کد خبر : 27032 / /
/

قیمت خودرو | قیمت خودرو الان | قیمت خودرو دست دوم

قیمت خودرو امروز، 26 تیر 1402، در اکثر محصولات با کاهش همراه بود. در این بین چند مدل داخلی هم رشد یا ثبات قیمت را تجربه کردند.

قیمت خودرو فعلا ثابت مانده است. قیمت خودرو این چند وقت روند ریزشی داشته است. قیمت خودرو مدام در حال نوسان است. قیمت خودرو ممکن است ارزان شود. قیمت خودرو در چند روز اخیر ریزش شدید داشته است.

قیمت خودرو امروز 26 تیر ماه نتوانست روند صعودی را که از روز گذشته آغار کرده بود، حفظ کند و کلیت بازار دچار ریزش شد.

کاهش چند درصدی قیمت‌ها اتفاق عجیبی نبود و انتظار می‌رفت که بازار از آغاز هفته تحرکاتی از خود نشان دهد.

در این میان، بازار خودروهای داخلی به دلیل حجم معاملات بالا، بیشترین تغییر و کاهش قیمت در محصولات را تجربه کرد.

اما در بازار خودروهای مونتاژی، به‌رغم مخالفت رئیس دولت با بالارفتن قیمت‌های کارخانه که توسط شورای رقابت تعیین شده بود معدود خودروهایی مشاهده می‌شود که رشد قیمت داشته‌اند. البته روند کلی این بازار هم امروز نزولی است.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز برخلاف روزهای گذشته، روند کاهشی را طی کرد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی در اکثر محصولات، کاهشی و در تعداد اندکی، با ثبات گزارش شد.

پراید 131 و پراید 111 به عنوان ارزان‌ترین خودروهای تولیدی شرکت سایپا پس از روزها مقاومت، توانایی نگه داشتن کانال موجود را از دست دادند و هر کدام 5 میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان شدند. به این ترتیب پراید 131 به قیمت 115 میلیون و پراید 111 به قیمت 125 میلیون تومان معامله شد.

کوئیک S اتوماتیک نیز در رتبه دوم کاهش قیمت محصولات سایپا قرار می‌گیرد. این هاچ‌بک توانست با 4 میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به نرخ 349 میلیون تومان خرید و فروش شود.

پژو پارس LX TU5 نیز جزو محصولات ایران خودرو با بیشترین کاهش قیمت به شمار می‌رود. این خودرو با 7 میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت 611 میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک اما رکورد دار بیشترین کاهش قیمت نسبت به روز گذشته بود. این سدان لوکس ایران خودرو با 13 میلیون تومان کاهش، به نرخ 804 میلیون تومان معامله شد. به این ترتیب یک قدم دیگر به کانال 800 میلیون تومان نزدیک‌تر شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

جک J4 کرمان موتور که چند روزی هیچ تغییر قیمتی تجربه نکرده بود، امروز با 10 میلیون تومان افزایش به 760 میلیون تومان رسید. بنابراین احتمالاً این سدان اقتصادی مونتاژی قصد دارد خود را به کانال 800 میلیون تومانی برساند.

اس‌دبلیوام G01 با مدل 1401 سرانجام پس از هفته‌ها ثبات قیمتی، تنها در یک روز 50 میلیون تومان کاهش یافت و به نرخ یک میلیارد و 700 میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم پنج نفره که روز گذشته با 10 میلیون تومان افزایش قیمت همراه بود؛ امروز 20 میلیون تومان کاهش را تجربه کرد و روی کانال یک میلیارد و 600 میلیون تومان ثابت شد.

لاماری ایما از هفته گذشته با شیب اندکی درحال کاهش قیمت است. این کراس‌اوور مونتاژی که روز گذشته 30 میلیون تومان کاهش قیمت یافته بود، امروز 40 میلیون تومان دیگر کاهش تجربه کرد و به نرخ یک میلیارد و 910 میلیون تومان رسید. به این ترتیب لاماری ایما از ابتدای هفته گذشته تاکنون، 130 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

رکود بازار به قدری عمیق شده که علاوه‌بر معاملات بسیار پایین آن، تعداد انصرافی‌های طرح فروش سامانه یکپارچه نیز علی‌رغم قیمت پایین‌تر آن، بسیار بالا است. بنابراین باتوجه به افزایش دوباره اختلاف قیمت کارخانه و بازار، نوسانات بسیار کم نرخ ارز و نبود خریدار در بازار، احتمالاً شاهد یک رالی نزولی دیگر روی قیمت بازار خودروهای داخلی و مونتاژی باشیم.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار خودروهای داخلی طبق روال همیشه پراید پرچم‌دار بیشترین حجم معاملات است.

پراید 111 و 131، هر کدام به ترتیب با قیمت‌های 340 و 325 بدون هیچ‌گونه تغییر قیمتی در بازار معامله شدند تا نماد ثبات و در عین حال رکود در بازار باشند.

کوییک‌s، با افزایش قیمت چهار میلیون تومانی با قیمت 360 میلیون تومان معامله شد تا بعد از پراید دیگر جانشین سایپا در بازار پرفروش‌ها باشد.

سمند سورن پلاس، سدان خانوادگی و در عین حال اقتصادی و نسبتاً ایمن ایران‌خودرو با افزایش قیمت پنج میلیون تومانی با قیمت نهایی 595 میلیون تومان امروز در بازار معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

جکj4، که ارزان‎‌ترین مونتاژی بازار محسوب می‌شود با افزایش قیمت دو مییلون تومانی به دقیمت نهایی 802 میلون تومان رسید تا از چرخه ثبات و رکود بازار خود را خارج کند.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، دیگر خودروی مونتاژی بود که در بازار امروز تا به این لحظه دست‌خوش تغییر شده است، اما برخلاف محصول خودروسازان بم این خودرو با کاهش قیمت 30 میلون تومانی مواجه شد تا رکورد بیشترین نوسان رابه نام‌ خود ثبت کند و با قیمت یک میلیارد و 690 میلیون تومان در بازار معامله شود.

دیگر خودروهای مونتاژی نسبت به روزگذشته هیچ‌گونه نوسان یا تغییر قیمتی را تجربه نکردند.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه اینکه بازار در روزهای آغازین هفته در انتظار اخبار است نمی‌توان با قطعیت سخن گفت، اما احتمالاً بازار خودرو با توجه به خودروهای پرمعامله برای دیگر خودروها تعیین تکلیف کند. برای مثال در بازار داخلی‌ها پراید، کوییک و 206 تیپ 2 و در مونتاژی‌ها گروه mvm و فیدلیتی قیمت را برای دیگر خودروها مشخص خواهند کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.