کد خبر : 25473 / /
/

الهام حمیدی | الهام حمیدی بازیگر | الهام حمیدی و همسرش

ویدیویی ازسوتی الهام حمیدی در لایو بهاره رهنما منتشر شده است.

عکسی از الهام حمیدی در فضای مجازی منتشر شده است که حواشی زیادی را به دنبال داشته. الهام حمیدی بازیگر مطرح و خوشنام کشورمان است که در تاریخ 8 آذر 1356 متولد شده. الهام حمیدی ازدواج کرده است و دو فرزند حاصل زندگی ایشان می باشد. الهام حمیدی اولین ازدواج خودش را قبل از شهرت تجربه کرده است و بعد ها با آقای علیرضا صادقی ازدواج کرده است. اولین نقش آفرینی الهام حمیدی در فیلم آوایی در گلستان ساخته رامین لباسچی می باشد.

زندگی شخصی الهام حمیدی

الهام حمیدی در هشتم آذر ماه سال 1356 در تهران متولد شد. او لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

الهام حمیدی با نام اصلی «نوشین» در خانواده ای هنری به دنیا آمد. مادر الهام حمیدی خانه‌دار و پدرش با اینکه کارمند بود در جوانی از بازیگران تئاتر و عموی پدرش نیز گوینده رادیو بود. او دارای دو برادر کوچکتر از خود می باشد.

الهام حمیدی

ازدواج الهام حمیدی

الهام حمیدی قبل از ورود به عرصه بازیگری در سال 1376 در 20 سالگی ازدواج کرد اما این رابطه منجر به طلاق شد. خانم بازیگر بعد از سال ها دوباره ازدواج کرد. سیزدهمین روز از بهمن ماه 97 بود که الهام حمیدی بازیگر کشورمان صفحه اینستاگرامش را با انتشار خبری از ازدواجش به روز کرد و چند ماه بعد در آخرین روز از فروردین ماه 98 مراسم ازدواج این بانوی هنرمند برگزار شد.

الهام حمیدی

علیرضا صادقی همسر الهام حمیدی است و فعالیتی در عرصه هنری ندارد.

فرزندان الهام حمیدی

12 خردادماه سال 99 بود که الهام حمیدی با انتشار پستی خبر از تولد پسرش بنام «الوین» داد و برای اولین بار مادر شدن را تجربه کرد. این بانوی هنرمند به فاصله یک سال و پنج ماه صاحب فرزند دیگری شد. فرزند دوم ایشان یک دختر به نام ماهلین است که در روز 22 مهر 1400 چشم به جهان گشود.

علاقمندی ها و حواشی زندگی الهام حمیدی

الهام حمیدی نه تنها در عرصه بازیگری توانمند است بلکه آشپزی اش بسیار خوب است و سعی میکند هر کاری که انجام میدهد به نحو احسن باشد. از بین بازیگران ایرانی علاقه فراوانی به عزت ا… انتظامی و اکبر عبدی دارد و از بین خانمها فاطمه معتمدآریا و گوهر خیراندیش را دوست دارد.

او از میان خوانندگان طرفدار صدای اصفهانی، عبداللهی و رضا صادقی است.

الهام حمیدی آراستگی و مراقبت از خود را جزء باید های زندگی‌ دانسته و معتقد است چهره سرمایه یک بازیگر است و مرد و زن هم ندارد و برای حفظ این سرمایه باید تلاش کرد اما مخالف عمل‌ های زیبایی بوده و کارهای مراقبتی را برای حفظ شادابی پوست انجام می دهد.

خانم بازیگر بسیاری از کارهای هنری از نقاشی و کارهای دستی گرفته را گاهی تفننی و گاهی حرفه‌ ای دنبال کرده‌ است. الهام حمیدی در سالها قبل کار مزون لباس را شروع نمود اما با این افزایش قیمت دلار متحمل ضرر مالی و ورشکستگی شده است.

الهام حمیدی

آغاز فعالیت هنری الهام حمیدی

الهام حمیدی اولین بار بازیگری را در سال 1363 وقتی 7 ساله بود با تئاتر تجربه کرد و توانست جایزه اول منطقه را نیز بگیرد. او یک ترم به کلاسهای بازیگری رفته است و همان کلاسها بود که برای بازی در آوایی در گلستان آقای رامین لباسچی انتخاب شد.

شهرت الهام حمیدی در تلویزیون

شروع شهرت الهام حمیدی در تلویزیون با سریال پرمخاطب «مسافری از هند» به کارگردان قاسم جعفری در سال 1382 بود. بازی زیبای الهام حمیدی در سریال زیر تیغ، یوسف پیامبر و شوق پرواز، او را در میان مخاطبان تلویزیون محبوب تر از گذشته کرد.

درخشش الهام حمیدی در سینما

الهام حمیدی بازی در سینما را سال 1380 با فیلم «دنیا» تجربه کرد. او تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سال 83 وقتی 27 ساله بود بخاطر بازی در فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک» از خانه سینما گرفت و بازی در فیلم محیا، اخلاقتو خوب کن و... در بین مخاطبان سینما شناخته شد.

