کد خبر : 27002 / /
/

قیمت خودرو | قیمت خودرو الان

قیمت خودرو امروز 24 تیر ماه 1402، روند باثباتی دارد. همه محصولات داخلی و مونتاژی در ثبات کامل بوده و رکود عمیق در بازار کاملاً احساس می‌شود.

قیمت خودرو فعلا ثابت مانده است. قیمت خودرو این چند وقت روند ریزشی داشته است. قیمت خودرو مدام در حال نوسان است. قیمت خودرو ممکن است ارزان شود. قیمت خودرو در چند روز اخیر ریزش شدید داشته است.

 قیمت خودرو در هفته‌ای که گذشت با اعلام قیمت‌های جدید از سوی شورای رقابت، با شیب بسیار اندکی رو به کاهش گذاشت. اما امروز، اولین روز هفته 24 تیرماه 1402 بازار روند بسیار آرامی را تجربه کرده و نرخ همه محصولات کاملاً ثابت و بدون تغییر ماند.

البته با قیمت‌های فعلی شورای رقابت و افزایش دوباره اختلاف قیمت کارخانه و بازار، بعید به نظر می‌رسد که روند باثبات فعلی حفظ شود و بازار احتمالاً از انتهای امروز نوسانی شود.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودرو امروز 24 تیر ماه در بازار خودروهای داخلی روند کاملاً باثباتی را تجربه کرد.

پراید 131 شرکت سایپا به عنوان ارزان‌ترین سدان تولیدی داخلی، از ابتدای هفته گذشته با 5 میلیون تومان کاهش قیمت همراه بود. اما امروز همانند چند روز گذشته نیز تصمیمی بر تغییر قیمت نداشته و با همان نرخ 320 میلیون تومانی معامله شد.

کوئیک S با مدل 1402 نیز طی هفته گذشته حدود 4 میلیون تومان کاهش قیمت تجربه کرده بود. این هاچ‌بک نارنجی پوشان جاده مخصوص همانند پراید، علاقه‌ای مبنی‌بر تغییر قیمت از خود نشان نداد و به قیمت 353 میلیون تومان خرید و فروش شد.

پژو 206 تیپ 2 که از اقتصادی‌ترین محصولات ایران خودرو به شمار می‌رود، در طول هفته گذشته با 5 میلیون تومان کاهش قیمت همراه بود. اما این هاچ‌بک ایرانی- فرانسوی نیز هیچ تغییری از خود نشان نداد و با نرخ 505 میلیون تومانی معامله شد.

پژو پارس LX TU5 با مدل 1402 از سدان‌های پرطرفدار بازار، در طول یک هفته با 20 میلیون تومان کاهش قیمت همراه بود. اما این سدان محبوب نیز امروز تصمیمی مبنی‌بر تغییر قیمت نداشت و با نرخ 615 میلیون تومان خرید و فروش شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز با پیروی از بازار داخلی‌ها، روند باثباتی داشته و قیمت خودروهای مونتاژی هیچ تغییری نداشت.

جک J4 کرمان موتور به عنوان ارزان‌ترین خودروی مونتاژی بازار، از ابتدای هفته گذشته حدود 40 میلیون تومان کاهش قیمت داشت. اما امروز کانال 750 میلیون تومانی خود را حفظ کرد و در این نرخ ثابت ماند.

ام‌وی‌ام X22 PRO مدیران خودرو نیز از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که در طول یک هفته با 15 میلیون کاهش به زیر کانال یک میلیارد تومان سقوط کرده بود، هیچ تغییری نسبت به روز گذشته تجربه نکرد و با همان نرخ 990 میلیون تومان معامله شد.

جک S5 نیوفیس دنده اتوماتیک نیز از محبوب‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود. این کراس‌اوور حدود 50 میلیون نسبت به ابتدای هفته گذشته کاهش داشت. اما امروز هیچ تغییری نداشته و باهمان قیمت یک میلیارد و 350 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

لاماری ایما از کراس‌اوورهای گران قیمت مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که 60 میلیون تومان کاهش در یک هفته را تجربه کرد. اما این کاهش نسبتاً بالا نیز نتوانست باعث نوسان قیمت امروز لاماری شود و این خودرو با همان نرخ یک میلیارد و 980 میلیون تومان خرید و فروش شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

رکود بازار به قدری عمیق شده که علاوه‌بر معاملات بسیار پایین آن، تعداد انصرافی‌های طرح فروش سامانه یکپارچه نیز علی‌رغم قیمت پایین‌تر آن، بسیار بالا است. بنابراین باتوجه به افزایش دوباره اختلاف قیمت کارخانه و بازار، نوسانات بسیار کم نرخ ارز و نبود خریدار در بازار، احتمالاً شاهد یک رالی نزولی دیگر روی قیمت بازار خودروهای داخلی و مونتاژی باشیم.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار خودروهای داخلی طبق روال همیشه پراید پرچم‌دار بیشترین حجم معاملات است.

پراید 111 و 131، هر کدام به ترتیب با قیمت‌های 340 و 325 بدون هیچ‌گونه تغییر قیمتی در بازار معامله شدند تا نماد ثبات و در عین حال رکود در بازار باشند.

کوییک‌s، با افزایش قیمت چهار میلیون تومانی با قیمت 360 میلیون تومان معامله شد تا بعد از پراید دیگر جانشین سایپا در بازار پرفروش‌ها باشد.

سمند سورن پلاس، سدان خانوادگی و در عین حال اقتصادی و نسبتاً ایمن ایران‌خودرو با افزایش قیمت پنج میلیون تومانی با قیمت نهایی 595 میلیون تومان امروز در بازار معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

جکj4، که ارزان‎‌ترین مونتاژی بازار محسوب می‌شود با افزایش قیمت دو مییلون تومانی به دقیمت نهایی 802 میلون تومان رسید تا از چرخه ثبات و رکود بازار خود را خارج کند.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، دیگر خودروی مونتاژی بود که در بازار امروز تا به این لحظه دست‌خوش تغییر شده است، اما برخلاف محصول خودروسازان بم این خودرو با کاهش قیمت 30 میلون تومانی مواجه شد تا رکورد بیشترین نوسان رابه نام‌ خود ثبت کند و با قیمت یک میلیارد و 690 میلیون تومان در بازار معامله شود.

دیگر خودروهای مونتاژی نسبت به روزگذشته هیچ‌گونه نوسان یا تغییر قیمتی را تجربه نکردند.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه اینکه بازار در روزهای آغازین هفته در انتظار اخبار است نمی‌توان با قطعیت سخن گفت، اما احتمالاً بازار خودرو با توجه به خودروهای پرمعامله برای دیگر خودروها تعیین تکلیف کند. برای مثال در بازار داخلی‌ها پراید، کوییک و 206 تیپ 2 و در مونتاژی‌ها گروه mvm و فیدلیتی قیمت را برای دیگر خودروها مشخص خواهند کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.