کد خبر : 25467 / /
/

جزئیات پرداخت یارانه 945 هزارتومانی و افزایش یارانه نقدی مشخص شد.

اطلاعات مهم درباره واریز یارانه نقدی را در ادامه بخوانید.آنچه در روزهای اخیر بیشتر از سوی افکار عمومی مورد پرسش قرار می‌گیرد؛ زمان واریز یارانه نقدی دی‌ ماه 1401 است. اگر قرار باشد مرحله 143 یارانه نقدی طبق روال ماه‌های قبل پرداخت شود، انتظار می‌رود در هفته سوم و احتمالا از بیستم بهمن ماه یارانه نقدی به دست سرپرستان خانوار برسد.

در حالی که قرار بود یک خانوار پنج نفره ماه قبل چند صد هزار تومان یارانه نقدی جدید و معیشتی بنزین دریافت کند، با خلف وعده دولت فقط ۲۰۵ هزار تومان به حساب آنها واریز شد

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که یارانه‌ها از دی ماه دو برابر می‌شود و یک خانوار چهار نفره مبلغ ۸۰۰ هزار تومان یارانه در این ماه دریافت کند، یعنی ۴۴۵ هزار تومان بیشتر.

پیگیری‌ها نیز نشان می‌داد که یارانه جدید همزمان با واریز یارانه معیشتی بنزین پرداخت شود، در واقع یک خانوار پنج نفره که در روز دهم هر ماه ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین را دریافت می‌کند، یارانه جدید را نیز بگیرد.

مبلغ یارانه جدید قرار بود پلکانی باشد، یعنی دهک‌های اول تا چهارم نفری ۱۲۶ هزار تومان و دهک‌های پنجم تا هفتم ماهانه ۹۰ هزار تومان یارانه بیشتر بگیرند.

در حالی این یارانه جدید پرداخت نمی‌شود که براساس پیگیری‌، نهادهای مرتبط با واریز یارانه‌ها آمادگی انجام آن را داشتند و منتظر دستور رئیس دولت بودند.

براساس اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد دولت تغییراتی را برای پرداخت یارانه جدید در نظر گرفته است. آنطور که همشهری گزارش داده، دولت تصمیم گرفته پرداخت پلکانی یارانه‌ها را فعلا کنار بگذارد و به جای آن به‌صورت یکسان به ۶۶ میلیون نفر ماهانه ۱۵۰ هزار تومان یارانه نقدی بیشتر پرداخت کند.

یعنی یک خانوار پنج نفره علاوه بر یارانه معیشتی ۲۰۵ هزار تومانی و یارانه نقدی ۲۲۷ هزار تومانی؛ مبلغ ۷۵۰ هزار تومان نیز به عنوان یارانه جدید دریافت می‌کند. احتمالا در این ماه یارانه یک خانوار پنج نفره به ۹۴۵ هزار تومان در ماه برسد.

بیست و هفتمین مرحله یارانه معیشتی پنجشنبه به‌حساب سرپرستان خانوار واریز شد. مثل ماه‌های گذشته، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنح نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی گرفتند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.