کد خبر : 25615 / /
/

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در ۹ ماهه گذشته با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف استان و جلب رضایت ۲۶ نفر اولیای دم ۸ محکوم با رهایی از قصاص نفس به زندگی بازگشتند.

 غلامعلی دهشیری در تبیین اقدامات دادگستری و شورا‌های حل اختلاف استان یزد در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس گفت: قصاص نفس یکی از احکام و مجازات‌هایی است که علاوه بر مبنای شرعی در قانون نیز چارچوب و حدود اجرای آن مشخص شده است. وی افزود: اما به موازات این در آموزه‌های دینی و ملی ما بر عفو تاکید شده و گذشت بر اجرای قصاص، مقدم دانسته شده است به همین دلیل دادگستری و شورا‌های حل اختلاف استان یزد اهتمام جدی برای جلب رضایت و گذشت اولیای دم پرونده‌ها دارند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: بر این اساس در ۹ ماه گذشته از سال‌جاری با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان ۸ فقره از پرونده‌های قصاص نفس با جلب رضایت ۲۶ نفر اولیای دم این پرونده‌ها از اجرای قطعی حکم قصاص نفس جلوگیری شد. دهشیری گفت:در حال حاضر با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان تهران مقدمات کار برای جلب رضایت اولیای دم تعداد دیگری پرونده و رهایی محکومان آن‌ها از قصاص نفس نیز فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه اقدامات شورا‌های حل اختلاف استان با هدایت همکاران و مدیران قضایی قابل تقدیر است، افزود: جا دارد از تمامی این عزیزان برای فعالیت، زحمات و مجاهدت‌های آنان در زمینه اصلاح ذات البین مردم و همچنین از اولیای دم که با بزرگواری خود موجب تحقق سنت حسنه گذشت می‌شوند تقدیر و تشکر شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.