کد خبر : 16272 / /
/

عسکر توکلی گفت: در تلاش هستیم ساز و کار جاماندگان سهام عدالت در کشور تا خردا ماه امسال تعیین تکلیف شوند و اواخر خرداد زمان و محل دقیق این کار اعلام خواهد شد.

تکلیف سهام عدالت جاماندگان تعیین شد. زارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت آمادگی لازم را دارد. کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند مشخص شده اند. تصمیم گیرنده اصلی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، ‌‌وزارت اقتصاد و دارایی است. برای دریافت جزئیات درباره سهام عدالت با این خبر همراه باشید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت آمادگی لازم را دارد و کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند را مشخص کرده است.

حجت‌الله عبدالملکی‌ درباره آخرین اقداماتی که برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت انجام گرفته است، اظهارکرد: تصمیم گیرنده اصلی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، ‌‌وزارت اقتصاد و دارایی است، وزارت اقتصاد باید مشخص کند، سهام کدام شرکت‌ها و به چه ترتیبی قابلیت واگذاری دارد، کلیت دولت هم باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی لازم را داریم و حتی کسانی که برای دریافت سهام عدالت اولویت دارند را مشخص کردیم اما ستاد اقتصادی دولت باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: البته صحبت‌هایی در هیات دولت شده است ولی هنوز جمع بندی صورت نگرفته است.

خبر خوب برای جاماندگان سهام عدالت

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور از احتمال فراخوان جاماندگان سهام عدالت از خردادماه امسال خبر داد.

عسکر توکلی گفت: در تلاش هستیم ساز و کار جاماندگان سهام عدالت در کشور تا خردا ماه امسال تعیین تکلیف شوند و اواخر خرداد زمان و محل دقیق این کار اعلام خواهد شد.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور افزود: در تلاش هستیم تا فرآیند واگذاری مجدد جاماندگان سهام عدالت به ترتیب افراد تحت پوشش و افراد کم درآمد و بقیه اقشار اجرا شود.

وی تصریح کرد: مردم خبرهای مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند و یا از زبان رئیس جمهور، وزرای اقتصادی مربوطه و دست‌اندرکاران سهام عدالت بشنوند.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به اینکه مردم به خبرهای دروغ و جعلی برخی سایت‌ها و کانال‌های غیر معتبر توجهی نکنند، افزود: نیازی نیست مردم به این کانال‌ها شماره ملی و برخی مشخصات شخصی را ارائه دهند.

سود سهام عدالت چقدر شد؟

بورس در هفته‌ای که گذشت در حدود سه درصد رشد کرد و سهام عدالت نیز همسو با شاخص کل بورس حرکت کرد. سهام عدالت چقدر افزایش نرخ داشت؟

سهام عدالت در پایان آخرین هفته فروردین تقریبا سه درصد رشد داشت. همچنین شاخص کل بورس کمتر ۳٫۹ درصد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در این هفته ۳٫۹ درصد رشد کرد

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته یعنی ۳۱ فروردین ماه به ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی نرخ ۱۳ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان ایستاد.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت در پایان این هفته به ۲۷ میلیون و ۴۶ هزار تومان رسید. ارزش این سبد در هفته گذشته برابر با ۲۵ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان بود.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه و آخرین روز معاملاتی این هفته، به ۱۳ میلیون و ۳۰۹ هزار تومان رسید. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۲ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان بود.

ارزش ۶٠ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به هشت میلیون و ۶۱۴ هزار تومان رسیده است.

از سهام عدالت چه خبر؟

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت، گفت: برآورد این است حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور سهام عدالت ندارند که در کمیسیون اقتصادی طرحی را تصویب کردیم و براین اساس کسانی که مشمول باشند، سهام عدالت دریافت می‌کنند.

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق‌بهادار: با توجه به نزدیک‌شدن به فصل مجامع، یکی از موضوعات بسیار مهم در موضوع سهام عدالت؛ حضور نماینده مشمولان سهام عدالت است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

طبق هماهنگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام‌شده فقط افرادی می‌توانند به‌عنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند که دارای معرفی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه رسمی از کانون شرکت‌های سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری سهام عدالت باشند.

نماینده ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: کارگروه ویژه سهام عدالت پیگیر واریز سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت برای سهامداران است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.