کد خبر : 26930 / /
/

حمله مسلحانه

یک مظنون 25 ساله با چاقو به مهدکودکی در جنوب شرق چین حمله کرد و 6 نفر را کشت و یک نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

پلیس محلی چین به شبکه «بی بی سی» اعلام کرد که دست‌کم 6 نفر در در حمله یک فرد با سلاح سرد به مهدکودکی در استان «گوانگ‌دونگ» واقع در جنوب شرقی چین جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

پلیس گواندونگ گفته است که یک مرد ۲۵ ساله با نام خانوادگی «وو» را در ارتباط با چاقوکشی در مهدکودک مذکور بازداشت کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی دولت محلی گزارش کرد که قربانیان این حادثه دلخراش شامل یک معلم، دو والدین و سه دانش‌آموز می‌شوند.

طبق این گزارش حمله با سلاح سرد صبح امروز (دوشنبه) ساعت ۰۷:۴۰ به وقت محلی انجام گرفت و فرد مظنون در ساعت ۰۸:۰۰ بازداشت شد.

پلیس این پرونده را یک «حمله عمدی» توصیف کرده است. جرایم مرتبط با خشونت آن‌طور که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، بسیار در چین نادر است اما در سال‌های اخیر، این کشور شاهد یکسری حملات با چاقو بوده است که چندین مورد آن در مدارس این کشور رخ داده است.

در ماه آگوست سال گذشته، یک مهاجم مسلح به چاقو به مهدکودکی در استان «جیانگشی» واقع در جنوب شرقی چین حمله کرد و سه نفر را کشت و ۶ نفر دیگر را زخمی کرد.

از طرف دیگر، در آوریل ۲۰۲۱، دو کودک در جریان چاقوکشی در شهر «بایلیو» در منطقه خودمختار «گوانگشی ژوانگ» کشته و ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در اکتبر ۲۰۱۸، ۱۴ کودک در یک حمله با چاقو در مهدکودکی در «چونگ کینگ» واقع در جنوب غربی چین زخمی شدند.

پلیس گواندونگ هیچ‌گونه جزئیاتی درباره هویت فرد مهاجم و انگیزه وی از حمله به مهدکودک و به بار آوردن این فاجعه غم انگیز منتشر نکرده است و تنها به این جمله بسنده کرده است که تحقیقات در خصوص این حادثه در جریان است.

منبع: فارس

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.