کد خبر : 28502 / /
/

اکستریم VX از سری محصولات شرکت چینی اکسید است که به نوعی، لوکس‌ترین و گران‌ترین خودروی این شرکت نیز محسوب می‌شود. این خودرو در نمایشگاه اصفهان جهت بازدید عموم قرار گرفت و توسط مدیران خودرو در بازار عرضه می‌شود.

اکسید VX قرار است تحت برند جدید اکستریم وارد بازار شود که همانند برند فونیکس، از شرکت‌های زیرمجموعه مدیران خودرو به شمار می‌رود. برند اکستریم، بالاترین و لوکس ترین محصولات گروه مدیران خودرو را شامل می‌شود که اکسید VX نیز لوکس‌ترین خودروی این گروه شناخته شده است.

مشخصات فنی

اکستریم VX از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم دو لیتر و تکنولوژی TGDI بهره می‌برد که قادر به تولید قدرتی معادل 260 اسب‌بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر است. این پیشرانه به کمک گیربکس 8 سرعته AT، قدرت تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود 8 تا 8.5 لیتر در 100 کیلومتر و سرعت صفر تا 100 آن 8.5 ثانیه گزارش می‌شود. البته مصرف سوخت خودرو با توجه به پیشرانه GDI آن و سوخت بی‌کیفیت داخلی، بالاتر از محدوده اعلامی قرار بگیرد.

طراحی ظاهری

طرح بیرونی تمامی محصولات برند اکسید شباهت بسیاری به یک‌دیگر دارند. برای مثال همانند اکستریم TXL، در بخش جلوی خودرو، نمایی از فیدلیتی پرستیژ مشاهده می‌شود. چراغ‌های جلو به صورت کشیده و کوچک به همراه جلوپنجره بزرگ کرومی رنگ با خطوط افقی و چراغ‌های ال‌ای‌دی در دو طرف پایین سپر به چشم می‌خورد.

از نمای جانبی، اکستریم VX نسبتاً ساده طراحی شده و از جزئیات آن، می‌توان به نوار کرومی رنگ دور پنجره‌ها و رینگ‌های جذاب 20 اینچی اشاره کرد.

در نمای پشتی خودرو، چراغ‌های یکپارچه عقب همانند اغلب خودروهای چینی طراحی شده است و نوار نقره‌ای در قسمت پایین سپر، هماهنگی خوبی با اگزوزهای کرومی رنگ دارد.

این کراس‌اوور لوکس چینی 4970 میلی‌متر طول، 1940 میلی‌متر عرض و 1792 میلی‌متر ارتفاع دارد و وزن خالص آن به 1985 کیلوگرم می‌رسد وزن سنگینی به شمار می‌رود.

طراحی داخلی

با ورود به داخل خودرو، بخش داشبورد جلب توجه می‌کند که به صورت کامل از نمایشگر پوشیده شده و تقریباً تمامی تنظیمات مربوطه، داخل این نمایشگرها گنجانده شده است.

اکستریم VX یک کراس‌اوور 7 نفره بوده که صندلی‌های ردیف اول و دوم، قابلیت تنظیم استراحت‌گاه زانو هم دارند. بنابراین می‌توان دید که چینی‌ها در این محصول، برخلاف اغلب محصولات خود به سرنشینان ردیف عقب نیز اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌اند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

همان‌طور که اشاره شد، اکستریم VX محصول لوکس مدیران خودرو شناخته می‌شود و از این جهت در بخش آپشن و امکانات رفاهی، انتظارات را بالا می‌برد.

این خودرو دارای امکاناتی همچون کروزکنترل تطبیقی، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، کنترل حرکت در سربالایی، رانندگی بین خطوط، رادار تابلوخوان، رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، ترمز اضطراری، نورپردازی داخل کابین، درب برقی صندوق عقب، شیفتر دنده پشت فرمان، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، مموری صندلی راننده، سنسور فشار بادتایرها و نور و باران، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع و ورود و استارت بدون کلید است.

قیمت اکستریم VX

اکستریم VX نسبت به سایر محصولات چینی، خودروی ارزان قیمتی حسوب نمی‌شود. این خودرو با قیمت جهانی 35 الی 37 هزار دلار به فروش می‌رسد که با توجه به هزینه‌های جانبی، مالیات، سود شرکت عرضه کننده و... احتمالاً در بازار داخل کشور، قیمتی در محدوده چهار میلیارد تومان پیدا کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.