کد خبر : 25353 / /
/

احسان حدادی درست مثل روزهایی که برای‌ المپیک ریو آماده می شد، این روزها تنهایی برای خودش اردو برپا می کند.

 

رکورددار پرتابگر دیسک پنج روزی است که در مشهد اردو زده، اما تک و تنها.

احسان حدادی درست مثل روزهایی که برای‌ المپیک ریو آماده می شد، این روزها تنهایی برای خودش اردو برپا می کند. او که قبل از این حرف از پنجمین مدال طلای بازیهای آسیایی هانگژو می زد، معتقد است بدون امکانات و مربی خبری از مدال نیست.

دوباره به روزهای بدون مربی برگشتی؟

من بعداز اردوی ۴۰ روزه، ۵ روزی است برای تمرین به مشهد آمده ام. فعلا برای ۲۰ روز تا یک ماه در مشهد اردو زده ام و در ورزشگاه امام رضا(ع) تمرین می کنم. فدراسیون پیگیر کار مربی ام هست، اما وزارت ورزش هنوز خبری نداده است. به هر حال هرچقدر پول بدهی همان قدر آش می خوری. اگر وزارت تکلیف مربی ام را مشخص نکند، من هم در بازیهای آسیایی هانگژو مدال نمی گیرم.

بدون مربی چطور تمرین می کنی؟

خودم تنها تمرین می کنم. سه ماهی است که درخواست مربی داده ام ، فعلا که خبری نیست. متاسفانه مدیران ما بد نیستند نه بگویند و به جای آن تماس را جواب نمی دهند. من هم فعلا بدون مربی تمرین می کنم و نامه برای قرارداد با مربی ام ام داده ام اما خبری نشده است. در حالی که بازیهای آسیایی هانگژو را داریم و اگر امکانات و مربی نباشد، از مدال من هم خبری نیست.

فدراسیون جهانی دوومیدانی رکورددهای ورودی قهرمانی جهان را اعلام کرده، با رکورد ۶۷ متر و ۲۰ سانتیمتر سهمیه جهانی پرتاب دیسک دست یافتنی است؟

همیشه رکوردورودی جهانی پرتاب دیسک ۶۵-۶۶ بوده و خیلی وقتها پرتابگران سهمیه را ثبت نکرده اند و معمولا با حضور بین ۳۲ نفر اول رنکینگ جهانی ، به قهرمانی جهان می رسند.حتی ورودی فینال هم ۶۵ متر است و بنابراین پرتابگران با بهترین رکوردها در مسابقات مختلف شرکت می کنند و برای صعود بین ۳۲ نفر اول رنکینگ جهانی امتیاز می گیرند تا به قهرمانی جهان برسند.

تو فکر می کنی بتونی سهمیه جهانی بگیری؟

من سهمیه بگیرم که چه بشود؟ پول بلیت هواپیما را نداشته باشیم یا تیم نرسد؟ سهمیه برای چه بگیریم؟ برای المپیک هم هیچ رشته ای نباید سهمیه می گرفت، وقتی بودجه ورزش را فقط به دو رشته می دهند، با ابن شرایط باید بقیه رشته ها تعطیل شود.

تو قبلا می گفتی می خواهی پنجمین مدال طلا را در هانگژو بگیری. می گیری؟

اگر نگیرم مسئولان مقصر هستند. دوستانی که تنها به فکر مدال هستند، بدون اینکه امکانات را فراهم کنند.

حدادی:من آدم پر هزینه ای بوده و هستم

بعداز حاشیه هایی که برای المپیک پیش آمد، این حرفت را بهانه تراشی نمی دانند؟

بهانه تراشی نیست، من آدم پر هزینه ای بوده و هستم ، هر کاری که کرده ام ، مگر توانستند؟ اگر برنامه ریزی باشد ، باز هم مدالم تکرار می شود. البته من مدال المپیک 2012 لندن را نگرفتم ، بلکه برنامه ریزی آن مدال را برایم رقم زد. برنامه ریزی که تیمم یعنی مربی، ماساژور ، پزشکم ومن داشتیم. وگرنه از بدنه ورزش کسی برای من کاری نکرد. مثل اینکه یک پدر به بچه اش پول می دهد و آن بچه می تواند پول را صرف تفریح، سینما رفتن و خوشگذرانی کند یا نه کتاب بخرد و وسایلی که راه پیشرفتش را هموار کند. به من هم پول دادند ، می توانستم در اروپا عشق و حال کنم ، اما دکتر ،ماساژور گرفتم و با تمرین جدی در کمپ مدال نقره المپیک را گرفتم. حالا هم پول ندهند من مدال نمی گیرم، نه من که تا 2 هزار سال دیگر هم کسی در دوومیدانی مدال المپیک نمی گیرد.

