کد خبر : 25229 / /
/

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران اظهار داشت: ۱۶ طرحی که در صنعت آب و برق این استان رقم می‌خورد از کارهای ضروری برای مردم استان یزد است به ویژه کار بزرگی که امروز با تلاش مدیران و مردم یزد و با همکاری همه بخش‌ها در حال انجام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما بنا داریم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم، گفت: دشمن در جنگ اراده‌ها شکست خورد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران اظهار داشت: ۱۶ طرحی که در صنعت آب و برق این استان رقم می‌خورد از کارهای ضروری برای مردم استان یزد است به ویژه کار بزرگی که امروز با تلاش مدیران و مردم یزد و با همکاری همه بخش‌ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: شکوه این مراسم این است که در این سرمای هوا، کارگران، مهندسان و مدیران و مسئولان مشغول به کار هستند تا مشکل مردم حل شود، شکوه این مراسم این است که گره‌ای از زندگی مردم گشوده شود.

بنابر گزارش مهر، رئیسی با بیان اینکه خط پدافندی آب یزد اتفاق ارزشمندی است که ظرف ۵ ماه انجام شد، افزود: این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد به ویژه از وزیر نیرو که یک وزیر جهادی است زیرا استان‌های کشور اکنون با مشکل آب مواجه هستند اما وزیر نیرو و مجموعه او به رغم مشکلات مالی بسیار، با تدبیر امور را پیش می‌برد.

رئیس جمهور از استاندار یزد نیز قدردانی کرد و گفت: طرح مهم آب شرب، پشتیبانی آب شرب یزد که بیش از ۳۰ کیلومتر به سرعت اجرا شد و هم دست اندرکاران استان، کارگران، مهندسان و کارمندان که در میدان پروژه را اجرایی کردند را صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی عنوان کرد: ما ظرفیت در کشور بسیار داریم و به رغم اینکه دشمن تلاش کرده با فشار حداکثری ما را در تنگنا قرار دهد، موفق نشده زیرا اراده‌های پولادینی وجود دارد که می‌گوید ما حاضر نیستیم در جنگ اراده‌ها تسلیم شویم و به هیچ عنوان حاضر نیستیم در پیشرفت متوقف شویم و بنا داریم پیشرفت‌ها را ادامه دهیم.

رئیسی ادامه داد: این ۱۶ طرحی که در این شرایط تحریمی در حال اجراست، همه جلوه‌ای از یک اراده است که آن اراده می‌خواهد بگوید ما متوقف نمی‌شویم و بنا داریم کشور را آباد کنیم و رفاه اجتماعی را برای مردم داشته باشیم و آغاز این طرح بزرگ آبرسانی از خلیج فارس به استان‌های مرکزی کشور کار بزرگی است و از همه دست اندرکاران می‌خواهیم که زمان اجرا را کوتاه‌تر کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما خرسندیم به خرسندی مردم استان یزد و به اینکه دغدغه مردم استان یزد استان اصفهان و استان کرمان و سیستان و بلوچستان و استان‌های مرکزی کشور رفع شود و آرامش در آنها ایجاد شود.

وی عنوان کرد: امکان دسترسی به خلیج فارس برای کشور ما با ایجاد آب شیرین کن هایی که در برنامه کاری وزارت نیرو است.

رئیسی ادامه داد: دسترسی به خلیج فارس امکانی است که خدا داده و باید از این امکان درست استفاده کنیم و با صرفه جویی، به درستی از مواهب الهی با صرفه جویی در آب و برق و گاز استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: اصلاح در الگوی مصرف بسیار حائز اهمیت است و میزان مصرف گاز در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا باید اصلاح شود.

رئیس جمهور عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مردم بسیار نام آور یزد، روحیه قناعت و جلوگیری از اسراف است که دیگر به شعار تبدیل شده و مردم یزد را به قناعت می‌شناسند.

رئیس جمهور از همه شرکت ها و پیمانکاران اجرای انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد خواست که زمان اجرای طرح را محدودتر کنند تا دغدغه همه مردم استان های مرکزی از جمله استان یزد رفع شده و آرامش در آنها ایجاد شود.

وی ادامه داد: استفاده از امکانات از جمله دسترسی به خلیج فارس و ایجاد 6 دستگاه آب شیرین کن هایی که در برنامه کاری وزارت نیرو است می تواند برای مردم مناطق کشور آب را شیرین کند و تحویل مردم دهد. این امکان خدایی است که باید از آن بهره برداری کرد اما در عین حال باید در مدیریت مصرف هم برنامه ریزی کرد.

واکنش امیرعبداللهیان به جعل نام خلیج فارس توسط عراقی ها

رئیسی بیان کرد: مصرف بهنیه یکی از ویژگی های مردم استان یزد است که آنها را به مردم قناعت گر مشهور کرده است به طوری شاهد هستیم که با کمترین میزان آب، آبادی های بسیاری در استان یزد ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: باید توجه کرد که انتقال آب از خلیج فارس در سرما و گرمای کویر بسیار دشوار است اما شور و شوق و انگیزه این مردم و این عزیزان باعث شده است که احساس خستگی نکنند. این کار بزرگ را دست کم نگیرید. این اقدام یک طرح بزرگ آبرسانی نه برای یک روز و یک سال بلکه برای یک عمر بیمه کردن نیاز مردم استان است تا به آنها اطمینان دهد که آب برای نسل های آینده نیز تامین است.

رئیسی بیان کرد: دولت مصمم است نسبت به انجام طرح های بزرگ و با شعار ما می توانیم با اتکای به خدا و اعتماد به داشته ها که اولین آن نیروی انسانی معتقد در صحنه است و ذخایر و ظرفیت های کشور مشکلات کشور را حل کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.