کد خبر : 25184 / /
/

قرار است 19 هزار دستگاه محصولات چانگان و دو هزار و 140 دستگاه از محصولات کیا در بورس کالا عرضه شوند اما چه کسانی حق خرید این خودروها را ندارند؟

قرار است 19 هزار دستگاه محصولات چانگان و دو هزار و 140 دستگاه از محصولات کیا در بورس کالا عرضه شوند اما چه کسانی حق خرید این خودروها را ندارند؟

به گزارش اقتصادنیوز، خودروهای وارداتی به زودی روی تابلوی بورس می روند.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت قیمت پایه خودروهای وارداتی زمانی که این خودروها روی تابلوی بورس کالا عرضه شوند، مشخص خواهد شد.

بورس کالا؛ آماده عرضه خودروهای وارداتی

علیرضا صادقی ادامه داد شرکت های واردکننده تا کنون مجوز فروش 21 هزار و 140 دستگاه خودرو را از بورس کالا دریافت کرده اند. قرار است 19 هزار دستگاه محصولات چانگان و دو هزار و 140 دستگاه از محصولات کیا در بورس کالا عرضه شوند.

​حراجی بزرگ سایپا آغاز شد

این مدیر بورس کالا می گوید محصولات چانگان را خودروسازی سایپا وارد می کند و برند کیا نیز توسط یک شرکت واردکننده به بازار عرضه خواهند شد.

صادقی می گوید این خودروها مجوزهای لازم را از بورس کالا دریافت کرده و از نظر بورس کالا آماده عرضه هستند اما پیش از عرضه شرکت های وارد کننده باید اقدامات لازم در زمینه امور گمرکی و همچنین ترخیص را نهایی کنند.

ممنوعیت خرید خودروهای وراداتی توسط این افراد خاص

نکته قابل توجه سخنان رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار آنجایی که اعلام می کند کسانی که از سال 98 تا کنون از شرکت های خودروساز محصول سواری دریافت کرده اند امکان شرکت در طرح های فروش محصولات وارداتی را نخواهند داشت.

صادقی تاکید می کند همچنین این محدودیت ثبت نامی که به ازای هر دستگاه خودرو نیاز به یک شماره ملی است درباره فروش خودروهای وارداتی پا برجاست.

شوک به عرضه های دو خودروساز بزرگ

سخنان صادقی نشان می دهد سیاست گذار کلان برای اینکه بتواند عرضه خودرو در بورس کالا را مدیریت کند محدودیتی که پیش تر برای متقاضیان خودروهای داخلی عرضه شده در بورس کالا بود به محصولات وارداتی تسری داده تا از این مسیر جاده ورودی خریداران به بورس کالا را با گیت هایی بسته و مدیریت کند.

این خبر با توجه به نزدیکی به زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس می تواند تاثیر منفی روی عرضه های آتی دو خودروساز بزرگ کشور بگذارد.

این احتمال وجود دارد تا خریداران یک تیر خود را نگه داشته تا در زمان عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز از چله کمان رها کنند بلکه بتوانند یکی از خودروهای وارداتی را صید کنند.  

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.