اما وزیر که دوومیدانی کار بوده، یعنی کارت را پیگیری نمی کند؟

سجادی که از جنس ما بوده، وظیفه اش باید پیگیری کار دوومیدانی کاران باشد. او باید از من بپرسد احسان حدادی چه کار می کنی، کجا تمرین می کنی و حتی تمریناتم را هم ببیند. من احسان حدادی اگر مدیر باشم تعارف ندارم و کار ورزشکاران را زیر نظر می گیرم . وزیر ورزش باید به اتاق ورزشکار برود تا ببیند چه کار می کند. اما مسئولان ورزش ما نه پول می دهند و نه امکانات مدال هم می خواهند. آنها 20 هزار یورو در سال برای ورزشکار هزینه می کنند و بعد می گویند برای حدادی هزینه های میلیونی کردیم. هزینه و نتیجه در ورزش حساب دو، دو تا چهارتاست، ارزش دوومیدانی ومدال کجاست و بقیه رشته ها کجا. من که نباید برای مدال بدوم، آنها باید بدانند که برای ایران کاری می خوام بکنم تا اتفاق قشنگی رقم بخورد. پنجمین مدال بازیهای هانگژو .تا به حال هم کسی نبوده که از بازیهای آسیایی 4 مدال طلا داشته باشد و بخواهد پنجمی آن را بگیرد. البته حرص نمی خورم و تلاش می کنند، اما مدال گرفتم، اجازه ندارند بگویند مدال ما بود. من مدال بگیرم، آن وقت حرف میزنم و با صدای بلند انتقاد هم می کنم. صدایم را بلند می کنم اما بی ادبی نه.

خیلی از ورزشکاران به پاداش تیم ملی فوتبال اعتراض داشتند، به نظرت این اعتراض وارد بود؟

وقتی یک رشته را بزرگ می کنند و تلویزیون ۲۴ ساعته آن را نشان می دهد.

دولتمردان در حیات خلوت آن ورزشکاران مجوز ماشین می دهند، به آنها بهترین امکانات را می دهند تا فقط بروند ببازند. کاش این همه پاداش می دهند و هزینه می کنند، نتیجه هم داشته باشد، کلی هزینه می کنند برای هیچی.

انگار تو هم حسابی شاکی هستی؟

مربی که بهترین نتیجه را با او گرفتند را اخراج کردند و مربی جدیدی آوردند که نتیجه نمی گیرد. این اشتباهات مدیریتی است. مسئولان حاضر هستند کلیه اشان را بدهند تا یک مدال برنز بگیرند، اما برنامه ریزی ندارند و تنها در لحظه تصمیم می گیرند. روزی که اسکوچیچ را کنار گذاشتند، خیلی ناراحت شدم و گفتم خدا توی کاسه تیم می گذارد. معلوم بود تیم نتیجه نمی گیرد، زمانی تیم نتیجه می گیرد که بهترین آرزوها پشت سرش باشد.

* ایسناگزارشی نوشته بود که حدادی دوباره غرغر کردن را شروع کرده، خودت چه می گویی؟

من به کسی که درکی از ورزش ندارد، جوابی ندارم.نیاز نمی بینم به آنها توضیح دهم.

*وزیر ورزش بعداز مصاحبه ات واکنش نشان داده و گفته دستور پبگیری قراردادت با مک را داده، تو خبر داشتی؟

اقای سجادی همیشه به من لطف دارد . من مهرماه  قبل از شروع تمرینم از او رخصت گرفتم و گفتم اگر حمایت می شوم تمرین کنم. او هم دستور داد و حتی با رییس فدراسیون هم جلسه گذاشت که این خبر انگیزه ام را بیشتر کرد. البته من پنج شنبه هفته قبل هم با وزیر ورزش صحبت کردم و او گفت دستور پیگیری داده و من هم تشکر کردم. بالاخره او خودش زمانی ورزشکار بوده و می داند باید حواسش به ورزشکاری که به   گاراژ می زند، باشد.

امیدوارم مجلس هم زودتر ردیف بودجه ای که برای دوومیدانی تعیین کرده را بدهد  تا دست فدراسیون باز شود، نباید فرصت را از دست بدهیم و سه، چهار ماه مانده به بازیهای آسیایی پول بدهند، حالا وقت تزریق بودجه  است، نه چند ماه مانده به بازیها که دیگر کار از کار گذشته باشد.

*تو در روزهای سرد  مشهد  تمرین می کنی؟

من تمرینم را طبق برنامه انجام می دهم، حتی در روزهای سرد مشهد، اما چون زمین یخ زده، تمربن پرتاب را در سالن انجام می دهم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.