کد خبر : 27334 / /
/

قتل | قتل پیرمرد

سه سارق مسلح به اتهام قتل نگهبان آبفا پای میز محاکمه رفتند.

سه سارقی که یک نگهبان را به قتل رسانده و امنیت میلیون‌ها تهرانی را به خطر انداخته بودند با درخواست قصاص از سوی اولیای دم و اشد مجازات از سوی آبفا روبه‌رو شدند.

متهمان که برای سرقت لوله‌های آبفا به محوطه محافظت‌شده رفته بودند بعد از به قتل رساندن نگهبان جوان لوله‌ها را سرقت کردند. آنها وقتی بازداشت شدند که به ساختمان دیگری در تهران یورش بردند تا به آنجا دستبرد بزنند.

یک سال قبل در منطقه جنوب تهران درگیری‌ای میان نگهبان آبفا و چند سارق گزارش شد. با حضور پلیس در محل مشخص شد نگهبان جوان که آرش نام داشت، جان باخته است. آرش 30ساله که در شیفت شب نگهبان بود، با شلیک گلوله جانش را از دست داده بود. تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد نگهبان جوان مورد هجوم سه سارق قرار گرفته و با شلیک گلوله آنها زخمی‌ شده و برای مدت طولانی خونریزی کرده و در نهایت به دلیل عدم رسیدگی سارقان جانش را از دست داده است.

سارقان نقاب‌پوش پس از سرقت از محل نگهداری آب جنوب تهران و قتل نگهبان، از آنجا فرار کرده بودند.

دو هفته بعد خبر رسید سرقتی در تهران اتفاق افتاده است. پلیس در محل سرقت حاضر و مشخص شد افراد عادی، سارقان را دستگیر کرده‌اند. بازجویی‌های بعدی نشان داد این سارقان همان‌هایی هستند که مدتی قبل از شرکت آبفا سرقت کرده‌اند.

متهمان در بازجویی‌ها جزئیات قتل و سرقت را توضیح دادند و پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد ابتدا کیفرخواست علیه متهمان خوانده شد. در ادامه پدر و مادر آرش در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شدند. پدر آرش گفت: سارقان به پسرم شلیک کردند. آنها 40 دقیقه ایستادند و جان دادن او را تماشا کردند، من چرا باید از قصاص بگذرم؟ من این کار را نمی‌کنم و درخواست قصاص دارم.

در ادامه وکیل شرکت آبفا در جایگاه قرار گرفت. او برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد و گفت: متاسفانه همکاران ما از آن منطقه درخواست انتقالی داده‌اند و شرایط روانی بدی برای آنها ایجاد شده است. من می‌خواهم توجه آقایان قضات را به این نکته جلب کنم که منطقه‌ای که سارقان به آن حمله کردند مخزن آب میلیون‌ها نفر در جنوب تهران است و اگر خدایی نکرده اتفاقی در آن مخزن‌ها می‌افتاد یا ماده‌ای اضافه می‌کردند جان میلیون‌ها نفر در تهران به خطر می‌افتاد؛ به همین دلیل مخازن شرکت آبفا بسیار استراتژیک است و درخواست دارم مجازاتی برای متهمان در نظر گرفته شود که قدرت بازدارندگی بالایی داشته باشد تا فرد دیگری جرات تعدی به مراکز آبفا را پیدا نکند.

سپس متهمان یک به یک در جایگاه حاضر شدند. مسعود متهم ردیف اول گفت: ما قصد سرقت از آبفا را نداشتیم. ما قصد داشتیم یواشکی لوله‌های اضافی را از آن مرکز برداریم. من هم اسلحه نداشتم و طراح اصلی سرقت کسی دیگر بود.

در این هنگام قاضی گفت: شما در اعترافات خود گفته‌اید که از چند روز قبل باغی در همان اطراف اجاره و بعد نقشه سرقت را طراحی کردید. سعید دیگر متهم پرونده دو اسلحه داشت که بین خودتان تقسیم کردید. بعد هم وارد شرکت آبفا شدید و وقتی با مقاومت نگهبان روبه‌رو شدید سعید با شلیک گلوله او را زده و قفل در شرکت را باز کرده و شما وارد شده‌اید. بعد لوله‌ها را برداشته و در حالی که نگهبان جوان خونریزی شدیدی داشته او را رها و فرار کرده‌اید. حالا می‌گویی قصد سرقت نداشتی؟

متهم گفت: اعترافات قبلی‌ام درست است. اما قرار نبود کسی را بکشیم، ما فقط می‌خواستیم لوله بدزدیم.

در ادامه متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد. او گفت: ضارب سعید بود. من و مسعود نقشی در سرقت نداشتیم. وقتی نگهبان مقاومت کرد و در را باز نکرد سعید با گلوله به او شلیک کرد. من و مسعود فقط لوله را سرقت کردیم. بعد که فرار کردیم مدتی گذشت و سرقت دیگری انجام دادیم که دستگیر شدیم.

سپس سعید در جایگاه ایستاد. او گفت: من اتهام را قبول ندارم چون قصدم کشتن نبود، من شلیک کردم برای اینکه بتوانم در را باز کنم. ما قصد خرابکاری در شرکت آبفا نداشتیم فقط می‌خواستیم ضایعات لوله را ببریم.

منبع: اعتمادآنلاین

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.