کد خبر : 25082 / /
/

آیت الله العظمی جوادی آملی صبح امروز یکشنبه، هجدهم دی در پایان درس خارج فقه در واکنش به اهانت " شارلی ابدو "، نشریه هتاک فرانسوی به رهبر معظم انقلاب، مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی گفت: اهانتی به یک مملکت است، با فحش و کاریکاتور که نمی شود!

جماران نوشت: الله العظمی جوادی آملی گفت: حالا کسی فحش داد، آدم که نمی تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است، یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملّت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد.

آیت الله العظمی جوادی آملی صبح امروز یکشنبه، هجدهم دی در پایان درس خارج فقه در واکنش به اهانت " شارلی ابدو "، نشریه هتاک فرانسوی به رهبر معظم انقلاب، مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی گفت: اهانتی به یک مملکت است، با فحش و کاریکاتور که نمی شود! بیان نورانی حضرت امیر (س) است که: (ردّوا الحجر من حیث جآء)*، سنگ را همانجا که آمد، برگردانید. (فانّ الضیم لا یحتمله الا الذّلیل)*. ستم را جز ملّت فرومایه قبول نمی کند، سنگ را هر جا آمد برگردانید؛ این بیان نورانی حضرت امیر است که اسلام هم روی همین پیش می رود؛ (ردّوا الحجر من حیث جآء)، (فانّ الضیم _ ستم را، ذلت را جز ملت فرومایه کسی تحمل نمی کند _ لا یحتمله الا الذّلیل).

امّا حالا کسی فحش داد، آدم که نمی تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است، یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملّت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد.

امیدواریم خدا این نظام را حفظ بکند!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.