کد خبر : 25113 / /
/

روز گذشته طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو آغاز شد.

جدیدترین پیش فروش ایران خودرو در حال اجرا است. پیش فروش ایران خودرو از امروز 18 دی آغاز شد. پیش فروش ایران خودرو این هفته در حال برگزاری است. پیش فروش ایران خودرو به مدت سه روز اجرا می شود. برای اطلاع از شرایط پیش فروش ایران خودرو این خبر را دنبال کنید.

پیش فروش ایران خودرو | ازدحام در نمایندگی ها

نمایندگی‌های ایران خودرو از روز گذشته همزمان با آغاز فروش فوق‌العاده چهار محصول این شرکت با ازدحام جمعیت مواجه شدند. اما چرا مردم به نمایندگی‌ها هجوم آوردند؟

روز گذشته طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو آغاز شد. سورن‌پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (‌ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU۷P و راناپلاس محصولاتی هستند که برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند (و بیشتر) و دارندگان خودروهای فرسوده، عرضه شده است.

همچون سنوات گذشته قرار بود متقاضیان با مراجعه به سایت فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اقدام به ثبت خرید کنند. اما از روز گذشته این سایت از دسترس خارج شد و این مشکل تا به امروز هم ادامه داشت.

بدین ترتیب مشتریان برای اینکه از قافله فروش آبی‌های جاده مخصوص عقب نمانند به نزدیک‌ترین نمایندگی ایران خودرو مراجعه کردند. حجم بالای تقاضا باعث شد تا از روز گذشته این نمایندگی‌ها با ازدحام جمعیت مواجه شوند و حتی صف‌های طولانی در آن‌ها تشکیل شود.

با این حال کاری از دست نمایندگی‌ها هم ساخته نبود و متصدیان، مشتریان را به صبوری تا رفع مشکلات فنی و بازیابی سایت دعوت می‌کردند. البته برای مشتریانی که در چهل و یک دوره قرعه‌کشی فروش محصولات ایران خودرو موفق به خرید خودرو نشده‌اند، یک روز معطلی برای رفع مشکلات اینترنتی چندان سخت و طاقت‌فرسا نیست.

پیش فروش ایران خودرو | تداوم اختلال در فروش؛ رانت جدید برای دارندگان اینترنت پرسرعت

طبق ادعای خودروساز دولتی از ساعاتی پیش اختلال ورود به سایت ایران خودرو رفع شده است. با این حال همچنان پیگیری‌ها از سرعت بسیار پایین سایت و عملکرد آن دارد. تا جایی که هنوز ثبت‌نام میسر نیست. گویا رانت موجود در این طرح، گذشته از هجوم مشتریان به نمایندگی‌ها باعث مراجعه گسترده مردم به سایت فروش اینترنتی هم شده است.

البته این اتفاقی است که پیش از طرح‌های قرعه‌کشی هم همواره رخ می‌داد و در زمان‌های فروش سایت خودروسازان از دسترس بسیاری از شهروندان خارج می‌شد. حال علاوه بر رانت مادران دارای بیشتر از یک فرزند و مالکان خودروهای فرسوده، کسانی هم که به اینترنت‌های دولتی (بدون فیلتر) و پرسرعت دسترسی دارند در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو صاحب رانت شده‌اند.

با توجه به مشکلات پیش‌آمده ایران خودرو مهلت ثبت‌نام این طرح را که تا پایان روز سه‌شنبه (٢٠ دی ماه) بود، یک روز دیگر، یعنی چهارشنبه، ۲۱ دی ماه، تمدید کرد.

شرایط فروش فوق‌العاده ایران خودرو

طرح جدید فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو از روز گذشته آغاز شد که البته با توجه با اختلال سایت فروش، عملا دیروز ثبت‌نامی صورت نگرفت. بر این اساس متقاضیان واجد شرایط تا پایان روز ۲۱ دی ۱۴۰۱ مهلت دارند تا در این طرح شرکت کنند.

این طرح ویژه متقاضیان عادی، خودروهای فرسوده و مادران و با مهلت تحویل ۹۰ روزه است. سورن پلاس، پارس ELX، پارس سال سفارشی و رانا پلاس چهار محصولی هستند که در طرح جدید فروش فوق‌العاده عرضه می‌شوند. برای دریافت قیمت خودرو های عرضه‌شده و جزئیات بیشتر جدول زیر را مطالعه کنید.

پیش فروش ایران خودرو

طرح فروش فوق العاده ایران خودرو در دی ماه ۱۴۰۱

اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی و شماره تلفن همراه به‌نام فرد ازجمله شرایط این طرح محسوب می‌شود. نداشتن الزام برای ارائه گواهی‌نامه ازجمله امتیازاتی است که‌ برای‌ مادران دارای بیشتر از یک فرزند در نظر گرفته شده است.

پس از آنکه آخرین طرح فروش اجرا شده توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو روزهای پایانی آذر ماه بود، حال پس از وقفه حدوداً سه‌هفته‌ای این گروه خودروسازی، طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول خود را در سه قالب طرح عادی، طرح حمایت از جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از امروز (یکشنبه ١٨ دی ماه) به مدت سه روز اجرا می‌کند.