 او در سال 1391 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم گهواره‌ای برای مادر شده است.

الهام حمیدی در خائن کشی

خائن کشی فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی محصول سال 1399 است. امیر آقایی، پولاد کیمیایی،سارا بهرامی، پانته آ بهرام، اندیشه فولادوند، حمید رضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی،رضا یزدانی، الهام حمیدی و... با هنرمندی مهران مدیری از بازیگران این فیلم هستند.

داستان فیلم خائن کشی در دهه 30 میگذرد و روایتگر ماجرایی از یک دزد است که تیر خورده و به دام پلیس افتاده اما پیش از رفتن به زندان تمام دارایی اش را به دوست صمیمی اش میسپارد و.... الهام حمیدی با گریمی متفاوت در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

الهام حمیدی

الهام حمیدی در شوق پرواز

شوق پرواز نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی یدالله صمدی است که در مورد زندگی عباس بابایی یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده‌است.

شهاب حسینی؛ شهرام حقیقت دوست، افسانه بایگان، الهام حمیدی، اکبر عبدی، فرهاد قائمیان،عبدالرضا اکبری، عباس امیری،مهران رجبی،مینا جعفرزاده، مهدی فقی، اتابک نادری، کورش تهامی و...از بازیگران این فیلم هستند.

بازی شخصیت سرلشکر خلبان بابایی را شهاب حسینی و بازی شخصیت همسر ایشان خانم ملیحه حکمت را الهام حمیدی ایفا کرده است. همسر شهید بابایی الهام حمیدی را برای ایفای نقش خود در سریال شوق پرواز انتخاب کردند.

الهام حمیدی در یوسف پیامبر

یوسف پیامبر به نویسندگی و کارگردانی فرج‌الله سلحشور است که روایتگر داستان زندگی یوسف پیامبر مطابق با روایت قرآن می باشد. در سریال یوسف پیامبر مصطفی زمانی، محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی،لیلا بلوکات و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

الهام حمیدی در یوسف پیامبر نقش همسر حضرت یوسف آسنات را ایفا کرده است. بازی زیبا و جذاب الهام حمیدی در سریال یوسف پیامبر در سال 1387 وی را محبوب تر از گذشته کرد.

الهام حمیدی در گهواره ای برای مادر

گهواره‌ای برای مادر فیلمی به کارگردانی پناه بر خدا رضایی و نویسندگی حسین مهکام است. الهام حمیدی، چکامه چمن ماه، امیر آقایی، مهران رجبی، افسر اسدی، غزل صارمی، هایده هائری، فرحناز منافی ظاهر و ملیحه نیکجومند از بازیگران این فیلم هستند.

الهام حمیدی در گهواره ای برای مادر نقش دختر جوانی به نام نرگس را ایفا می کند که ادبیات روسی را در دانشگاه مسکو به اتمام رسانده و در کسوت بانویی طلبه، قرار است برای تدریس به دانشجویانی که تازه مسلمان شده اند به روسیه باز گردد.

الهام حمیدی در خیلی دور خیلی نزدیک

خیلی دور، خیلی نزدیک فیلمی به کارگردانی و نویسندگی رضا میرکریمی و محمدرضا گوهری است که داستان دکتر عالم متخصص مغز و اعصاب را به تصویر می کشد که به دلیل مشغله کاری پسرش را فراموش کرده و بطور اتفاقی در شب تولد پسرش متوجه تومور مغزی او می شود و به‌دنبال پسر ستاره‌شناسش در کویر به راه می‌ افتد…

در این فیلم مسعود رایگان، افشین هاشمی، محمدرضا نجفی و الهام حمیدی و... به هنرمندی پرداخته‌اند. الهام حمیدی در این فیلم نقش نسرین خانم دکتر جوان را ایفا می کند. الهام حمیدی برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از نهمین جشن خانهٔ سینما برای فیلم خیلی دور،خیلی نزدیک بوده است.

الهام حمیدی

الهام حمیدی در محیا

محیا فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی اکبر خواجویی است. شهاب حسینی، الهام حمیدی، برزو ارجمند، آزیتا حاجیان و... از بازیگران این فیلم هستند.

الهام حمیدی در این فیلم نقش دختری به نام محیا را ایفا می کند، دختری که دانشجوی رشته پزشکی است و به خاطر مسائل خانوادگی و حفظ پیوند موجود به شغل خانواده یعنی غسالی روی می آورد.

داستان فیلم از این قرار است که جاوید (شهاب حسینی) پزشک جوان و از یک خانواده مرفه و پول‌دار دلباخته محیا می شود و محیا (الهام حمیدی) در مواجه با پیشنهاد ازدواج جاوید بیشتر برای رهایی از دست او، شست و شوی هفت مرده را شرط ازدواج تعیین می کند و....

