کد خبر : 25096 / /
/

رقابت برای نام‌نویسی در بین زنان قدرتمند مجله فورچون امسال کمی دشوارتر بود. با توجه به جهانی شدن کسب‌وکار، این مجله تصمیم گرفت لیست خود را از برترین زنان در جایگاه ریاست شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به صورت ادغامی از صاحبان کسب‌وکار داخلی و بین‌المللی ارائه کند.

مجله فورچون هر سال لیستی از زنان قدرتمند در پست‌های مدیریتی و فعال در صنعت استارتاپ را منتشر می‌کند. این لیست شامل زنانی موفق در رهبری شرکت‌های بیمه، لجستیک، سلامت و خدمات مالی است.

رقابت برای نام‌نویسی در بین زنان قدرتمند مجله فورچون امسال کمی دشوارتر بود. با توجه به جهانی شدن کسب‌وکار، این مجله تصمیم گرفت لیست خود را از برترین زنان در جایگاه ریاست شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به صورت ادغامی از صاحبان کسب‌وکار داخلی و بین‌المللی ارائه کند.

با این حال، از جهاتی، لیست 10 زن برتر امسال به استثنای چند مورد مشابه سال گذشته است.

به نقل از سی‌ان‌ان، کارن لینچ، رئیس و مدیر عامل شرکت CVS Health برای دومین سال متوالی در رتبه اول قرار دارد، که رده‌بالاترین شرکت Fortune 500 و Global 500 را که تا به حال توسط یک زن اداره می‌شود، رهبری می‌کند. او که در فوریه 2021 سکان هدایت را به دست گرفت، درآمد شرکت را 9٪ افزایش داد و قیمت سهام آن 42٪ بالا برد و تحت نظارت او سهام این شرکت به خوبی از عملکرد S&P 500 پیشی گرفت. در همین حال CVS همچنان به عنوان یک بازیگر اصلی در مبارزه با کرونا ادامه داد. لینچ همچنین یک برنامه سلامت روان را برای کمک به جلوگیری از خودکشی در بین اعضای ایتنا، یک شرکت خدمات درمانی آمریکایی اجرا کرد.

جولی سویت، رئیس و مدیر عامل Accenture در جایگاه دوم زنان قدرتمند در صنعت استارتاپ و نزدیک به لینچ قرار دارند. زومیت می‌نویسد: اکسنچر یک شرکت خدمات تجاری و مشاوره مدیریتی است که انواع خدمات در حوزه‌های عملیاتی، مدیریتی، دیجیتال‌سازی و مشاوره را به شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد خود ارائه می‌کند. دفتر مدیریتی این برند در حال حاضر در شهر دوبلین ایرلند واقع است. نکته‌ی قابل تامل این است که ۹۵ شرکت از ۱۰۰ شرکت لیست «فورچون گلوبال ۱۰۰» و بیش از سه‌چهارم شرکت‌های«فورچون گلوبال ۵۰۰» مشتری خدمات اکسنچر هستند.

جین فریزر، مدیر عامل Citigroup در رتبه 3 قرار دارد. گروه سیتی، شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی است، که شعبه مرکزی آن در منهتن نیویورک قرار دارد. پس از آن مری بارا، رئیس و مدیر عامل خودروسازی جنرال موتورز رتبه 4 رده‌بندی زنان قدرتمند در بخش استارتاپ را به خود اختصاص داده است.

رتبه پنجم به جسیکا تان، مدیرعامل و مدیر اجرایی گروه شرکت بیمه Ping An چین، که بیست و پنجمین شرکت بزرگ جهان است، رسید. فورچون خاطرنشان می‌کند که علی‌رغم قرنطینه‌های کرونایی در چین و تاثیر منفی آن بر رفتار احساسی مصرف‌کنندگان، پینگ‌آن تحت رهبری تان از حد انتظارات برای کسب سود در نیمه اول سال 2022 فراتر رفت و هدف آن دستیابی به تولید صفر کربن تا سال 2030 است.

همچنین اِما والمزلی، مدیر عامل داروساز جهانی GSK، به تازگی وارد لیست 10 نفره بین‌المللی فورچون شده است. او بخش 13 میلیارد دلاری سلامت مصرف‌کننده شرکتش را کنار گذاشت. فورچون خاطرنشان می‌کند: «این مساله باعث می‌شود GSK که اکنون منحصراً روی دارو متمرکز شده است، انبوهی از پول نقد برای سرمایه‌گذاری در موارد مناسب و امیدوارکننده در زمینه دارو و واکسن در اختیار داشته باشد».

در همین حال، دو مدیر اجرایی یعنی : تاسوندا داکت، رئیس و مدیرعامل TIAA و روث پورات، معاون ارشد و مدیر ارشد مالی آلفابت، نسبت به سال گذشته از لیست 10 مدیر برتر خارج شدند و به ترتیب در رتبه‌های 11 و 12 رتبه‌بندی فورچون قرار گرفتند.

ششمین زن موفق در صنعت استارتاپ کارول تومه، مدیر عامل شرکت حمل‌ونقل آمریکایی UPS است. این شرکت با ارائه خدمات تحویل و باربری به مشتریان و استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها برای اسکن بارکد به صورت اتوماتیک و صرفه‌جویی در زمان و افزایش کیفیت خدمات یکی از محبوب‌ترین‌های بخش لجستیک در آمریکا است.

رتبه بعدی متعلق به روزالیند برور، مدیر عامل شرکت هلدینگ آمریکایی Walgreens Boots Alliance است که دفتر مرکزی آن در دیرفیلد، ایلینوی قرار دارد و مالک والگرینز بوتز و تعدادی از شرکت‌های داروسازی، عمده‌فروشی و توزیع است.

گیل بودرو، رئیس و مدیرعامل شرکت بیمه Elevance Health در رتبه نهم زنان قدرتمند در صنعت استارتاپ قرار دارد. در نهایت رتبه دهم این لیست مربوط به خانم ابیگالی جانسون، رئیس و مدیرعامل شرکت Fidelity Investments یک شرکت خدمات مالی آمریکایی چندملیتی است، که در زمینه ارائه خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، مدیریت ثروت و خدمات بیمه عمر فعالیت دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.