کد خبر : 26290 / /
/

هنوز هم عنوان قوی‌ترین مرد جهان را در جامعه یدک می کشد، هر چند آن رکورددهای تاریخی در گذر زمان دستخوش تغییرات و شکسته شد. داستان حسین رضازاده چهره ماندگار وزنه برداری ایران حالا به مرحله متفاوتی رسیده است. کمتر دیده می شود، کمتر حرف می زند و حتی تغییرات ظاهری او سوال برانگیز است. با تمام این تفاسیر، مردم ایران آن لبخندهای زیر فشار وزنه های سنگین را از یاد نبرده اند.

حسین رضازاده که اینک در نقش عضو هیات رئیسه فدراسیون وزنه برداری به رییس فعلی این فدراسیون یعنی سجاد انوشیروانی کمک می کند، در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» درباره سالی که گذشت و همچنین سال جدید گفت: برای من سال بدی نبود البته از دید ورزشی به ماجرا نگاه می کنم. در سال 1401 اتفاقات خوبی در وزنه برداری ایران رخ داد که مهمترین آنها انتخاب آقای انوشیروانی به عنوان رئیس فدراسیون بود. ایشان از جنس وزنه برداری است و می تواند تغییرات خوبی را ایجاد کند. در سال 1402 ما چند رقابت مهم را پیش رو داریم که امیدوارم از آنها سربلند خارج شویم.

5892_538

وی درباره مشکلات اقتصادی در سال گذشته نیز گفت: مردم از نظر اقتصادی مشکلاتی را داشتند و تحت فشار بودند که امیدوارم در سال جدید مسئولان کاری کنند که آن فشارها برداشته شود. ما مردم خوب و وفاداری داریم که باید برای آنها بهترین زندگی را فراهم کرد. امیدوارم اوضاع اقتصادی بهتر شود.

رضازاده درباره انتخاب انوشیروانی برای ریاست فدراسیون توضیح داد: سجاد در زمان حضورش در تیم ملی به افتخارات زیادی رسید. روزی که شنیدم سرپرست شده است از او حمایت کردم و تا روزی هم در راس کار باشد این حمایت ادامه خواهد داشت.

رضازاده درباره این موضوع که چرا خودش برای ریاست فدراسیون اقدام نکرد، گفت: پیشنهاداتی شده بود اما وقتی دیدم سجاد آمده تصمیم گرفتم از این مدیر جوان و با انرژی که خودش از جنس وزنه برداری است حمایت کنم و ورودی برای ریاست نداشته باشم.

رییس اسبق فدراسیون وزنه برداری درباره انتخاب نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی نیز گفت: پس از مشورت با دوستان این تصمیم اتخاذ شد. او وزنه برار بزرگی بوده و مدال المپیکی دارد و به نظرم می تواند موفق باشد.

وی درباره این موضوع که آیا با توجه به فعالیتش در پاراوزنه برداری و فدراسیون وزنه برداری دوشغله محسوب می شود، گفت: بنده تک شغله هم نیستم. در بحث پاراوزنه برداری که یک ریال دریافتی نداشته ام و فقط برای کمک به آن بچه های با معرفت و جانبازان و معلولین عزیز ورود کردم. در فدراسیون هم حضور دارم تا همه با هم کمک کنیم این رشته پرافتخار را به روزهای خوب خود برگردانیم.

رضازاده درباره تغییر وزن عجیب خود و علت آن به «اطلاعات آنلاین» گفت: بنده در دوران اوج ورزشی ام 162 کیلوگرم بودم و امروز حدود 30 کیلوکاهش وزن داشته‌ام. این موضوع هم به بیماری دیابت برمی گردد و هم ورزش کردن. سعی می کنم هر روز پیاده روی داشته باشم و رژیم غذایی هم دارم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.