کد خبر : 28914 / /
/

قیمت خودرو

​قیمت خودرو، امروز، یک‌‌شنبه، 10 دی 1402، در بازار افزایشی گزارش می‌شود.

مدتی قیمت خودرو به شدت کاهشی شده بود. قیمت خودرو مدام در حال گران و ارزان شدن است. قیمت خودرو نسبت به چند سال اخیر گران شده. ممکن است قیمت خودرو دوباره ارزان شود. برای اطلاع بیشتر از قیمت خودرو مطلب زیر را بخوانید.

قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو

روند نوسانات قیمت بازار آزاد خودرو به گونه‌ای است که در اکثر محصولات افزایش قیمت و تنها در برخی محصولات کاهش قیمت جزئی رخ داده است. با توجه به شروع افزایش قیمت خودروها در مبدا کارخانه و بازار، قرارگیری نرخ عرضه خودرو در گردنه افزایش قیمت‌ها دیر یا زود به وقوع می‌پیوندد.

قیمت خودرو، امروز، یک‌‌شنبه، 10 دی 1402، در مدار صعودی قرار دارد. به نظر می‌رسد پس از 9 ماه رکود، از ابتدای زمستان یخ بازار خودرو آب شده و اکنون قیمت‌ها در گردنه‌ای با شیب رو به بالا قرار گرفته‌اند. 

آخرین پیام‌های مخابره‌شده به بازار این است که روز گذشته آمار تجمیعی تولید خودرو در آذر ماه سال جاری توسط خودروسازان، منتشر شد که خبر از توقف تولید برخی از خودروها داشت. این توقف تولیدها عمدتا با فشارهای وارده از سوی سازمان ملی استاندارد برای اعمال استاندارد‌های 85گانه بر خودروسازان صورت گرفته است که این امر موجب کاهش تنوع تولید سبد محصولات خودروسازان و کاهش موجودی خودرو در بازار شده است که نهایتا پیامد چنین تصمیماتی افزایش قیمت در کف بازار خودرو خواهد بود.

اما در این چرخه شورای رقابت و دولتمردان دو شریک دیگر سازمان ملی استاندارد هستند که با قیمت‌گذاری دستوری برای خودروسازان موجب تولید زیان انباشته، عدم بهره‌وری و کاهش تنوع محصولات در سبد تولیدی خودروسازان می‌شوند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز افزایشی گزارش می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی

در بخش خودروهای داخلی محصولات شرکت ایران خودرو صدرنشین افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو هستند.

تارا V2 دنده اتوماتیک گران‌ترین سدان ایران خودرو با افزایش 14 میلیون تومانی نسبت به روزگذشته در بازار آزاد مواجه است که رتبه نخست افزایش قیمت را از آن خود کرده و با قیمت 808 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو 207 دنده اتوماتیک سقف پانارومیک خودروی دیگری است که با 13 میلیون تومان افزایش قیمت در بازار آغاز کرد تا در نهایت با نرخ 830 میلیون تومان در بازار آزاد داد و ستد شود.

سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز تنها خودروی سواری دوگانه‌سوز تولیدی توسط شرکت ایران خودرو نیز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت با مبلغ 674 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

دو خودروی پژو 207 دنده اتوماتیک و پژو پارس با موتور XU7P به‌ترتیب با کاهش قیمت چهار میلیون و هفت میلیون تومانی نسبت به روز گذشته معامله شدند و هر کدام با قیمت نهایی 806 میلیون و 560 میلیون تومان در بازار به عرضه رسیدند. فراوانی موجودی خودرو در کف بازار جهت عرضه عامل کاهش قیمت این دو محصول در بازار خودرو بوده است.

صدرنشین افزایش قیمت در سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز خودرو کوییک S است که با 11 میلیون تومان افزایش با قیمت 365 میلیون تومان در بازار خودرو ارزش‌گذاری شد. با توجه به تیراژ 9000 دستگاهی تولیدشده از این خودرو در آذر ماه سال جاری می‌توان انتظار کاهش قیمت این خودرو را در سطح بازار را داشت.

کوییک R دنده اتوماتیک خودروی دیگری است که به دلیل توقف تولید در بازار با افزایش قیمت پنج میلیون تومانی مواجه است و هم‌اکنون این خودرو با قیمت 475 میلیون تومان به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی دنده اتوماتیک صفر بازار معرفی می‌شود.

ساینا S دوگانه‌سوز تنها خودروی تولیدی دوگانه در گروه خودروسازی سایپا نیز با دو میلیون تومان افزایش با قیمت 404 میلیون تومان در بازار خودرو اعلام قیمت می‌شود. خودرو شاهین G تنها محصول از گروه خودروسازی سایپاست که در بازار خودرو با کاهش قیمت مواجه بوده است، این خودرو با کاهش قیمت اندک سه میلیون تومانی با قیمت نهایی 607 میلیون تومان در بازار خودروی کشور در بین خریداران معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بخش خودروهای مونتاژی موجود در بازار خودروی کشور خبری از کاهش قیمت‌ها نیست و تمامی خودروها در مسیر افزایش قیمت قرار دارند. چانگان CS35 کراس‌اوور مونتاژی سابق شرکت سایپا در بازار با 11 میلیون تومان افزایش رقم 1.1 میلیارد تومان را به نام خود ثبت کرد.

هایما S7 خودروی مونتاژی گروه صنعتی ایران خودرو نیز با افزایش قیمت 50 میلیون تومانی نسبت به روزگذشته با قیمت 1.3 میلیارد تومان در بازار قیمت گذاری شد.

در گروه خودروسازی کرمان موتور نیز لوکس‌ترین سدان مونتاژی این خودروساز یا همان جک j7  و کراس اوور کی.ام.سی K7 که به‌تازگی از خط تولید این خودروساز کنار گذاشته شده است به‌ترتیب با 11 میلیون و 31 میلیون تومان افزایش قیمت به ترتیب با 1.4 میلیارد و 1.6 میلیارد تومان در بازار معامله می‌شوند.

در انتها نیز دو محصول تیگو 7 پرو و خودرو X55 پرو که توسط شرکت مدیران خودرو در بازار ایران مونتاژ می‌شوند رکورددار افزایش قیمت 30 میلیونی و 51 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته در بازار آزاد بودند، در نهایت تیگو 7 پرو با قیمت 1.7 میلیارد تومان و X55 پرو با قیمت 1.3 میلیارد تومان در بازار ارزش گذاری شدند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.