پس از گذشت قریب به ۲۰ روز از آخرین طرح فروش برگزار شده توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، حال این گروه خودروسازی چهل و دومین طرح فروش فوق‌العاده عادی را به روش قرعه‌کشی از امروز (یکشنبه) به مدت سه روز به مرحله اجرا در آورده است.

همزمان با این طرح، دوازدهمین فروش فوق‌العاده ویژه حمایت از مادران و جوانی جمعیت و همچنین هفتمین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا می‌شود.

در این مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو، در هر سه قالب (عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده) چهار محصول سورن‌پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (‌ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU۷P و راناپلاس را عرضه کرده است.

قیمت خودروها قطعی است و موعد تحویل خودروها طبق روال طرح‌های فروش فوق‌العاده، ٩٠ روزه است.

متقاضیان از ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه ۱۸ دی ماه) تا پایان روز سه‌شنبه (۲۰ دی ماه) فرصت خواهند داشت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مراسم قرعه‌کشی شنبه هفته آتی (۲۴ دی‌ماه) در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار خواهد شد و مراسم از طریق سایت ایران‌خودرو به نشانی ikco.ir و همچنین صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir به صورت زنده پخش می‌شود.

شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان عادی، همچون روال سابق، اختصاص یک دستگاه به هر کدملی، فاصله خرید ۴۸ ماه از هر دو خودروساز، عدم پلاک انتظامی فعال و گواهی‌نامه معتبر است.

شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان طرح ویژه مادران، اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی و شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی ذکر شده است و تاکید شده است که دارا بودن گواهینامه در طرح ویژه مادران الزامی نیست و حتی برای مادران زیر ۱۸ سال (البته دارای دو فرزند و بیشتر) امکان‌پذیر است.

شرایط ثبت‌نام در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز به اختصاص یک دستگاه به هر کدملی و شماره تلفن به‌ نام متقاضی محدود است.

گفتنی است، شرایط فروش برای طرح ویژه جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده نیز به همین صورت است و تنها کد خودروها تفاوت دارد که مشتریان در زمان ثبت‌نام می‌توانند خودروی مورد نظر را در طرح مورد نظر انتخاب کنند.

پیش فروش ایران خودرو | رشد قیمت پژو 207 ، افت دنا پلاس اتومات

اقتصادنیوز: بازار خودروها در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، روزهای پرنوسانی داشت. قیمت ها تمام اتفاقات بازار را تجربه کردند، یعنی قیمت خودروها هم صعودی شد، هم ثبات داشت و هم نزولی بود.

بازار پرنوسان خودرو در هفته دوم دی؛ رشد قیمت پژو 207 ، افت دنا پلاس اتومات+  جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ نوسان پی در پی بازار خودرو در این هفته با نوسان نرخ دلار همزمان شد؛ با این شرایط در روزهای ابتدایی هفته شاهد تداوم رشد قیمت خودرو در بازار بودیم، روندی که در آخرین روزهای هفته متوقف شد و ترمز قیمت در بازار کشیده شود.

براساس ارزیابی بازار بررسی بازار خودرو در هفته سپری شده «پژو 207 دنده ای» رکوردشکنی کرد و با رشد قیمت 35 میلیون تومانی یشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و پس از آن «هایما S7پلاس» با افزایش 25 میلیونی قیمت رکوردشکن بازار بود. اما در میان خودروهای پرطرفدار بازار این هفته «دنا پلاس توربو اتومات» افت 14 میلیونی قیمت داشت که بیشترین افت قیمت در ماه های اخیر محسوب می شود.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در آخرین هفته آذر ماه خانواده کوییک در بازار افت 2 تا 5 میلیون تومانی داشته است. رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR» با افت 2 میلیون تومانی در بازار 314 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با افتی 5 میلیونی 302 میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» هم افتی 4 میلیونی داشت و در بازار 525 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت تیبا در بازار خودرو

رصد بازار نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا با افت و رشد قیمت در بازار قیمت گذاری شدند. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته «تیبا صندوقدار» رشدی یک میلیونی داشت و 295 میلیون قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» هم افتی یک میلیونی را ثبت کرد و 299 میلیون تومان دست به دست شد. «ساینا» هم در این هفته تغییر قیمت نداشت و قیمت آن در بازار 304 میلیون تومان باقی ماند.

قیمت پژو در بازار

اما در میان محصولات پرطرفدار ایران خودرو «پژو 207 دنده ای» در هفته سپری شده نسبت به هفته قبل رکود رشد قیمت را در بازار شکست و افزایشی 35 میلیونی را ثبت کرد. براساس ارزیابی بازار در دومین هفته دی ماه در بازار 610 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت سمند در بازار

اما «سمند LX با موتورEF7 » هفته سپری شده را با آرامش سپری کرد و در بازار 447 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته را با افت 14 میلونی در بازار 710 میلیون تومان معامله شد و  «دنا معمولی» هم با افت 2 میلیونی در بازار 585 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» هم رشدی 8 میلیونی در بازار داشت و 620 میلیون تومان قیمت خورد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.