کد خبر : 28907 / /
/

آلودگی هوا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در جنوب کشور و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

آلودگی هوا معضلی است که در چند سال اخیر در ایران وجود دارد. آلودگی هوا در ایران هر سال بدتر می شود. آلودگی هوا در شهرهای صنعتی ایران شرایط بدی به وجود آورده است. آلودگی هوا برای افراد سالمند و با سابقه بیماری های تنفسی بسیار خطرناک است.

آلودگی هوا در روزهای آتی

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۰ دی) با فعالیت سامانه جنوبی در برخی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، دامنه و ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه(۱۱دی) این سامانه تقویت می‌شود و بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، یزد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که سبب وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گردوخاک و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه (۱۲ دی) این سامانه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان سبب بارش پراکنده و وزش باد و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در روزهای دوشنبه و چهارشنبه(۱۱ و ۱۳دی) در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد. در سایر مناطق کشور نیز تا پایان هفته جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود.

 وی افزود: تا روز چهارشنبه به سبب سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و کلانشهرها از جمله تهران، کرج، اصفهان ، اراک، مشهد و تبریز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیاییان گفت: امروز و فردا خلیج فارس و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (۱۱ دی) قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در ‌روز سه‌شنبه (۱۲ دی) کمی ابری، همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵-  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.