کد خبر : 26551 / /
/

طلا|قیمت طلا | قیمت طلا امروز

سکه بهار در آغاز به کار بازارها ٣٠٠ هزار تومان ارزان شد و این کاهش قیمت در پایان معاملات روز گذشته به یک میلیون تومان رسید. این قطعه دیروز به کانال ۲۹ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان به کار خود پایان داد.

 روز گذشته روند نزولی بر قیمت طلا و سکه حاکم بود. کاهش قیمت هزار و ۸۰۰ تومانی دلار، بازار طلا و سکه را با خود همراه کرد. قیمت سکه به کانال ۳۳ میلیون تومانی برگشت و یک میلیون تومان از ارزش خود را از دست داد. معامله‌گران فعلا تنها بازیگر فعال بازار فلز گرانبها را دلار می‌دانند.

گفتنی است انس جهانی طلا روز گذشته و در زمان معاملات بازارهای مالی در محدوده ١٩٨٠ دلاری نوسان داشت اما شب گذشته به محدوده ۲۰۰۰ هزار دلاری ورود کرد و با قیمت ۲۰۱۲ دلار معامله شد.

مردم طلا نمی‌خرند

دیروز معامله‌گران از کسادی تقاضای خرد در بازار می‌گفتند. به اعتقاد آنها چپ فعالان این بازار پر است و نیازی به مبادلات جزئی ندارند.

پیش از این نیز برخی فعالان بازار ارز به نرخ‌دهی معامله‌گران بازار طلا به دلار اشاره کرده بودند. این عده می‌گفتند برخی بازیگران بزرگ بازار طلا و سکه، دلار را به هر قیمتی می‌خرند تا بازار ارز از رکود خارج شود و متعاقب آن بازار طلا و سکه رونق دوباره بگیرد.

روز دوشنبه مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شد. دریافت این مالیات از معاملات انواع طلا از سوی قانون‌گذار تایید شده است اما بازیگران بازار فلز زرد معتقدند قیمت طلا و سکه با دو مولفه اصلی خود یعنی قیمت دلار و انس جهانی طلا راهبری می‌شود و به نظر نمی‌رسد این مالیات تاثیری بر بازار داشته باشد.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

دیروز سه شنبه ١٢ اردیبهشت ۱۴۰۲  قیمت سکه امامی یک میلیون تومان ارزان  شد. این قطعه با قیمت ۳۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان در بازار معامله شد. سکه امامی روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت به کانال ۳۵ میلیون تومانی ورود کرد اما با کاهش قیمت طلای جهانی نتوانست این محدوده را حفظ کند. امروز نیز کاهش قیمت دلار مانع قرارگیری سکه در قله قیمتی شد.

سکه بهار در آغاز به کار بازارها ٣٠٠ هزار تومان ارزان شد و این کاهش قیمت در پایان معاملات روز گذشته به یک میلیون تومان رسید. این قطعه دیروز به کانال ۲۹ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز گذشته نیم سکه،  ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با رقم ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، معامله شد. ربع سکه نیز ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیروز حباب سکه‌ با روند کاهشی باز شد. حباب سکه امامی و بهار هر کدام نزدیک به یک میلیون تومان کاهش داشتند. سایر قطعات سکه نیز از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از ارزش حباب خود را از دست دادند.

قیمت طلا نیز با روند کاهشی به کار خود پایان داد. هر مثقال طلا دیروز بیش از ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ١١ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۲۶ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۷۲۱ هزار تومان مبادله شد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.