کد خبر : 25415 / /
/

مشکلات بدنی پرسپولیس در فصل گذشته سوژه انتقادات زیادی شد و خیلی‌ها به مربی بدنساز فصل قبل این تیم ایراد گرفتند.

پپه لوسادا مربی اسپانیایی پرسپولیس می‌گوید برنامه‌ای برای ترک ایران نداشته و خودش را با شرایط زندگی در ایران وفق داده است.

مشکلات بدنی پرسپولیس در فصل گذشته سوژه انتقادات زیادی شد و خیلی‌ها به مربی بدنساز فصل قبل این تیم ایراد گرفتند. همین انتقادات باعث شد تا مظاهر رحیم‌پور در تابستان امسال از پرسپولیس جدا شود و این تیم را ترک کند.

بعد از جدایی رحیم‌پور، پپه لوسادا مربی اسپانیایی به عنوان مربی بدنساز پرسپولیس انتخاب و جانشین مظاهر رحیم‌پور شد. او در شرایطی به کادرفنی پرسپولیس اضافه شد که آخرین مربی بدنساز خارجی سرخ‌پوشان، مارکو استیلینوویچ بود که به ایران آمد و با تمرینات سفت و سخت، نظرها را به خود جلب کرد.

لوسادا فارغ‌التحصیل رشته مربیگری بدنسازی و بازپروری فوتبال از دانشگاه مادرید است. این اصلی‌ترین تخصص ورزشی اوست و به واسطه تحصیل در دانشگاه مادرید توانسته در باشگاه‌های مختلف اشتغال پیدا کند. پپه متخصص در کارهای قدرتی و جلوگیری از مصدومیت و بازپروری است. لوسادا تجربه کار در تمامی سطوح فوتبال حرفه‌ای اسپانیا از لیگ دسته اول تا دوم، رده جوانان و همچنین کار در دسته اول مجارستان، لیگ فیلیپن و لیگ برتر ایران را دارد. مربی بدنساز اسپانیایی اولین بار توسط جواد نکونام به فوتبال ایران آمد و سپس مجید جلالی او را با خودش به گل گهر سیرجان و نساجی مازندران برد و حالا عضوی از کادرفنی پرسپولیس است.

به مناسبت سال نوی میلادی و همچنین اتفاقات این فصل پرسپولیس به سراغ لوسادا رفتیم تا در مورد مسائل مختلف با او گفت‌وگو کنیم. مصاحبه خبرورزشی را با مربی اسپانیایی پرسپولیس در ادامه می‌خوانید.

با تاخیر سال نو میلادی را به شما تبریک می‌گوییم.

خیلی ممنونم از شما. لطف داشتید و سال نو را تبریک گفتید. این اولین سالی بود که سال نو را تنها جشن گرفتم و در کنار خانواده‌ام نبودم. به هرحال از این اتفاقات برای ما فوتبالی‌ها می‌افتد و نمی‌شود ایرادی به آن گرفت.

باشگاه پرسپولیس هم تبریک ویژه‌ای به شما گفت و به خارجی‌های تیم هدیه داد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

فوق‌العاده بود. باشگاه پرسپولیس به من و سایر اعضای خارجی تیم تبریک گفت و هدیه داد. باید از آن‌ها تشکر کنم و این نشان‌دهنده بزرگی و عظمت باشگاه پرسپولیس بود و از این‌که در این تیم حضور دارم خیلی خوشحالم.

بزرگترین آرزوی فوتبالی و غیرفوتبالی شما در سال جدید میلادی چیست؟

بزرگترین آرزوی من برقراری صلح در جهان و آرامش همه مردم دنیا است. در مورد آرزوی فوتبالی خب دوست دارم با پرسپولیس به موفقیت برسم ولی در این مورد صبر کنید تا چند ماه دیگر به شما جواب بدهم.

شرایط پرسپولیس را در پایان نیم‌فصل و در آستانه شروع بازی‌ها در نیم‌فصل دوم چطور ارزیابی می‌کنید؟

خب موضوع مهمی‌که وجود دارد این است که تیم ما هرروز پیشرفت می‌کند و این نکته امیدوارکننده‌ای برای ما است. پرسپولیس تیم بزرگی است و همیشه جزو مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود. نتایج خوبی گرفتیم و کیفیت بالایی از خودمان نشان دادیم. شایسته این جایگاه هستیم ولی هنوز چیزی تمام نشده. باید بیشتر از قبل تلاش کنیم و بجنگیم تا بتوانیم همین روند را تا پایان فصل ادامه دهیم و به هدف اصلی خودمان برسیم.

وضعیت بدنی بازیکنان پرسپولیس چطور است؟

ما طبق برنامه پیش می‌رویم و همه‌چیز مرتب است. تیم ما شرایط خوبی دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. فکر می‌کنم شما می‌بینید که وضعیت بدنی بازیکنان ما در چه شرایطی قرار دارد و این موضوع در بازی‌ها کاملا مشخص است.

عیسی آل‌کثیر از یک مصدومیت سخت و طولانی برگشت. فکر می‌کنید چه زمانی آماده حضور در بازی‌ها می‌شود؟

خب او مصدومیت سختی داشت و مدت زیادی از بازی‌ها دور بود. طبیعی است که وضعیت بدنی او نسبت به سایر بازیکنان متفاوت باشد. ما سخت کار می‌کنیم تا بتوانیم او را به شرایط ایده‌آل برسانیم ولی کمی زمان می‌برد تا او به شرایط خوب برگردد.

