کد خبر : 25640 / /
/

زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)‌ دقایقی پیش (بامداد امروز / دوشنبه) در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازیانتپ ترکیه واقع در شرق مدیترانه رخ داد.

رویترز به نقل از منابع محلی اعلام کردند که این زمین لرزه در بیروت و مناطقی از شمال فلسطین احساس شده است.

کشته شدن دست‌کم 12 نفر

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.7 ریشتر در مرکز ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد و تاکنون دست‌کم 12 کشته در شانلی‌اورفه ترکیه برجای گذاشته است.

گزارش رسانه‌های ترکیه نشان می‌دهد که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌انتپ ترکیه رخ داده است.

کشته شدن 5 نفر دراستان عثمانیه

استاندار عثمانیه در جنوب ترکیه از کشته شدن ۵ تن درپی زلزله مهیب و تخریب ساختمان‌ها در این منطقه خبر داد ، این درحالیست که خبرگزاری فرانسه شمار کشته شدگان را ۱۵ نفر اعلام کرده است.

بنابر گزارش الجزیره، وی گفت که این افراد به دنبال تخریب ۳۴ ساختمان در نتیجه زمین لرزه ۷.۴ ریشتری جان خود را از دست دادند.

ثبت 6 پس لرزه 6 ریشتری

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه بامداد دوشنبه نیز گفت که ۶ پس لرزه به قدرت ۶ در امواج درونی زمین (ریشتر) را ثبت کردیم.

وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که تیم‌های امداد و نجات از تمام ترکیه راهی منطقه زلزله زده هاتای و غازی انتپ شده اند.

خبرگزاری آناتولی نیز از آتش سوزی بزرگ در منطقه "قهرمان" به دنبال زمین لرزه بامداد امروز (دوشنبه) خبر داد.

ترکیه قدرت این زمین لرزه را ۷.۴ ریشتر اعلام و مرکز آن در شهرستان "بازارجیق در استان قهرمان مرعش در جنوب این کشور اعلام کرده است.

اداره کل حوادث غیر مترقبه ترکیه نیز زمان این زمین لرزه را ساعت ۴.۱۷ دقیقه بامداد امروز و عمق آن را هفت کیلومتری از سطح زمین اعلام کرد.

این در حالیست که مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا قدرت این زمین لرزه ۷.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر)‌ اعلام کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.