کد خبر : 25939 / /
/

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ارتباط با مسمومیت دانش‌آموزان ۸ مدرسه دخترانه اردبیل گفت: نخستین تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ از مدرسه در ساعت ۱۰:۰۱ دقیقه بود ‌که گزارش مسمومیت ۸ مدرسه دخترانه اعلام شد.

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ اخبار استانها اخبار اردبیل 

مسمومیت دانش‌آموزان 8 مدرسه اردبیل/ 108 دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ارتباط با مسمومیت دانش‌آموزان ۸ مدرسه دخترانه اردبیل گفت: نخستین تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ از مدرسه در ساعت ۱۰:۰۱ دقیقه بود ‌که گزارش مسمومیت ۸ مدرسه دخترانه اعلام شد.

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل در ارتباط با مسمومیت دانش‌آموزان 7 مدرسه دخترانه اردبیل اظهار داشت: نخستین تماس تلفنی با اورژانس 115 از مدرسه در ساعت 10:01 دقیقه بود ‌که گزارش مسمومیت 7 مدرسه دخترانه اعلام شد.

وی ضمن اشاره به جزئیات موضوع نیز گفت: در این مدارس متأسفانه دانش‌آموزان بوی گاز یا مشابه آن را احساس کرده و با علایم مشکوک تنفسی به متولیان آموزشی شکایت خود را ارائه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: سریعاً با ورود دانشگاه علوم پزشکی و نیز با به‌کارگیری همه امکانات اورژانسی و شهرستان‌های اطراف و با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها اعم از یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 20 دستگاه آموزشی و 3 دستگاه موتورولانس در عرض 2 ساعت 108 دانش‌آموز به مراکز درمانی مراجعه کردند و 50 درصد دانش‌آموزان نیز در بیمارستان امام تحت معالجه قرار گرفته‌اند و دانش‌آموزان یک مدرسه هم در حال انتقال به بیمارستان هستند.

محمدیان اردی ابراز کرد: وضعیت عمومی این دانش‌آموزان مساعد است و بررسی وضعیت دانش‌آموزان نیز در حال انجام است که وضعیت تنفسی رو به بهبود است.

اولیای دانش‌آموزان خونسردی خود را حفظ کنند

علی محبوبی‌پور مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل گفت: در طول چندین روز گذشته توطئه‌هایی توسط معاندان نظام در کشور ما در حال وقوع است که به‌ویژه دانش‌آموزان ما را درگیر کرده‌اند، این توطئه در چندین استان و امروز در تهران، اردبیل و چندین مدرسه رخ داده که ناشی از بوی گاز بوده است.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل ضمن اشاره به جزییات موضوع نیز خاطرنشان کرد: طبق گزارش اعلام‌شده امروز در 7 مدرسه دخترانه اردبیل نارسایی تنفسی دانش‌آموزان اعلام شده است که تا این ساعت 108 نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی بیان کرد: انتظار ما این است اولیای دانش‌آموزان خونسردی خود را حفظ کنند و تقاضای ما این است که همکاری لازم را تا زمان اتمام بررسی برای کشف موضوع داشته باشند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.