کد خبر : 26948 / /
/

ایران خودرو | قرعه کشی ایران خودرو

ایران خودرو در بین تمام خودروسازان داخلی کمترین خودروی مونتاژی را دارد و بیشتر تمرکزش را روی تولید محصولات داخلی گذاشته است. هایما تنها محصول مونتاژی این شرکت است که قیمت جدید آن توسط شورای رقابت اعلام شد.

ایران خودرو یک خودروسازی بزرگ است. ایران خودرو تنوع محصول زیاد دارد. ایران خودرو همیشه فروش فوق العاده دارد. ایران خودرو پیش فروش دارد. ایران خودرو قیمت محصولاتش گران است.

هایما یکی از محبوب‌ترین و سودآورترین محصولات ایران خودرو است که از قبل تحریم‌ها روی خط تولید رفته است، برای درک میزان محبوبیت و سودآور بودن این محصول باید گفت که ایران خودرو با تمام مشکلاتی که دارد برای حفظ جایگاه خود در بازار خودروهای مونتاژی به سراغ مونتاژ خودوری هایما S8 پلاس توربو شارژر رفته است.

یکی از نکات چالشی که در مورد تمام مدل‌های هایما صدق می‌کند، اختلاف قیمت بسیار زیاد قیمت درب کارخانه این محصولات با بازار آزاد است. به روایت دیگر اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد تمام مدل‌های هایما بیش از 70 درصد قیمت کل درب کارخانه این محصولات است.

تفاوت قیمت مصوب و بازار محصولات بهمن موتور

در فهرست ذیل، قیمت مصوب 17 تیر سه نوع هایما ایران خودرو و اختلاف قیمت آن با بازار درج شده است.

مطابق با قیمت‌های اعلامی شورای رقابت برای محصولات مونتاژی گروه صنعتی ایران خودرو،محصول هایما S7+ توربو شارژر این شرکت با 16 درصد افزایش قیمت در نقطه‌ 862 میلیون تومان متوقف شد تا در بازار آزاد هم با اختلاف قیمت 553 میلیون تومانی یعنی چیزی در حدود 70 درصد قیمت کل این محصول در بازار آزاد با قیمت نهایی یک میلیارد و 415 میلیون تومان به فروش برسد.

هایما S5+ توربوشارژر، ارزان‌ترین کراس‌اوور ایران خودرو در آخرین اطلاعیه شورای رقابت با 19 درصد افزایش قیمت در پله قیمتی 841 میلیون تومان متوقف شد. این خودرو در بازار آزاد 419 میلیون گران‌‌تر از قیمت درب کارخانه، یعنی با قیمت یک میلیارد و 260 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S8+ توربو شارژر، در اولین قیمت‌گذاری این محصول توسط شورای رقابت یک میلیارد و 69 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد تا در بازار آزاد با 861 میلیون تومان اختلاف قیمت با قیمت نهایی یک میلیارد و 930 میلیون تومان معامله شود.

مشتریان سامانه یکپارچه برای انواع هایما چقدر باید بپردازند؟

افرادی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و خودرو به آن‌ها تعلق گرفته است اگر تا قبل از 17 تیر 1402 قراردادشان تنظیم شده باشد و مبالغ لازم را مطابق با مفاد قرارداد پرداخت کرده باشند، شامل این افزایش قیمت‌ها نمی‌شوند و در سوی دیگر اگر ایران خودرو  قبل از 17 تیر 1402 مطابق با هرقراردادی هرگونه مبلغی را بیش از قیمت اعلامی جدید شورای رقابت دریافت کرده باشد موظف است تا تمام مبلغ دریافتی اضافه را به مشتریان بازگرداند.

مشتریانی که از طریق سامانه یکپارچه برای خرید انواع هایما اقدام کرده‌اند باید بدانند که مضاف بر قیمت‌های اعلامی شورای رقابت باید مبلغی بین 13 تا 16 درصد کل مبلغ خودرو را برای بیمه و مالیات پرداخت کنند، اما افرادی که از بازار آزاد این خودروها را خریداری کنند نیازی پرداخت این مبلغ اضافه ندارند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.