رابطه شما با گل محمدی و سایر اعضای تیم چطور است؟

جو پرسپولیس خیلی خوب است. واقعیت این است که از روز اولی که به پرسپولیس آمدم و در تمرینات حاضر شدم، استقبال بسیار خوبی از طرف کادرفنی و بازیکنان شد و به نوعی سورپرایز شدم. با همه دوست هستم و از حضور در پرسپولیس خیلی خوشحالم. من او را از سال‌ها پیش می‌شناختم و می‌دانستم که سبک بازی‌ تیمش چطور است. ما هر روز در مورد تمرینات صحبت و تبادل نظر می‌کنیم. تلاش کردیم تا بازیکنان را به بهترین شرایط فیزیکی، فنی، تاکتیکی و روانی برسانیم. یحیی مربی بزرگی است و شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد. ضمن این‌که ما طرز فکر تقریبا یکسانی داریم و در بسیاری از مسائل مثل هم فکر می‌کنیم.

پرسپولیس یکی از پرهوادارترین تیم‌های ایران است. در خصوص طرفداران این تیم چه صحبتی دارید؟

آن‌ها فوق‌العاده هستند. هواداران همیشه از بازیکنان و کادرفنی حمایت می‌کنند و ما به آن‌ها نیاز داریم. هواداران، بازیکنان، کادر فنی و باشگاه باید در یک مسیر حرکت کنند و این مثل آن است که هر کدام یک پای میز هستند. این راه موفقیت در این فصل خواهد بود. برای قهرمانی و موفقیت خیلی روی هواداران حساب کردیم و می‌دانیم حمایت‌های آن‌ها چقدر تاثیر دارد.

خیلی‌ها فکر می‌کردند تیم ملی کشور شما در جام جهانی یکی از مدعیان قهرمانی باشد ولی این اتفاق نیفتاد. نظر شما در این خصوص چیست؟

خب ما تیم خوبی داشتیم ولی فکر می‌کنم لوئیز انریکه ریسک بزرگی کرد. او تیم جوانی را به جام جهانی برد و همین موضوع تیم ما را اذیت کرد. اسپانیا تیم کم‌تجربه‌ای در جام جهانی بود و همین موضوع دردسر بزرگی برای ما ایجاد کرد. با این حال نباید ناامید شد و باید سخت کار کرد تا در مسابقات بعدی بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. بازیکنان جوان فوق‌العاده‌ای در اسپانیا بازی می‌کنند و آن‌ها در سال‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

تیم ملی اسپانیا در جام جهانی

در مورد عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی و به خصوص بازیکنان پرسپولیس در این تورنمنت چه صحبتی دارید؟

ایران کشوری با استعدادهای فوتبالی زیاد است و بازیکنان خوبی در تیم ملی حضور داشتند. این‌که مقابل انگلیس نتیجه خوبی بگیرید، کمی‌سخت است ولی ایران مقابل ولز فوق‌العاده ظاهر شد. در بازی آخر به نظرم تیم ایران استرس زیادی داشت و همین موضوع کار را سخت کرد. بازی به نوعی گره خورد و تیم ملی شما نتوانست به مرحله بعدی صعود کند. من دوست داشتم ایران هم از گروه خودش بالا بیاید ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد. بازیکنان ایران همه چیز را در زمین گذاشتند ولی فشار بالای مسابقه کمی آن‌ها را اذیت کرد و نتیجه دلخواه به دست نیامد. بازیکنان پرسپولیس هم عملکرد خوبی در جام جهانی داشتند و جزو مهره‌های اصلی تیم ملی بودند. من امیدوارم شرایط برای تیم ملی ایران هم در آینده بهتر شود.

نظر شما در خصوص جدایی لوکادیا از پرسپولیس چیست؟

خب او بازیکن فوق‌العاده‌ای بود و گل‌های مهمی‌برای پرسپولیس زد. رفتن و جدایی لوکادیا شکست سنگینی برای ما بود ولی نباید دست از تلاش برداشت. تیم ما بازیکنان باکیفیت زیادی دارد و به غیر از لوکادیا ما بازیکنان مهم دیگری در تیم داریم که به ما کمک می‌کنند.

بعد از رفتن لوکادیا خیلی‌ها معتقد بودند بقیه خارجی‌های پرسپولیس از جمله شما هم قرار است ایران را ترک کنید. این موضوع صحت داشت؟

خیر من هیچ برنامه‌ای برای ترک ایران و جدایی از پرسپولیس نداشتم. من سومین سالی است که در ایران حضور دارم و فعالیت می‌کنم. مردم ایران و کشورتان را به خوبی می‌شناسم و خودم را با زندگی در ایران وفق دادم و مشکلی هم ندارم.

غذای ایرانی  موردعلاقه شما چیست؟

واقعیت این است که غذاهای ایرانی خیلی خوب و خوشمزه هستند ولی میرزاقاسمی چیز دیگری است و من عاشق میرزاقاسمی هستم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.