کد خبر : 27701 / /
/

حامد بهداد

یادداشتی که جام‌جم در مورد حامد بهداد نوشت:

«همه چیز برای ظهور یک ستاره مهیا بود. یک شخصیت عاصی که همیشه رخت عزا به تن دارد اما پس از آن‌که تصمیم‌ می‌گیرد پیراهن سیاهی که برای مرگ محبوب و همچنین عزای رفاقت تمام‌شده‌اش به تن کرده را دربیارود و به دنبال آن است که روزگار تازه‌ای را آغاز کند، ناجوانمردانه به کام مرگ می‌رود و در آخرین لحظات با صدایی لرزان، زیر بارانی که خون از تنش می‌شوید؛ رفیقی را صدا می‌زند که تا پیش از این به او بدبین شده بود.»

حامد بهداد

این صحنه‌هایی از بازی حامد بهداد در سریال سایه آفتاب به کارگردانی محمدرضا آهنج است؛ سریالی که این روزها از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. این سریال برای نخستین بار سال ۱۳۸۳ از شبکه سه روی آنتن رفت و با این‌که بهداد پیش از این در سینما و تلویزیون تجاربی داشت و حتی موفق شده بود در نخستین فیلم‌ سینمایی‌اش یعنی فیلم آخر بازی، برای سیمرغ نقش اول مرد نامزد شود، باز هم با این سریال به عموم مخاطبان که غالبا بیننده تلویزیون بودند، معرفی شد و نوید ظهور یک ستاره متفاوت را به عالم هنرهای نمایش داد. این بازیگر در نقش رضا، ایفاگر شخصیتی زخم‌خورده با ویژگی‌هایی در پوشش، بیان و عقبه بود که عناصر لازم برای دیده شدن یک شخصیت حتی اگر در جایگاه نقش اصلی نباشد را فراهم می‎‌آورد. تیپ ظاهری او با سبیل و دیالوگ‌های آهنگینش هم بسیاری را یاد قهرمانان قدیم سینما می‌انداخت که مرام جوانمردی داشتند. رضا دراین سریال گمان می‌کرد از رفیق شفیقش خیانت دیده و همین ماجرا مسبب مرگ نامزدش هم شده است، به همین دلیل رخت عزا بر تن کرده و از همه بریده بود تا جایی که این سوءتفاهم‌ها حل می‌شود اما کسانی که در آتش این عداوت دمیده بودند و رضا را برای پیشبرد اهداف خود استخدام کرده بودند، این تغییر رویه را برنتابیدند و او را با چاقو به قتل رساندند. صحنه به قتل رسیدن رضا در یک شب بارانی در حالی‌که پیراهنی سفید بر تن دارد و عاجزانه نام رفیقش با بازی پژمان بازغی را صدا می‌زند تا به دادش برسد، از آن سکانس‌های معروف تلویزیون شد که تا مدت‌ها بسیاری این بازیگر را به خاطر اجرای متفاوت در سکانس شب بارانی این سریال به یاد می‌آوردند و ستایش می‌کردند. خود او نیز در مصاحبه‌های بسیاری در آن زمان از چگونگی ایفای آن گفت. این بازیگر برای نقش رضا در جشن حافظ، نامزد دریافت تندیس برای بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون شد. البته حامداد بهداد از آن زمان تا امروز مسیر پر پیچ و خمی را طی کرد و با این‌که گمان می‌شد پس از این نقش‌آفرینی سیل نقش‌های اول سینمایی و تلویزیونی سمت این بازیگر روانه شود، چنین نبود یا اگر بود، او خود انتخاب‌های متفاوتی داشت. هرچند او پس از این در سینما و تلویزیون نقش‌های به‌یادماندنی دیگری را هم به یادگار گذاشت که نقش خسرو در کافه ستاره از این جمله بود که تقریبا دو سال بعد از این سریال اکران شد. امروز اما این بازیگر به مرور کارنامه‌ای درخور از خود به‌جا گذاشته است که از متفاوت‌ترین نقش‌ها در آن، می‌شود به قاسم در سد معبر، جلال در قصر شیرین و... اشاره کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.