کد خبر : 26256 / /
/

قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مرغ در قیاس با قیمتی که در بازار فروخته می‌شود کاهش می‌یابد و به زودی قیمت جدید مرغ را در بازار شاهد خواهیم بود.

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

نام کالا  قیمت (تومان)
تخم مرغ بومی دانه ای ۴,۵۰۰
تخم بلدرچین بسته ۱۲ عددی ۳۳,۰۰۰

تخم کبک حسام بسته ۶ عددی

۳۴,۰۰۰
پرطلایی تخم مرغ پک ۹ عددی بدون آنتی بیوتیک ۳۵,۵۰۰

تخم مرغ تازه پروتانا بسته ۲۰ عددی

۷۹,۰۰۰

تخم مرغ تلاونگ بسته ۱۵ عددی

۶۷,۵۰۰
تخم مرغ رها مرغ شانه ای درب دار ۲۰ عددی ۷۹,۰۰۰
تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک پرطلایی ۲۰ عددی ۷۹,۲۰۰
تخم مرغ مارکدار معمولی۳۰ عددی ۱۱۱,۸۰۰

وی تاکید کرد: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان بیان کرد: گزارش‌هایی که تخلف آن احراز می‌شود، پرونده تعزیراتی برای آن تشکیل و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد.

حسام در خصوص مشکلات موجود در واحدهای صنفی روستای زیارت گرگان، بیان کرد: در این ماه تیم‌های ویژه به صورت نامحسوس به این منطقه مراجعه و گزارش‌های مردمی و نارضایتی‌های اعلام شده به صورت ویژه بررسی خواهد شد.

وی در خصوص پیام‌های مردمی درباره کمبود مرغ و قیمت مصوب مرغ، اضافه کرد: قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که به دلیل کمبود جوجه‌ریزی قرار بود تا ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان نیز مجاز به افزایش باشد اما قیمت بالاتر از ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان تخلف است و ما برخورد می‌کنیم.

جالب‌تر آنکه متولیان صنعت طیور به جای ارائه نسخه‌ای به‌عنوان برنامه نجات این صنعت، با سوءاستفاده از چشم‌انداز ترسیمی سال، سرکوب قیمتی را شدت بخشیده و به جای توجه به مسوولیت خود در حوزه سیاستگذاری مالی و پولی که مبانی اصلی خلق تورم هستند، فشار بر تولیدکنندگان را پیشه ساخته‌اند و حتی این‌بار در مصاحبه‌های خود با افتخار از برنامه واردات ۵۰هزار تن گوشت مرغ گرم یاد می‌کنند، همچنان که درباره گوشت قرمز، پس از نابودی عملی تولید در آن حوزه چنین کردند. از دیدگاه مرغداران مستاصل، نفوذ «مافیای واردات»، وزارت جهاد کشاورزی را به کارگزار ایجاد سازمان تجارت (بخوانید سازمان واردات) تبدیل کرده است. ظاهرا وزیر محترم از یاد برده‌اند که در بدو به دست گرفتن وزارتخانه در دولت جدید، وعده امنیت، اقتدار و حاکمیت غذایی داده بودند و امروز تصمیماتشان وضعیتی را رقم زده که به کشوری کاملا وابسته، علی‌الخصوص در حوزه تامین پروتئین دامی تبدیل شده‌ایم. در حقیقت، نه تنها گامی به سوی تحقق وعده‌های ایشان برداشته نشد، بلکه سنگرهایی را هم که در گذشته با مجاهدت و تلاش فتح کرده بودیم، با مدیریت نسنجیده، یک به یک واگذار کردیم.

رصد بازار کالاهای اساسی نشان می دهد؛ هر کیلو شکر به ۳۰ هزار تومان و هر کیلو مرغ به ۸۸.۴۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی انجام شد. به گفته فروشندگان محصولات، قیمت‌های جدید در راه است و برخی اقلام افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تومانی داشته‌اند. به عنوان مثال چراغ خاموش هر کیلو شکر از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان تغییر کرده است. تنوع محصولات لبنی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به پیش از سال کمتر شده است. قفسه‌ها خلوت تر هستند. به نظر می‌رسد محصولات جدید تولیدی امسال هنوز به بازار عرضه نشده‌اند.

سخنان زیادی در حوزه تغییر قیمتی مطرح است که تا دو هفته آینده نهایی می‌شود. قیمت گندم، تخم مرغ، مرغ و.... بلاتکلیف بوده و گاهی اخباری مبنی بر افزایش قیمت منتشر می‌شود اما در ادامه نهاد متولی آن را تکذیب می‌کند. وضعیت حاکی از سردرگمی بازار دارد. وزارت جهاد کشاورزی از یک سو با احتمال ریزش تیراژ تولید مواجه است اگر قیمت‌ها را تغییر ندهد و از سوی دیگر سطح درآمد مردم و کوچک شدن سفره‌ها هر تغییری را با شوک مواجه می‌کند. در حالی صحبت از تغییر قیمت گندم پیش از شروع سال زراعی مطرح است که کشاورزان به افزایش قیمت دلار و نهاده‌های کشاورزی اشاره می‌کنند. آنها گلایه مند از وضعیت نرخ گندم بوده و نسبت به افزایش واردات با توقف کشت هشدار داده‌اند.

در حالی که سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از عدم تغییر قیمت مرغ می‌گوید و تاکید می‌شود قیمت مصوب هر کیلو مرغ ۶۳ هزار تومان است در بازار بیش از ۸۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما قیمت مرغ در روزهای باقی مانده از ایام نوروز و در ادامه ماه رمضان چگونه خواهد بود؟

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور، در پاسخ به این پرسش با بیان اینکه اکنون قیمت مرغ به ثبات رسیده است، گفت: در حال حاضر از التهاب بازار مرغ نسبت به روزهای پایانی سال گذشته و ابتدای نوروز کاسته شده است.

وی اظهار کرد: کاهش التهاب در بازار، قیمت مرغ را در روند نزولی قرار داده و امروز قیمت این کالا برای مصرف‌کننده حداکثر ۶۷ هزار تومان است.

یوسفی با تأکید بر اینکه در چند روز اخیر بازار مرغ در ثبات بوده است، پیش‌بینی کرد: در ادامه نوروز و روزهای باقی مانده از ماه رمضان، قیمت مرغ در یک روند نزولی کاهش بیشتری پیدا کند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور بر این باور است که با توجه به اینکه عمده خریدها برای نوروز و ماه رمضان در روزهای گذشته انجام شده، عرضه مرغ به بیش از تقاضا خواهد رسید که عاملی برای کاهش قیمت است.

یوسفی در پاسخ به این پرسش که امکان افت قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب ۶۳ هزار تومان وجود دارد، گفت: برای برخی از استان‌ها امکان افت قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب وجود دارد اما در استان‌های مسافرپذیر دست کم تا پایان نوروز قیمت تا این سطح کاهش نخواهد یافت.

به گفته وی؛ زیان مرغداران در برخی استان‌های اجتناب ناپذیر است چراکه تقاضا کاهش بیشتری در این استان‌ها خواهد داشت.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور میزان زیان مرغداران را غیر قابل برآورد دانست، چرا که با توجه به تأمین بخشی از نهاده‌های خوراک دام از بازار آزاد و قیمت‌های متفاوت آن‌ها، هزینه تمام شده تولید برای هر مرغدار متفاوت است.

گفتنی است، بر اساس آمارها روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار و ۳۰۰ تن مرغ گرم در سطح کشور توزیع می شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.