کد خبر : 25957 / /
/

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از وقوع یک مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این استان در روز پنجشنبه خبر داد.

در حادثه مسمومیت بر اثر انتشار گاز مونوکسید کربن در ساعت پنج و ۹ دقیقه صبح( پنجشنبه ) در منطقه اشراق جنوبی اصفهان ۲ نفر شامل یک زن و یک مرد مسموم شدند که برای درمان به بیمارستان کاشانی منتقل شدند.مُنواُکسیدکربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بوست که "قاتل نامرئی" هم خوانده می شود، عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی بر اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن، تولید گاز مُنواُکسید کربن امکان‌پذیر است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مُستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت با این گاز خطرناک را تشکیل می‌دهد.

در زمان حاضر ۱۶۰ پایگاه اورژانس شامل ۸۰ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی، پنج اتاق فرمان و ۲ اتوبوس آمبولانس در استان اصفهان فعال است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.