کد خبر : 25798 / /
/

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان ضمن عیادت از کودک سه ساله‌ای که در جریان قصور پزشکی دچار سوختگی شده بود، دستورات قضایی برای درمان هر چه سریع‌تر این کودک و رسیدگی به پرونده تشکیل شده را صادر کرد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان به عیادت کودک 3 ساله‌ای که در جریان قصور پزشکی در بیمارستان ابوذر اهواز دچار سوختگی شده بود رفت و در جریان حضور در بیمارستان دستورات قضایی برای درمان هر چه سریع‌تر این کودک و رسیدگی به پرونده تشکیل شده را صادر کرد.بنابر این گزارش یک کودک 3 ساله برای عمل آپاندیس در بیمارستان‌ ابوذر اهواز بستری بود که در اتاق عمل دچار سوختگی از ناحیه کمر و پا شد که بر اساس گزارش‌های اولیه این اتفاق در نتیجه قصور پزشکی بوده است.

دادستان اهواز به محض اطلاع از این موضوع، در بیمارستان حاضر شده و ضمن عیادت از بیمار و دلجویی از خانواده وی، موضوع را مورد بررسی قرار داد.

دادستان مرکز استان خوزستان با بیان اینکه در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: در راستای ماده 2 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان این موضوع بلافاصله مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر شد با رعایت مقررات نسبت به بررسی تخلفات صورت گرفته اقدام و مقصران حادثه شناسایی و برابر قانون با آنان برخورد شود.

وی ادامه داد: پس از این بازدید که با حضور رئیس علوم پزشکی استان و معاونین وی و رئیس سازمان نظام پزشکی استان برگزار شد مقرر شد دستگاه‌های نظارتی در حوزه بهداشت و درمان جهت بررسی حادثه مذکور پیگیری‌های لازم را صورت دهند. همچنین طی همین نشست وضعیت بهداشت و درمان استان هم مورد بررسی قرار گرفت.

جعفری چگنی تصریح کرد: دستگاه قضایی ضمن احترام به جامعه بهداشت و درمان و تقدیر از زحمات آنان، بر رعایت حقوق بیمار و اخلاق پزشکی، تاکید دارد و با هرگونه قصور در این زمینه برخورد قانونی می‌کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.