کد خبر : 25843 / /
/

بازگشت کاپیتولاسیون در سال ۱۴۰۱ ؛ دسترسی به اینترنت فقط برای خارجی‌ها. رعیت را چه به دسترسی آزاد به اینترنت؟

روز گذشته وزیر ارتباطات اعلام کرد: «توریست‌ها و گردشگران خارجی در کشور به دلیل فیلترینگ دو پلتفرم واتس‌اپ و اینستاگرام کمی دچار مشکل شده‌اند.»

زارع‌پور در همین رابطه به خبرگزاری مهر گفته برای این افراد «سیم‌کارت خاص» طراحی می‌شود: «در نظر داریم با توجه به محدودیت استفاده از این دو پلتفرم، برای گردشگران خارجی که به کشورمان سفر کرده‌اند، سیم‌کارت‌های خاصی را طراحی کنیم که این افراد بتوانند در مدت حضور خود در ایران راحت‌تر و بهتر از فضای‌مجازی استفاده کنند.»

این خبر باعث واکنش شدید کاربران فضای مجازی شد. کاربران نوشتند:

*همین روزها که ما به #اینترنت آزاد دسترسی نداریم و هر روز دنبال فیلترشکن می‌گردیم؛ خودی‌ها اینترنت بدون فیلتر دارند، در هتل‌های بین‌المللی تهران اینترنت بدون فیلتر و با سرعت بالا فعال است، قرار هم شده برای گردشگران خارجی سیم خاص و بدون فیلتر طراحی شود. «نظام ارباب - رعیتی»

*بنده از جناب ذبیح الله مجاهد سخنگوی #طالبان درخواست می کنم درخواست تغییر تابعیت ایرانیان را بپذیرند تا ملت ایران با چندهزار سال تاریخ و شکوه و عظمت در کشور خود بتوانند آزادانه به عنوان یک تبعه افغان خارجی محسوب شوند و #اینترنت بدون فیلتر داشته باشند!

*اینترنت طبقاتی، سیاستی غلط و تبعیضی نارواست؛ راه ضلالتی است که سرانجامش جز تحقیر و نارضایتی نیست.

*به گردشگرا اینترنت به ایرانیا فیلترنت

*بازگشت کاپیتولاسیون در سال ۱۴۰۱ ؛ دسترسی به اینترنت فقط برای خارجی‌ها. رعیت را چه به دسترسی آزاد به اینترنت؟

*کاپیتولاسیون داریم در حد اپیلاسیون #اینترنت_طبقاتی

*اجرای کاپیتولاسیون به شیوه وزارت قطع ارتباطات یعنی ما مردم ایران (به جز پروژه بگیران) از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی محروم هستیم و تقریبا اینترنت نداریم ولی گردشگران خارجی از سیم کارت بدون فیلتر استفاده خواهند کرد.

*وی در ادامه افزود: موجودات مزاحمی با عنوان «مردم ایران» در این جغرافیا زندگی می‌کنند که همین اینترنت فعلی هم از سرشان زیاد است.

*مردم هر روز بابت اینترنت در عذابند اما برای گردشگر خارجی قرار است سیم کارت بدون فیلتر عرضه شود.

*دوستان ارزشی، دلار بالای ۵۰ هزار تومان بهتون بر نخورد، این حقارت ایرانی جماعت که لیاقت اینترنت آزاد رو نداره چی؟

*شکل جدید آپارتاید که دست امثال یان اسمیت و دولت های بوئر روزدیا و آفریقای جنوبی را هم از پشت بسته : "توریست خارجی" حق داشتن اینترنت سریع و آزاد دارد اما ایرانی نه. تحقیری نماند که روا نداشته باشند...

*این روزها بناست  کاپیتولاسیون به صورتهای مختلف و در زمینه های متعددی اعمال شود #اینترنت #مولد_سازی

*این یعنی قوانین سانسور اینترنت اینستاگرام و واتزاپ و غیره شامل حال خارجی نمی‌شود. این را می‌شود به عنوان کاپیتولاسیون جمهوری اسلامی در حوزه اینترنت ازش یاد کرد.

*در کشور خودمان شهروند درجه ۲ شدیم!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.