کد خبر : 27586 / /
/

قیمت خودرو | قیمت خودرو الان

قیمت خودرو امروز 8 شهریور 1402 کاهشی آغاز شد. بازار خودروهای داخلی و خارجی، منفی یا باثبات گزارش می‌شود و خبری از افزایش نرخ در هیچ یک از خودروها نیست.

قیمت خودرو به شدت ارزان شده . قیمت خودرو ارزانتر هم می شود. با ورود خودرو های وارداتی قیمت خودرو ارزان شد. قیمت خودرو دیگر گران نمی شود. برای اطلاع از قیمت خودرو مطلب زیر را مطالعه کنید.

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه 8 شهریور 1402 روند خود را به صورت کاهشی آغاز کرد. در اکثر محصولات، اقت قیمت به چشم می‌خورد و در مواردی، باثبات گزارش می‌شود. بنابراین هیچ خودرویی از آغاز معاملات امروز، افزایش قیمت ندارد.

عمده دلیل افت قیمت‌ها در بازار خودرو می‌تواند به علت انتشار اخبار مربوط به تحویل خودروهای وارداتی باشد. طبق این خبر مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت در بازدید از نمایشگاه روایت، وعده تحویل 31 هزار خودروی وارداتی را تا پایان آذرماه 1402 داده است. بنابراین، با ورود خودروهای خارجی به بازار از یک‌سو و افزایش تیراژ محصولات داخلی از سوی دیگر در کنار ثبات نرخ ارز، می‌تواند قیمت خودرو را تا حد زیادی با کاهش مواجه سازد.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت کاهشی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی به نسبت سایر بازار، آرام‌تر گزارش می‌شود. به این معنی که اکثراً ثابت بوده و در برخی موارد، با افت اندکی روبه رو است.

کوئیک دنده‌ای S که جزو ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های تولید داخل محسوب می‌شود، امروز حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ 346 میلیون تومان معامله می‌شود.

رانا پلاس که روی پلتفرم پژو 206 سوار است، حدود دو میلیون تومان افت قیمتی داشته و با نرخ 486 میلیون تومان درحال خرید و فروش است.

پژو 206 تیپ 2 با مدل 1401 یکی دیگر از هاچ‌بک‌های تولید داخلی بوده که رکورددار افت قیمت از روز گذشته است. این خودرو 10 میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ 465 میلیون تومان رسید.

مطالعه بیشتر:پیش بینی بورس سه شنبه 7 شهریور 1402 / ترمز نرم بورس در موج جدید صعودی

پژو پارس LX TU5 از سدان‌های محبوب تولید ایران خودرو به شمار می‌رود که با افت سه میلیون تومانی به کانال 610 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی به نسبت داخلی‌ها، از کاهش بیشتری برخوردار است.

جک J4 آپشنال به عنوان یکی از ارزان‌ترین محصولات بازار بوده که جزو خودروهای مونتاژی با بیشترین کاهش قیمت است. این خودرو با افت 15 میلیون تومانی، به نرخ 735 میلیون تومان رسید.

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت کرمان موتور به شمار می‌رود که 20 میلیون تومان ارزان‌تر شده و با قیمت یک میلیارد و 360 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو 7IE کراس‌اوور مدیران خودرو است که همانند S5 نیوفیس، 20 میلیون تومات کاهش قیمت را تجربه کرده و به نرخ یک میلیارد و 420 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره، کراس‌اوور محبوب بهمن موتور بوده که رکورددار کاهش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی است. این خودرو با 35 میلیون تومان افت قیمت به کانال یک میلیارد و 475 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به تعطیلی بازار خودرو در روزهای آینده، انتظار تغییرات قیمت خودرو در این دو روز اشتباه است. اما باتوجه به وضعیت ثبات نرخ ارز در بازار آزاد، تسهیل روند واردات و افزایش تیراژ خودرو نسبت به سال گذشته، طی هفته آتی نیز انتظارات کاهشی از بازار وجود دارد و احتمالاً شاهد افت بیشتر محصولات باشیم.

قیمت خودروهای‌مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز امروز سرنوشت مشابهی با بازار خودروهای داخلی داشته است و ثبات اصلی‌ترین رکن این بازار بوده است.

جک J۴ آپشنال، اقتصادی‌ترین خودروی مونتاژی ایران و کرمان موتور امروز بدون هیچ تغییر قیمتی با عدد پایانی 760 میلیون تومان در بازار معامله شد.

بسترن B۳۰، سدان چینی که ریشه آلمانی دارد در بازار امروز با قیمت نهایی یک میلیارد و 100 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چری آریزو ۵IE جدید توربو، سدان چابک و قدرتمند چینی همانند دیگر رقبایش بدون هیچ تغییر قیمتی با عدد نهایی یک میلیارد و 140 میلیون تومان در بازار حاضر شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

برای پیش‌بینی بازار خودرو در هفته پیش‌رو باید منتظر اخبار جدید بود، یکی از عواملی که می‌تواند بر قیمت‌های بازار بسیار اثرگذار باشد، انتشار عمومی متن آئین‌نامه واردات خودرو است، از سوی دیگر انتشار جزئیات خبر دریافت پلاک ملی توسط چانگان‌های وارداتی سایپا نیز می‌تواند بر روند قیمتی بازار اثرگذار باشد.

