کد خبر : 26552 / /
/

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت از آماده‌باش امدادگران این جمعیت درپی پیش‌بینی بارش شدید باران و باد شدید در هفت استان کشور خبر داد.

صادق محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی درباره بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در چندین استان کشور گفت: برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه شاهد بارش شدید و رگباری باران و نیز وزش شدید باد در شمال شرق استان آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه کوه‌ها در استان‌های مازندران و گلستان خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ در روز چهارشنبه نیز وضعیتی مشابه در نیمه شرقی استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده و برای روز پنجشنبه نیز بارش شدید و رگباری باران و وزش باد شدید را در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی خواهیم داشت.

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان وزش باد شدید و خیلی شدید در بخش‌های جنوبی و غربی و رگبار پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران این سازمان در تمامی این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت: تجهیزات و امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است.

محمودی افزود: همچنین لازم است مردم نیز یکسری موارد و هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند، از جمله اینکه در هنگام بارش شدید باران از استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند. در هنگام وزش شدید باد نیز عدم استقرار در مجاورت سازه‌های تبلیغاتی و موقت و همچنین دوری از اجسام در معرض سقوط از جمله توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران برای امروز (۱۱ اردیبهشت) آسمان نیمه‌ابری تا ابری، در ساعات بعد از ظهر همراه با وزش باد، گاهی رگبار پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات همراه با رعد و برق و در اکثر نقاط وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر امروز تا روز جمعه (۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت) پدیده غالب در سطح استان وزش باد، در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید به‌خصوص در بخش‌های جنوبی و غربی استان و در مناطق مستعد همراه با خیزش موقت گردوخاک است.

از امروز تا روز پنجشنبه روند کاهش نسبی دما و از روز جمعه روند افزایش تدریجی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌) قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک و به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت‌) صاف تاکمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌ ورامین با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.