الهام حمیدی در مسافری از هند

مسافری از هند مجموعه تلویزیونی به کارگردانی قاسم جعفری و تهیه کنندگی صدیقه صحت است. داستان فیلم درباره پسری به نام رامین نادری (سروش گودرزی) است که برای درس خواندن به هندوستان می رود. او که قرار است با دختر دایی خود پروانه (الهام حمیدی) ازدواج کند، با دختری هندی به نام سیتا (شیلا خداداد) آشنا می شود و او را برای ازدواج به ایران می آورد اما ورود سیتا به ایران مشکلاتی را به وجود می آورد...

الهام حمیدی در زیر تیغ

مجموعه تلویزیونی زیر تیغ یکی دیگر از ساخته‌های تلویزیونی محمدرضا هنرمند بود. الهام حمیدی در سال 1385 در سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدرضا هنرمند در نقش مریم بازی کرد. این سریال، در جشنوارهٔ تولیدات تلویزیونی رم شرکت کرد که از پنج جایزهٔ جشنواره، دو جایزه را به خود اختصاص داد.

الهام حمیدی در اخلاقتو خوب کن

الهام حمیدی در سال 1390 در نقشی کاملا متفاوت در فیلم اخلاقتو خوب کن به ایفای نقش پرداخت. اخلاقتو خوب کن عنوان فیلمی است در ژانر کمدی اجتماعی، به تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی و کارگردانی سید مسعود اطیابی. فیلمنامهٔ این فیلم را رضا مقصودی نوشته است.

الهام حمیدی در سریال مختارنامه

مختارنامه پیرامون زندگی و قیام مختار ابوعبید ثقفی به کارگردانی داود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی مکنی به ابواسحاق، که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی خیزد، می پردازد.الهام حمیدی در سریال مختارنامه نقش همسر کیان یکی از یاران مختار را بازی میکرد.

الهام حمیدی و فریبا کوثری

الهام حمیدی و فریبا کوثری در مختارنامه

فیلم‌شناسی الهام حمیدی

فیلم های سینمایی الهام حمیدی

خائن کشی :مسعود کیمیایی، 1399

تخته گاز:محمد آهنگرانی، 1397

ثبت با سند برابر است:بهمن گودرزی، 1394

دو دوست :محمد بانکی، 1393

گهواره‌ای برای مادر :پناه‌برخدا رضایی، 1391

راه بهشت:مهدی صباغ‌زاده، 1390

اخلاقتو خوب کن:مسعود اطیابی، 1389

ما همه گناهکاریم:حسن ناظر، 1389

سه درجه تب :حمیدرضا صلاحمند، 1389

دلداده:قدرت‌الله صلح‌میرزایی، 1387

ملک سلیمان:شهریار بحرانی، 1387

محیا:اکبر خواجویی، 1386

بچه‌های ابدی:پوران درخشنده، 1385

سرگیجه :علیرضا زرین‌دست، 1385

شهر آشوب:مهدی ژورک، 1384

خیلی دور، خیلی نزدیک:رضا میرکریمی، 1383

وعده دیدار:جمال شورجه، 1382

روزگار سپری شده:روح‌الله حجازی، 1382

تیک:اسماعیل فلاح‌پور، 1380

دنیا:منوچهر مصیری، 1380

بیژن بنفشه خواه و الهام حمیدی

بیژن بنفشه خواه و الهام حمیدی در نمایی از فیلم تخته گاز

مجموعه‌های تلویزیونی الهام حمیدی

کوی دامون:عباس رنجبر، 1378

جوان امروز:یوسف سید مهدوی، 1379

آوایی در گلستان:رامین لباسچی، 1379

آتش و شبنم:محمد ابراهیم سلطانی فر، 1379

نفس سنگ:احمد بخشی، 1380

پرونده‌های مجهول:جمال شورجه، 1380

پرده عشق:جمال شورجه، 1381

باران عشق:احمد امینی، فریدون حسن پور، 1381

زنبق‌های وحشی:بهرام کاظمی، 1381

معما:محمدرضا آهنج، مسعود آب پرور، حسین قاسمی جامی، 1382

مسافری از هند:قاسم جعفری، 1382

مردان کوچک:اکبر منصور فلاح، 1383

شهریار:کمال تبریزی، 1384

زیر تیغ:محمدرضا هنرمند، 1385

آخرین دعوت:حسین سهیلی زاده، 1387

یوسف پیامبر:فرج‌الله سلحشور، 1387

شوق پرواز:یدالله صمدی، 1388

تبریز در مه:محمدرضا ورزی، 1389

مختارنامه:داوود میر باقری، 1389

موج و صخره:مجید صالحی، 1389

سقوط آزاد:علیرضا امینی، 1390

راز پنهان:فلورا سام، 1391

سرزمین مادری:کمال تبریزی، 1392

همه چیز آنجاست:شهرام شاه‌حسینی، 1393

روزهای بی‌قراری:کاظم معصومی، 1395

از یادها رفته:بهرام بهرامیان، 1396

حدیث میرامینی و الهام حمیدی

حدیث میرامینی و الهام حمیدی در سریال همه چیز آنجاست

تله فیلم های الهام حمیدی

لذت حقیقت:فریدون فرهودی، 1388

ای دوست مرا به خاطر آور :حمید نعمت‌الله، 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.