کد خبر : 28705 / /
/

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان "امسال هندوانه انباری نداریم و این محصول به‌صورت تازه‌خوری به دست مصرف‌کننده می‌رسد"، کف قیمت هر کیلوگرم هندوانه را ۱۰هزار تومان و انار را ۲۰هزار تومان به‌صورت عمده اعلام کرد.

بسیاری از ما بارها در تلویزیون یا رسانه‌های دیگر دیده و شنیده‌ایم که قیمت میوه از هنگام خرید محصولات کشاورزی توسط دلالان تا فروش آن‌ها در بازار، همواره با تفاوت چشمگیری همراه است. یک اقتصاد دان می گوید: مسئله این است که در  زمینه قیمت میوه فقط یک فروشنده وجود ندارد و ما با تعدد خریدار و فروشنده مواجه هستیم.  قیمت میوه هم اکنون در میادین تره بار با قم های نجومی همراه است. افزایش صادرات در گرانی قیمت میوه تأثیرگذار است. درباره علت گرانی قیمت میوه با ما همراه باشید.

قیمت میوه

اسدالله کارگر اظهار داشت: میوه‌های موردنیاز برای استفاده در شب یلدا به‌اندازه کافی تأمین است و مشکلی بابت عرضه یا کمبود این محصول وجود ندارد.

وی افزود: امسال به‌خلاف سال‌های گذشته هندوانه مورد استفاده در شب یلدا دیگر به‌صورت انباری نیست و به‌صورت تازه‌رس در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و مردم دیگر با محصول کهنه مواجه نخواهند بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: بر اساس کشف قیمت صورت‌گرفته قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران به‌صورت عمده در کف قیمت 10 هزار تومان، متوسط 15 هزار تومان و سقف قیمت 22 هزار تومان است.

وی تصریح کرد: کف قیمت هر کیلوگرم انار ساوه نیز به‌صورت عمده 10 هزار تومان، به‌طور متوسط 30 هزار تومان و سقف قیمت (محصول لوکس) 50 هزار تومان است.

کارگر گفت: کف قیمت انار شیراز نیز 20 هزار تومان و به‌طور متوسط 30 هزار تومان و میوه لوکس 55 هزار تومان در میدان مرکزی به‌صورت عمده به فروش می‌رسد.

وی ابراز کرد: قیمت سایر میوه‌ها نیز بر اساس قیمت کشف‌شده در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد که به‌ویژه مرکبات قیمت‌های پایینی دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: خرده‌فروشان سطح شهر می‌توانند به قیمت‌های یادشده حداکثر 30 درصد اضافه کنند و آن را به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

وی افزود: با توجه به وجود ضایعات بالای محصولات در صف فروشندگان میوه، سود واقعی خرده‌فروشان در شهر تهران حدود 9 درصد است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.