از اظهارات فرزین، محمد مخبر، معاون اول سید ابراهیم رئیسی هم اعلام کرد: تصمیم گرفتیم تا دو سال نرخ ارز کالاهای اساسی را ثابت نگه داریمتا با تنش جدی در قیمت‌ها مواجه نشویم.

 رئیس کل جدید بانک مرکزی ۱۵ دی ماه در راس هیئتی به دوحه سفر کرد. سفر فرزین به دوحه احتمال افزایش همکاری‌های اقتصادی میان 2 کشور را افزایش داد.

 به عقیده فعالان بازار این خبر می‌تواند در افزایش سطح انتظارات مثبت بازار موثر باشد. بررسی ها نشان می دهد آمدن فرزین رعشه به جان دلار انداخته و در  یک هفته نرخ دلار در تهران ریزش های مداومی را تجربه کرده است.

برجام بازیگر نقش اول بازار ارز 

با این حال ادعایوال استریت ژورنال از نزدیکی آمریکا و عربستان برای مقابله با ایران و ادعای المانیتور ازحرکت برجام به سمت گورستان  و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران باعث شده مذاکرات برجام همچنان نقش اول بازار ارز را بازی کند و برخی از معامله گران از آتش زیر خاکستر سخن گویند. فعالان بازار  مدعی بودند در صورتی که مسائل هسته ای حل نشود احتمال صعود دلار در بلند مدت وجود خواهد داشت.  

رشد قیمت دلار در پشت خط 

برخی  از معامله گران روز گذشته و دیشب مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی رشد کرده است. عده ای از معامله گران تصور می کنند که نرخ دلار در بازار امروز رشد می کند.

 تحرکات پشت‌خطی خنثی می شود؟ 

با این حال، ممکن است بازارساز در ابتدای هفته سطح عرضه خود را بالا ببرد و قدرت خود را یکبار دیگر به معامله‌گران دیکته کند. در واقع ممکن است تحرکات پشت‌خطی معامله‌گران در ابتدای هفته توسط بازارساز خنثی شود.

همچنین برخی فعالان باور دارند که نوسان‌گیران از قدرت بازارساز اطلاع دارند و به دنبال فروش ارز خود در بالاترین قیمت ممکن هستند و به همین دلیل نیز در بازار پشت‌خطی فعال شده‌اند.

شوک صعودی به قیمت طلا /آغوش باز بیت‌کوین به گزارش اشتغال آمریکا

در هفته جاری، بازار می‌تواند با ادامه افت قیمت، زمینه‌ساز تغییر معنادار انتظارات شماری از معامله‌گران شود. با این حال برخی از معامله‌گران به دنبال این هستند که بازار در هفته جاری کف قیمت خود را تجربه کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.