قیمت خودروهای داخلی

کوییک دنده‌ای S، هاچ‌بک پرفروش سایپا امروز با یک میلیون تومان افزایش قیمت، با عدد نهایی 348 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

شاهین G، لوکس‌ترین سدان سایپا، امروز نسبت به روز گذشته خود شش میلیون تومان گران شد و با عدد نهایی 571 میلیون تومان در بازار امروز حاضر می‌شود.

پژو پارس LX TU۵، پرطرفدارترین سدان ایران خودرو، امروز سه میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد تا با قیمت نهایی 620 میلیون تومان در بازار معامله شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربو، قدرتمندترین سدان دنده دستی داخلی، با  15 میلیون تومان افزایش قیمت، پرچم‌دار افزایش قیمت در بین محصولات داخلی بازار بود. این محصول پرطرفدار ایران خودرو امروز با قیمت نهایی 750 ملیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز امروز فرایندی مشابه با بازار خودروهای داخلی را تجربه کرد و اکثر محصولات این بازار هم شامل افزایش قیمت شدند.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای، کراس‌اوور دنده‌ای مدیران خودرو امروز نسبت به روز گذشته 5 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و با قیمت نهایی 735 میلیون تومان بازار آزاد  حاضر شد.

فونیکس تیگو ۷ پرو، چند وقتی هست که به فهرست محصولات پرنوسان بازار اضافه شده استو این محصول مدیران خودرو همانند برادر کوچک‌تر خود افزایش قیمت را تجربه کرد. تیگو 7 پرو با 10 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز با قیمت نهایی یک میلیارد و 760 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

هایما S۵ اتوماتیک، کراس‌اوور مید سایز ایران خودرو، امروز با 10 میلیون تومان افزایش قیمت با عدد نهایی یک میلیارد و 225 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به خبر منتشر شده مبنی بر عدم تخصیص ارز به خودروسازان داخلی و همچنین انتشار خبر نپذیرفتن قیمت‌گذاری آزاد و بدون نظارت شورای رقابت، بازار خودرو در سردرگمی قرار گرفته است، اما با توجه به کهنه‌تر بودن و احتمال رخ دادن بیشتر خبر اول بازار روند صعودی را در پیش گرفت.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی امروز هم همانند روز گذشته به روند کاهشی خود ادامه داد. در بازار امروز محصولات ایران خودرو افت قیمت بیشتری را تجربه کردند.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، هاچ‌بک اسپرت و خشن ایران خودرو امروز دو میلیون تومان افت قیمت داشت تا با قیمت نهایی 623 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شود.

پژو پارس LX TU۵، سدانی که ایران خودرو دست از سرش بر نمی‌دارد، امروز سه میلیون تومان ارزان شد و با عدد 617 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

شاهین G، تنها نماینده سایپا در نوسانات امروز بازار خودرو همانند پژو پارس سه میلیون تومان کاهش قیمت داشت تا با قیمت نهایی 565 میلیون تمان در بازار آزاد خرید و فروش شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز در رقابت با بازار خودروهای داخلی عقب نماند و اکثر محصولات این بازار نیز شامل کاهش قیمت شدند.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای، کراس‌اوور محبوب، اما کم‌جان مدیران خودرو امروز پنج میلیون تومان افت قیمت داشت تا به چرخه نوسان خود در این هفته ادامه دهد، این محصول با قیمت نهایی 735 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد.

جک S۵ نیوفیس، تنها نماینده کرمان‌ موتور در نوسانات بازار امروز بود. این محصول قدیمی، اما پرطرفدار تا به این لحظه 20 میلیون تومان افت قیمت داشته است تا با عدد نهایی یک میلیارد و 410 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شود.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، همانند رقیب کهنه‌کار خود 20 میلیون تومان ارزان شد، این محصول پرفروش گروه بهمن با قیمت نهایی یک میلیارد و 640 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو، کراس‌اوور فیس‌لیفت شده‌ مدیران خودرو نیز همانند دیگر رقبایش 20 میلیون تومان از ارزش خود را در بازار آزاد از دست داد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و 750 میلیون تومان در بازار حاضر شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به انتشار خبر عدم تخصیص ارز نیمایی به خودروسازان داخلی،‌ می‌توان انتظار افزایش قیمت خودروهای داخلی را در درب کارخانه و بازار آزاد داشت،

چراکه با عدم تخصیص ارز نیمایی توسط دولت به خودروسازان، این تولیدکنندگان برای تامین قطعات خود باید از ارز بازار آزاد استفاده کنند که این عامل به تنهایی منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار می‌شود.

در سوی دیگر مطابق با اعلام حسن کاظم‌زاده کارشناس بازارهای مالی، خودروسازان داخلی امسال برای تولیدات خود به 12 میلیارد دلار ارز نیاز دارند که احتمالاً برای تامین این مقدار، خودروسازان به بازار آزاد ارز مراجعه خواهند کرد

.در چنین شرایطی خودروهای داخلی دو بار شامل افزایش قیمت می‌شوند، یک‌بار به دلیل افزایش قیمت تمام شده خودرو در کارخانه و یک‌بار هم به دلیل کم شدن ارز در بازار آزاد و افزایش قیمت آن.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.