کد خبر : 26972 / /
/

محسن تنابنده

محسن تنابنده با انتشار یک پست در اینستاگرام به خداحافظی افسانه بایگان از دنیای بازیگری واکنش نشان داد.

محسن تنابنده (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۵۴) . محسن تنابنده بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی است.محسن تنابنده ابتدا در تئاتر مشغول به فعالیت بود . محسن تنابنده چند سال بعد برای بازی و نوشتن فیلم‌نامهٔ استشهادی برای خدا (۱۳۸۳) است . محسن تنابنده برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین فیلم‌نامه از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

 

محسن تنابنده با انتشار یک پست در اینستاگرام به خداحافظی افسانه بایگان از دنیای بازیگری واکنش نشان داد.

محسن تنابنده با اشاره به خداحافظی افسانه بایگان در کنایه‌ای تند نوشت:

این شتری است که بالاخره در هر خونه‌ای (نمی‌خوابد)می‌خوابانند، قابل توجه  جماعت همیشه خاموش سینما.

افسانه بایگان به تازگی با انتشار یک متن از دنیای بازیگری خداحافظی کرد او در توضیح خداحافظی خود نوشت: بنده هیچ توبیخی حتی به اشاره مثل ممنوعیت حضور در سینما و…»دریافت نکردم. در چنین شرایطی که معتقدم بدون ارتکاب خطایی، دستاورد سالها فعالیت هنری و حیثیت اجتماعی‌ام دستخوش انواع سوءتعبیرها از هر سو شده، و هر نوع توضیح و دفاعی نادیده و ناشنیده گرفته می‌شود، ناچار اعلام میکنم که در این زمان مصلحت وقت در آن می‌بینم که از عرصهٔ بی حرمت بازیگری کناره گیری کنم و امیدوار باشم که اندک باقی ایام را در آرامشی دور از اجتماع خشمگین بگذرانم.

افسانه بایگان

هفت خواهر و برادر

یک برادر بزرگتر از خود و دو برادر و سه خواهر کوچکتر از خودم دارم. مادرم یه هفت سالی بچه دار نمی شود بعد همه می گفتند این اجاقش کوره دیگه ، بعد که افتاد رو دور ، هفت تا بچه آورد تا همه بفهمند اجاقش کور نیست.

تئاتر از 8 سالگی

اولین بار وقتی 8 ساله بود در تئاتر مدرسه نقش کرم دندان را بازی کرد که سپس در آمفی تئاتر پیکان شهر بروی صحنه رفت.

تئاتر را دوران دبیرستان با الگو از جمشید هاشم پور بصورت جدی از کانون حر با مسئولیت سید جواد هاشمی و در کنار هادی کاظمی و علی سلیمانی ادامه داد.

شروع حرفه ای

بصورت حرفه ای فعالیت خود را سال 1374 وقتی 20 ساله بود از نمایش بار عالم و پس از آن با نمیاش جریان عصبی که هر دو نوشته حسن وارسته بود شروع کرد.

جلوی دوربین در 28 سالگی

بازی در جلوی دوربین را نیز 8 سال بعد از شروع فعالیت تئاتری با فیلم دانه های ریز برف در سال 82 وقتی 28 ساله بود به کارگردانی علیرضا امینی شروع کرد.

ورود به نویسندگی

کنار بازی، نویسندگی را از سال 84 وقتی 30 ساله بود با نوشتن فیملنامه فیلم چند میگیری گریه کنی شروع کرد و سال 85 هم سریال زندگی به شرط خنده را نوشت.

سه سیمرغ

سال 1386 برای بازی در فیلم استشهادی برای خدا توانست سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بگیرد و از همانجا نگاه ها را سمت خود جلب کرد.

سپس سال 88 برای فیلم های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و سال 95 با فیلم فراری هم سومین سیمرغ خود را گرفت.

شهرت در تلویزیون

بازیگری در قاب تلویزیون را با سریال مامور بدرقه در سال 87 شروع کرد تا اینکه با دومین تجربه خود سال 89 با سریال پایتخت و نقش معمولی به اوج شهرت رسید.

در ادامه با ضبط شش فصل این مجموعه به چهره شناخته شده تبدیل شد.

ازدواج و پسرش

آقای محسن تنابنده 28 آبان 1394 در 40 سالگی با خانوم روشنک گلپا ازدواج کرد ، خطبه عقد این زوج را سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق جاری کرد.ثمره این زندگی یک پسر خوشگل بنام نامی متولد سال 96 می باشد.

پاتوق کیش

بیشتر برای استراحت جزیره کیش را انتخاب می کنم، ما در آنجا یک جای کوچک خانوادگی داریم که به من آرامش می دهد، این جزیره را خیلی دوست دارم.

عطاران و مدیری جاده صاف کن

آقایان مهران مدیری و رضا عطاران برای من در عرصه هنر جاده صاف کن بودند.من بدون اینکه با آنها کار کرده باشم با نگاه کردن مدام به کارهایی که می ساختند یا بازی هایی که می کردند خیلی چیزها ی اد گرفتم.

سفارشی کار نمیکنم

من تحت هیچ شرایطی سفارشی را قبول نمی کنم ، نه آدم نداری هستم و نه در شرایط بدی ام ، فقط کاری را انجام می دهم که با قلب و عقیده ام همسو باشد.

ما از اوج کمک خواستم

در مورد حمایت سازمان فرهنگی هنری اوج، وابسته به سپاه پاسداران که اسپانسر پایتخت پنج و شش بود می گوید این ما بودیم که از آنها درخواست کردیم بودجه را تقبل کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.