کد خبر : 28323 / /
/

اجاره مسکن

واسطه‌گران ملکی می‌گویند:مالکان بدون رعایت سقف ۲۵ درصد افزایش، بنا به میزان تورم، نیاز مالی، رهن و اجاره ملک خود را تعیین می‌کنند.

محله فرمانیه در شمال و منطقه یک تهران واقع شده و از سمت شمال به نیاوران، از سمت جنوب به بزرگراه صدر و بلوار اندرزگو، از سمت غرب به دزاشیب و از سمت شرق به خیابان پاسداران و اقدسیه متصل می‌شود.

وضعیت بازار اجاره در سه ماه تابستان امسال در وضعیت رکود قرار داشت، واسطه‌گران در گفت‌وگو با اکوایران بارها به آن اشاره کردند .

به گفته آن‌ها اکثر قراردادها به تمدید ختم می‌شد و این یعنی برخی از هزینه‌ها از جمله هزینه حمل‌ونقل و جابه‌جایی و کمیسیون بنگاه حذف می‌شد.

به گفته مشاوران ملکی، مالکان بدون رعایت سقف 25 درصد افزایش، بنا به میزان تورم، نیاز مالی، رهن و اجاره ملک خود را تعیین می‌کردند.

یک واسطه‌گر ملکی در محله فرمانیه می‌گوید: در بازار اجاره خانه، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قیمت بودیم و در اکثر قراردادها، افزایش 25 درصدی اجرا نشد.

او با اشاره به اینکه متقاضی وجود دارد اما اجاره‌ها بالا است ادامه داد: در سه ماه اخیر نیز، مستاجرانی که توانایی تمدید قرارداد در منطقه یک را نداشتند به مناطق پایین‌تر روی آوردند.

در محله فرمانیه، برای رهن واحدی 45 متری، 200 میلیون تومان و برای اجاره آن، 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

واحدی 67 متری نیز، با 700 میلیون تومان رهن و 15 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه و برای آپارتمانی 285 متری نیز، یک میلیارد و 500 میلیون تومان رهن و 60 میلیون تومان اجاره پیشنهاد شده است.

اجاره مسکن

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.