کد خبر : 28092 / /
/

قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

با وجود ریزش قیمت طلا در بازار به دلیل سقوط اونس جهانی طلا، دلار در مسیر صعودی حرکت کرد و در یک نوسان ۳۹۷ تومانی، در کانال ۴۹ هزار تومان ماند.

با وجود ریزش قیمت طلا در بازار به دلیل سقوط اونس جهانی طلا، دلار در مسیر صعودی حرکت کرد و در یک نوسان ۳۹۷ تومانی، در کانال ۴۹ هزار تومان ماند.

با وجود ریزش شدید قیمت طلا و سکه در بازار در طول یک هفته گذشته، اما دلار در مسیر صعودی حرکت کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دلار آمریکا در هفته گذشته در کانال ۴۹ هزار تومان درجا زده و حتی ۳۹۷ تومان گران شده است.

این در شرایطی است که طلا ریزش ۳۶ هزار تومان و سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که عامل مهم ریزش طلا در بازار ایران، سقوط قیمت طلا در بازار جهانی بوده است؛ به طوری که در طول یک هفته گذشته در حدود ۷۰ دلار ارزان شده است.

اما نوسان قیمت در بازار ارز در حالی بوده که در طول یک ماه گذشته دلار در نوسان قیمتی حدود ۲۰۰، ۳۰۰ تومان، در کانال ۴۹ هزار تومان پایین می‌رفت و بر همین اساس، فعالان بازار معتقدند که دلار در این کانال حبس شده است.

در این میان، بررسی‌های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار حکایت از به کما رفتن قیمت دلار دارد. همزمان حبس قیمت دلار و درجا زدن قیمت‌ها، رفت‌وآمد خریداران دلار در بازار فردوسی تا حدودی کم شده است.

به عقیده معامله‌گران، بازارساز اجازه رفتن قیمت دلار به بالاتر را نمی‌دهد. آن‌ها به بهانه این اتفاق می‌گویند ورود قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان برای بازارساز خط قرمز شده است.

با این وجود، به نظر می‌رسد این روزها گوش بازار ارز نسبت به مذاکره و توافق هسته‌ای حساس شده است. با این حال، تحلیلگران فنی معتقدند بازه نوسان دلار کوتاه شده و بین ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان دارد. اگر حمایت میانی ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان از دست برود حمایت پایینی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است.

برای پیش بینی میان‌مدت بازار تکنیکال‌کاران معتقدند برای روند نزول باید محدوده حمایتی ۴۹ هزار تا ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان از دست برود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.