کد خبر : 300 / /
/

قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار و سکه | قیمت دلار به روز

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۳۹۵ (بیست و هفت هزار سیصد و نود و پنج تومان) اعلام شد.

قیمت دلار  آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار  وهشتصد و پنجاه و هشت تومان)  به عنوان قیمت خرید اعلام شد. قیمت دلار ۲۷,۳۹۵ (بیست و هفت هزار سیصد و نود و پنج  تومان) اعلام شد. قیمت دلار در صرافی ملی با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۷,۳۹۵ تومان معامله شد.  پیش بینی  قیمت دلار را در این خبر می خوانید. آخرین قیمت دلار را در «خبر روز» دنبال کنید.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار  وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۳۹۵ (بیست و هفت هزار سیصد و نود و پنج  تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۹,۹۷۰( بیست و نه هزار و نهصد و هفتاد تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۵۷۵(سی  هزار  پانصد و هفتاد و پنج  تومان) است.

قیمت دلار 11 دی 1400

دلار در صرافی ملی با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۷,۳۹۵ تومان معامله شد.دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱ تومان افزایش، ۲۷,۱۸۰ تومان نرخ گذاری شد.دلار در سامانه سنا با کاهش ۰.۰۲ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۷,۳۹۵ تومان معامله شد.دلار کانادا در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۷۳ تومان کاهش، ۲۳,۳۳۳ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار در صرافی ملی

امروز دلار در صرافی ملی مانند ۲ روز پیش، با افزایش و کاهش قیمتی روبرو نشدند، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۲۷,۳۹۵ (بیست و هفت هزار و سیصد و نود و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۰۱ ژانویه ۲۰۲۲ - به ۲۷,۳۹۵ (بیست و هفت هزار و سیصد و نود و پنج ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل

امروز دلار در بازار متشکل مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار متشکل که ۲ روز پیش تا ۲۷,۱۷۹ (بیست و هفت هزار و یکصد و هفتاد و نه ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۰۱ ژانویه ۲۰۲۲ - با رشد ۰ درصدی به ۲۷,۱۸۰ (بیست و هفت هزار و یکصد و هشتاد ) تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه سنا

قیمت دلار در سامانه سنا شاهد کاهش ۰.۰۲ درصدی درصدی قیمت بوده است بطوری که دلار در سامانه سنا که ۳ روز پیش تا ۲۷,۴۰۱ (بیست و هفت هزار و چهارصد و یک ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۰۱ ژانویه ۲۰۲۲ - به ۲۷,۳۹۵ (بیست و هفت هزار و سیصد و نود و پنج ) تومان رسید.

امروز دلار کانادا برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۳,۴۰۶ (بیست و سه هزار و چهارصد و شش ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۰۱ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۳,۳۳۳ (بیست و سه هزار و سیصد و سی و سه ) تومان رسید.

قیمت دلار که در هفته گذشته با روند کاهشی خود در کانال ۲۹ هزار تومان معامله می‌شد، در روز پنج‌شنبه کانال ۳۰ هزار تومانی را مجددا لمس کرد.

هفته گذشته در فضای شلوغ رسانه‌ای، بازار ارز تهران هم دچار نوسانات زیادی شد. از ابتدای هفته، روز شنبه ۴ دی ماه، دلار که توانسته بود به کانال ۲۹ هزار تومان بازگردد، تحت تاثیر فضای مثبت مذاکرات در روند نزولی با شیبی نسبتا تند قرار گرفت. این فضای مثبت که شامل اخبار منتشر شده از مقر مذاکرات کمیسیون مشترک برجام و همچنین سخنان رئیس کل بانک مرکزی بود، توانست قیمت این اسکناس آمریکایی را تا نرخ ۲۹ هزار و ۵۵۰ تومان در روز سه‌شنبه کاهش دهد. اما این روند نزولی در همان روز سه‌شنبه متوقف شد و در روز چهارشنبه ۸ دی ماه بازار ارز تهران در پله ۲۹ هزار و ۷۵۰ تومان به ثبات قیمتی نسبی رسید.

روز‌های پایانی هفته اما ورق معاملات برگشت و افزایشی‌های بازار با غنیمت شمردن فضای بی‌خبری رسانه‌ای و همچنین توقف کوتاه‌مدت مذاکرات توانستند کاهش قیمت رخ داده در نرخ ارز طی هفته را برای معاملات فردایی تا حد زیادی جبران کرده و از قیمت ۳۰ هزار تومان برای معاملات روز پنج‌شنبه خود سخن گفتند.

اما اکثریت کارشناسان این بازار با رصد حجم معاملات روز‌های پایانی هفته گذشته براین باورند که میزان معاملات دلاری در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه اخیر کاهش قابل توجهی یافته در نتیجه، این کاهش حجم معاملات می‌تواند نمایانگر کم اهمیت بودن رقم ۳۰ هزار تومان برای نرخ دلار در بازار ارز تهران باشد.

برخی دیگر از تحلیلگران بازار ارز اما بر این عقیده‌اند که افزایشی‌های بازار با استفاده از وقفه چند روزه مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در تلاشند تا ضرر‌های وارده به معاملات خود که ناشی از کاهش قیمت دلار در هفته گذشته بوده را جبران کرده و با جو‌سازی روند صعودی برای هفته آینده بتوانند فرمان بازار ارز را در روز‌های آتی در دست بگیرند.

روز گذشته، یک خبر از مسوولان روسی مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: «ما در دو حیطه شاهد برخی پیشرفت‌ها بوده‌ایم؛ یکی در مذاکرات و دیگری در ارزیابی‌های عمومی شرایط پیرامون مذاکرات وین. هم‌اکنون این ارزیابی‌ها برای نخستین بار از ماه ژوئن شامل عناصر مثبت هستند. این به آن معناست که مذاکره‌کنندگان واقعا پیشروی داشته‌اند.» در شرایطی که فضای گفت‌وگوی دور هشتم مثبت ارزیابی شده و البته وقفه چهار روزه مذاکرات هسته‌ای وین برای تعطیلات سال نو میلادی، باید دید معامله‌گران بازار ارز در ابتدای هفته پیش‌رو چه واکنشی نسبت به این جهش قیمتی مقطعی در روز‌های پایانی هفته گذشته خواهند داشت و نمودار نرخ ارز در روز‌های آتی چه نمایشی خواهد داشت. به نظر نمی‌رسد در هفته پیش‌رو، فعالان بتوانند برای مدت زیادی دلار را بالای ۳۰ هزار تومان نگه دارند.

سکه تمام بهار آزادی هم در بازار روز‌های آخر هفته گذشته افزایش قیمت داشت. این فلز گران‌بها که در روز چهارشنبه ۸ دی ماه با قیمتی معادل ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شد. در روز‌های پایانی هفته افزایش قیمت چشم‌گیری داشته و با نرخ ۱۳ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان به سمت سقف مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خیز برداشت. قیمت طلای جهانی هم در ازای هر اونس در تعطیلات سال نو میلادی با قیمتی معادل ۱۸۲۰ دلار معامله شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.