کد خبر : 716 / /
/

حمید حاج اسماعیلی در خصوص پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق در بودجه 1400 گفت: کمیسیون مربوطه مجلس دو روز قبل بررسی افزایش بیشتر از 25 درصدی که دولت ارائه کرده بود را تایید نکرد.

حقوق کارمندان افزایش یافت. حقوق کارمندان 25 درصدر افزایش یافت. حقوق کارمندان روی افزایش 25 درصد احتمالا نهایی می شود. حقوق کارمندان در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. در مورد حقوق کارمندان بیشتر بخوانید. 

یک کارشناس بازار کار تاکید کرد که هیچ گزینه دیگری به غیر از همان افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان مطرح نشده و لایحه بودجه آنقدر اولویت‌های دیگری دارد که حقوق کارمندان و کارگران فعلا اولویت نیست.

حمید حاج اسماعیلی در خصوص پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق در بودجه 1400 گفت: کمیسیون مربوطه مجلس دو روز قبل بررسی افزایش بیشتر از 25 درصدی که دولت ارائه کرده بود را تایید نکرد. یعنی پیشنهاد 30 درصد هم در مجلس مطرح شد اما مجلس آن را تایید نکرد. هیچ گزینه دیگری مطرح نشده و لایحه بودجه آنقدر اولویت‌های دیگری دارد که حقوق کارمندان و کارگران فعلا اولویت نیست چون منابع کلان بودجه محل بحث است.

نهایی شدن افزایش حقوق کارمندان 

حقوق کارمندان

وی تاکید کرد: به نظرم بعید است که به جز آنچه که از سوی دولت در لایحه بودجه عنوان شده، رقمی را نهایی کنند. دلیل آن هم این است که همسان‌سازی در خصوص حقوق مستمری‌بگیران صورت گرفته و در کنار آن هم برای کارمندان کشوری وهم لشگری افزایش حقوق جداگانه در نظر گرفته شده است. این مساله به جز افزایش سالانه حقوق‌هاست. به همین خاطر با توجه به مشکلاتی که برای تامین اعتبار پیش روی دولت است، روش‌هایی غیر از روش معمول را برای این کار در نظر نخواهد گرفت.

حاج اسماعیلی گفت: پیش‌بینی من این است که همین 25 درصد برای کارمندان نهایی شود. اما برای کارگران قدری متفاوت است چون ساز و کار آن از طریق شورای عالی کار است. به نظرم برای حقوق کارگران نیز بین 30 تا 35 درصد افزایش برای حداقل دستمزد لحاظ شود.

روش پلکانی افزایش حقوق کارمندان

افزایش حقوق

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این روش پلکانی در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته، گفت: در مورد افزایش حقوق اگر عملیاتی فکر کنیم، قاعدتا باید پلکانی صورت گیرد چون دولت همه ساله برای کارگران هم دو نوع مصوبه را در شورای عالی کار تعیین می‌کند. یکی برای حداقل بگیران و دیگری برای سایر سطوح. اولین گروه درصد افزایش بالاتری دارد و سایر سطوح معمولا نصف مقدار گروه اول افزایش می‌یابد. همین روش هم به دلیل اینکه ملاحظات تورم و نوسانات قیمتی در طول سال در آن قابل پیش‌بینی نیست، موثر واقع نشده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.