کد خبر : 27888 / /
/

خفاش شب‌

به پرونده‌ای در این قسمت پرداخته‌ایم که قاتل حتی به برادرزاده خود هم رحم نکرد.

در سال ۱۳۷۶، هنگامی که چند روزی از سال جدید نمی‌گذشت، قتل‌های سریالی در بازه زمانی فروردین تا تیرماه شروع به وقوع کرد. متهم، کارش به قتل رساندن زنان و دختران تهرانی و سرقت جواهرات آنها بود. خودرویی هم که با آن مسافرکشی می‌کرد سرقتی بود.

«غلامرضا خوشرو کوران‌کردیه» که با نام‌های عبدالله عبدالرحمان، مراد نادری، ستار، خفاش شب و … از او یاد می‌شود، همیشه لباس سیاه‌رنگی به تن داشت و با این شمایل اقدام به مسافرکشی می‌کرد.

قتل سریالی ۹ زن در تهران، جامعه آن سال را در وحشت فرو برده بود تا اینکه در تیر ماه سال ۷۶ متهم در پارک پونک مورد ظن مأموران قرار گرفت و دستگیر شد.

با بازجویی‌های تخصصی راز قتل‌های او فاش و در نهایت پرونده این متهم برای محاکمه آماده شد. خفاش شب در دادگاه بسیار خونسرد رفتار می‌کرد و گاهی لبخندی به لب می‌آورد. او در مجموع به خاطر تمام جرایمش به ۲۱۴ ضربه شلاق، ۹ بار قصاص نفس و یک بار اعدام در ملأ عام محکوم شد. از خفاش شب وصیتنامه‌ای به جا ماند که در آن نوشته بود: «به هیچکس بدهکار و از کسی طلبکار نیستم و از همه طلب بخشش دارم.»

«حمیدرضا گودرزی»، وکیل و بازپرس سابق ویژه قتل، می‌گوید: «از فروردین ماه سال ۷۶ تا تیر ماه همان سال ۹ فقره قتل در تهران رخ داد که قتل‌ها یک‌سری مشخصه‌های مشترک داشتند. یکی از این مشخصه‌های مشترک این بود که تمام قربانیان زن یا دختر جوان بودند. یکی دیگر این بود که قربانیان با ضربات متعدد چاقو کشته شده بودند. مشخصه دیگر این بود که قربانیان پس از به قتل رسیدن سوزانده شده بودند. موضوع دیگر اینکه تمامی اجساد در اطراف تهران که کم‌جمعیت بودند، کشف شد.»

داستان شب‌های خونین تهران در سال ۷۶ در این ویدئو برایتان روایت شده است.

منبع: خبر فوری

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.