کد خبر : 26175 / /
/

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

با ورود سامانه بارشی بتدریج در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، مناطقی از بوشهر، فارس، اصفهان و یزد رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

با ورود سامانه بارشی بتدریج در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، مناطقی از بوشهر، فارس، اصفهان و یزد رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 در خورستان، کهگیلویه‌ و بویراحمد، ایلان، لرستان، کرمانشاه و شمال غرب فارس بارش شدت خواهد داشت.

 در جنوب غرب و غرب کشور کاهش نسبی دما حدود ۵ تا ۷ درجه رخ می‌دهد.

صادق ضیاییان،  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد:  یکشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور شده و در جنوب غرب، غرب، جنوب، شمال غرب، مرکز و به تدریج در ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف می شود.  در این روز بیشینه بارش در استان ایلام، ارتفاعات و دامنه های زاگرس در استان های لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه سامانه بارشی در کل کشور به جز جنوب شرق فعال خواهد بود و سه شنبه نیز در نیمه شرقی کشور، سواحل دریای خزر، جنوب، مرکز، جنوب غرب بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف و برای شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز بارش پراکنده انتظار می رود.

ضیاییان با بیان اینکه چهارشنبه بارش در نیمه شرقی کشور ادامه دارد و در اواخر وقت این روز سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می شود، افزود: از شنبه بعد از ظهر تا یکشنبه به دلیل وزش باد شدید در جنوب غرب کشور خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست. یکشنبه تا سه شنبه در نواحی شرق، جنوب شرق، مرکز و چهارشنبه مناطق شمال غرب و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی همچنین این خبر را هم داد که یکشنبه در جنوب غرب، غرب، دوشنبه در شمال غرب و سه شنبه در مرکز و جنوب کشور کاهش نسبی دما رخ می دهد و چهارشنبه در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما (۶ تا ۸ درجه) انتظار می رود.

به گفته ضیاییان از بعد از ظهر یکشنبه و روز دوشنبه شمال و مرکز خلیج فارس و سه شنبه نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۶ فروردین ) قسمتی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر اواخر وقت رگبار باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز  دوشنبه ( ۷ فروردین ) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت ها رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(۵ فروردین ) اهواز با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی فردا بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم ترین و طی امروز(۵ فروردین ) و فردا ( ۶ فروردین) شهرکرد با دمای ۱ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در نواحی شرق و شمال‌شرق کشور و بخش‌های از جنوب شرق، بارش‌ها ادامه دارد و اواخر وقت روز جاری سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

همچنین روز یکشنبه ۶ فروردین با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در جنوب‌غرب، غرب، شمال غرب ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های البرز، تهران و قزوین بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید ۶ فروردین از راه می‌رسد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امرور در نواحی شرق و شمال‌شرق کشور و بخش‌های از جنوب شرق، بارش‌ها ادامه دارد و اواخر وقت روز جاری سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

روز یکشنبه ۶ فروردین با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در جنوب‌غرب، غرب، شمال غرب ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های البرز، تهران و قزوین بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.