کد خبر : 27723 / /
/

سام درخشانی

بخشی از صحبت‌ها سام درخشانی با ایسنا که به تازگی منتشر شده.

ما در تلویزیون کاری را می‌ساختیم که می‌دانستیم ۷-۸ قسمت هم فرصت داریم تا کار، جا بیفتد و بعد از آن مردم، دهان به دهان آن را تبلیغ کنند و مخاطبانش زیاد شود. مهمترین نکته هم این بود که محتوا، رایگان بود و همه مردم به آن دسترسی داشتند. اما کار در نمایش خانگی کاملا متفاوت است. کار در این فضا به ما یاد داد که از همان قسمت اول، تماشاگر یقه تو را می‌گیرد، چون بابت محتوایی که می‌بیند، هزینه پرداخت کرده و در این صورت، عوامل ساخت آن محتوا باید جوابگو باشند زیرا دسترسی به آن رایگان نبوده که بگویند همینی که هست!

در همین پلتفرم‌ها تمام سریال‌های روز خارجی پخش می‌شود؛ یعنی ممکن است گاهی مخاطب متوجه نباشد که به لحاظ فنی چه اتفاقی افتاده اما در ضمیر ناخودآگاهش این محتواها را با هم مقایسه کند و متوجه تفاوت کیفیت محتوای داخلی با محصولات خارجی بشود. همین دلایل، وظیفه و کار ما را خیلی سخت کرده است. حالا به همه این موارد، مشکلات فنی، امکانات کم، ممیزی و سانسور را هم اضافه کنید. دست ما برای مطرح کردن مسائل اجتماعی خیلی بسته است.

الان در تمام بخش‌های جامعه فشارهایی هست اما بالاخره همه دارند کار خودشان را انجام می‌دهند. ما مردم ایران یاد گرفته‌ایم که در هر شرایط، یک راه پیدا کنیم. پاندمی کرونا مردم را خانه‌نشین کرد و تلویزیون هم با ضعف در تولید محتوا، در رقابت با پلتفرم‌ها باخت و فضا را دو دستی تقدیم پلتفرم‌ها کرد. الان هم با محبوبیتی که پلتفرم‌ها بین مردم دارند امکان ندارد که به راحتی از بین بروند، اما بالاخره کارشان سخت‌تر می‌شود.

من مافیاباز نیستم و فقط موقعی که برای تمرین و ضبط این برنامه می‌آیم مافیا بازی می‌کنم و این را برای مافیا بازها هم نمی‌گویم چون افراد حرفه‌ای در مافیا، پیچیدگی را دوست دارند. من برای عموم مردم می‌گویم که هرچقدر سناریوی بازی ساده‌تر باشد، مردم همراه‌تر می‌شوند.

اصلا به این فکر نمی‌کنم که کل ایران من را دنبال می‌کنند یا حرف‌های من را می‌شنوند. من مدت‌ها قبل برخی از جوک‌هایی که خوشم می‌آمد را در صفحه‌ام می‌گذاشتم و آرام آرام این مدل شوخی‌ها گرفت و خیلی چرخید. اما اتفاق برنامه‌ریزی شده‌ای نبود. درصورتی که گاهی می‌شنوم که می‌گویند تو دنبال جذب فالور هستی، درصورتی که اصلا این طور نیست. تا به حال نشده که با این همه مخاطبان و همراهان خوبی که دارم بخواهم یک کار تبلیغاتی بگیرم و از طریق صفحاتم، کسب درآمد کنم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.