کد خبر : 26190 / /
/

بیمه| بیمه تامین اجتماعی

​طبق شنیده های خبرنگار ما در ۴۸ ساعت گذشته سامانه بیمه تامین اجتماعی برای بیمه در داروخانه های تهران قطع است و مراجعه کنندگان سردرگم هستند .

سیستم تامین اجتماعی قطع است، دارو را آزاد تهیه کنید!طی هفته‌های گذشته سیستم تامین اجتماعی برای تایید نسخ بارها و بارها قطع شده است و این مساله موجب شده داروخانه داران بیماران را مجبور کنند تا به تهیه دارو به صورت آزاد بپردازند

رونمایی شبنم قلی خانی از چهره بعد از عمل بینی اش | خانم رنگ موهاشو با لباسش ست کرده

رونمایی شبنم قلی خانی از چهره بعد از عمل بینی اش | خانم رنگ موهاشو با لباسش ست کرده

در بخش زایمان در حال وضع حمل است و در پی دارویی که پزشک زنان تجویز کرده به داروخانه‌ی بیمارستان آمده است. مدیر داروخانه با صدای بلند می‌گوید: «سیستم تامین اجتماعی قطع است و نسخه‌ها ثبت نمی‌شود یا به داروخانه‌ی دیگری مراجعه کنید و یا دارو را آزاد تهیه کنید».

مردِ نسخه به دست که پریشانی از نگاهش پیداست به ساعتش نگاهی می‌اندازد. عقربه‌ها یازده شب را نشان می‌دهد. او هم با صدای بلند در جواب مدیر داروخانه می‌گوید: « داروخانه‌های سطح شهر در حال تعطیلی هستند و فاصله ما با بیمارستان‌های دولتی دیگر دور است. کجا برویم این وقت شب؟».

پذیرش بیمارستان نیز شلوغ است و اوضاعش بهتر از داروخانه نیست. سیستم تامین اجتماعی قطع است و امکان پذیرش وجود ندارد. متصدی صندوق در حال جروبحث با همراه یک بیمار بدحال است.

همراه بیمار دفترچه را نشان می‌دهد و از متصدی می‌خواهد که بیمار را پذیرش کند. متصدی از پشت پنجره‌ای که با شیشه‌ای نصفه و نیمه پوشانده شده است، می‌گوید: «آزاد حساب کنید و تشکیل پرونده بدهید، فردا که سیستم وصل شد بیایید درستش کنید.

صف‌های طولانی در داروخانه به دلیل قطعی سیستم

یکی از بیمارانی که او هم در حال انجام کارهای درمانی است با اظهار تاسف از قطعی‌هایی که در سامانه یکی از بزرگترین بیمه‌های درمانی کشور دیده می‌شود، گفت: برخی از افراد بیماری صعب‌العلاج دارند و باید به صورت مرتب به مراکز درمانی مراجعه کنند اما قطعی سیستم بیمه‌ای چه در بخش پذیرش و چه در بخش دارو آنان را خسته می‌کند.

یکی از همراهان بیمار نیز با اشاره به صف طولانی که در اثر قطع و وصل شدن مکرر سامانه تامین اجتماعی در داروخانه‌ها رخ می‌دهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این مسئله نارضایتی را در بین بیمه‌شدگان افزایش داده و سبب می‌شود که وقت و انرژی زیادی از بیماران و همراهان آنها گرفته شود.

برخی از داروخانه‌داران نیز با بیان اینکه آنها نیز از قطعی این سامانه به ستوه آمده‌اند، می‌گویند که طی هفته‌های گذشته سیستم بارها و بارها قطع شده است و این مسئله بیماران را مجبور کرده است که دارو را به صورت آزاد تهیه کنند.

یکی دیگر از شهروندان اهوازی نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: وقتی  سایت تامین اجتماعی قطع می‌شود، بیماران خاص باید دارو‌های خود را در داروخانه‌های خاصی مثل ۱۳ آبان تهیه کنند و یا با هزاران دردسر به صورت آزاد بخرند، تازه اگر آن دارو پیدا شود.

وی با بیان اینکه هر چقدر هم که در داروخانه‌ها هم منتظر بمانیم کسی پاسخگو نیست، افزود: در تماسی که با تامین اجتماعی گرفتیم اعلام کردند که باید از بیمه های درمان تکمیلی یا فرانشیز استفاده کنیم که این بیمه‌ها را نیز بسیار گران محاسبه می‌کنند.

در روزهای اخیر اختلال و قطعی در سامانه تامین اجتماعی مردم را دچار مشکل کرده است و تامین اجتماعی استان خوزستان این مشکل را مربوط به سیستم یکپارچه‌ی سازمان تامین اجتماعی کشور می‌داند.

قطعی سیستم نسخه الکترونیک در حالی طی هفته‌های اخیر در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌های استان اتفاق افتاده است که سید عبدالله حسینیان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی گفته است که توقف فعالیت سامانه‌های الکترونیک، شامل سیستم نسخه الکترونیک نخواهد بود و مشکلی برای پزشکان یا مراکز درمانی، دارویی و پاراکلینیکی برای ارائه خدمات در قالب طرح نسخه الکترونیک پیش نخواهد آمد.

در عین حال به گفته برخی از مراجعان به دفاتر کارگزاری بیمه، امکان ندارد که به یکی از شعب این مراکز در سطح شهر مراجعه کنید و با جمله معروف «سیستم قطع است» مواجه نشوید، مساله‌‌ای که موجب ازدحام جمعیت در ساعات اداری در این محل‌ها شده و بسیاری از شهروندان را نیز کلافه کرده است.

سامانه‌های اینترنتی سازمان تامین اجتماعی از پرکاربردترین سامانه‌هاست و با توجه به متمرکز شدن عملیات صدور دفترچه و ارائه خدمات کوتاه مدت تامین اجتماعی در کنار نام نویسی کارگاه‌ها، ارائه لیست بیمه کارفرمایان و دیگر امور، این اختلال موجب بروز مشکل برای بیمه‌شدگان شده است.

سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.

شهرستان اهواز دارای ۶ شعبه‌ بیمه تامین اجتماعی است که در مناطق مختلف این شهرستان مستقر هستند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.