کد خبر : 27481 / /
/

قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

قیمت دلار امروز هم روند افزایشی داشت و سعی کرد از کانال 48 هزار تومان فاصله بگیرد. اما دلیل رشد قیمت دلار چیست و تا کجا ادامه دارد؟

قیمت دلار افزایشی شده است. قیمت دلار ممکن است گرانتر شود. قیمت دلار در نوسان است. قیمت دلار غیر قابل پیش بینی است. قیمت دلار را چه کسی قیمت گذاری می کند؟

 قیمت دلار که در این هفته کار خود را در کانال 48 هزار تومان آغاز کرده بود، روند افزایشی به خود گرفت و در معاملات امروز بازار به 49 هزار و 300 تومان رسید تا ظرف این هفته رشد حدود 900 تومانی را ثبت کند. اما نکته مهم رسیدن قیمت دلار به مرز 49 هزار و 300 تومان است.

چون در چند هفته گذشته قیمت دلار همواره زیر این مرز مهم قرار داشته و دلار نتوانسته خود را به بالای این سطح برساند. به همین دلیل اگر دلار بتواند امروز و چند روز آینده قیمت خود را بالای این مرز نگه دارد، سیگنال مهمی را به بازار ارسال کرده است. سیگنالی که نشان می‌دهد دلار برای ورود به نیمه دوم کانال 49 هزار تومان خیز برداشته و احتمال برگشت آن به کانال 48 هزار تومان کمرنگ می‌شود.

به گفته کارشناسان مرز مقاومتی بعدی دلار رقم 49 هزار و 500 تومان است. اگر دلار به بالای این مرز برسد و بتواند در این محدوده بماند احتمال رشد قیمت آن قوت می‌گیرد و نشان می‌دهد دلار در آخرین ماه تابستان میل به صعود دارد.

البته برخی از معامله‌گران می‌گویند مراسم اربعین، تقاضا برای دلار را افزایش داده و این افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت دلار شده است. به عقیده این گروه جو افزایشی قیمت دلار پس از اتمام اربعین فروکش می‌کند و دلار به رقم‌های قبلی بر می‌گردد.

اما عده دیگری معتقدند تقاضا برای خرید دلار در بازار چندان زیاد نیست که بتواند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد چون مهم‌ترین بازیگر بازار ارز خود دولت است و دولت بر روند افزایشی یا کاهشی قیمت دلار اثر می‌گذارد. پس نمی‌توان افزایش قیمت دلار را به اربعین ربط داد.

این گروه معتقدند که قیمت دلار تحت تاثیر فاکتورهای اقتصادی مانند رشد نقدینگی و کسری بودجه تغییر می‌کند و این فاکتورها در نیمه دوم سال شرایط چندان مثبتی ندارند. به گفته این گروه شاید مسائل سیاسی اثر کوتاه‌مدتی بر بازارهای مالی بگذارد اما اثر مولفه‌های اقتصادی بر قیمت دلار بلندمدت، مقاوم و قطعی است.

در یک ماه گذشته محاسبه قیمت دلار حکایت از بازدهی مثبت این اسکناس دارد. در مدت مشابه ماه گذشته قیمت دلار ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان بود و امروز با رقم ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس طی یک ماه اخیر بازدهی ۱.۲۳ درصدی و افزایش قیمت ۶۰۰ تومانی داشته است. البته باید در نظر داشت رشد آخرین روز مرداد (امروز) در افزایش بازدهی دلار بی‌اثر نیست.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.