کد خبر : 16349 / /
/

سازوکار اولیه ثبت نام ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت از خرداد آغاز شده و از اواخر خرداد اعلام می‌شود این افراد باید به کدام سامانه برای نام نویسی مراجعه کنند.

سهام عدالت جاماندگان واگذار می شود. موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به نتیجه رسید.  ثبت نام ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت از خرداد آغاز می شود. مردم خبر‌های مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام سهام عدالت با «خبر روز» همراه باشید.

سهام عدالت چقدر ارزش دارد؟

ارزش سهام عدالت، یک درصد کاهش یافت.

 ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز چهارشنبه (۳۱ فروردین ماه)، یک درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۲۱۴هزار تومان، ۲۶ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۱۷۶هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۵۲۸هزار تومان رسیده است.

پیرو پیگیری‌های انجام شده از سوی مجلس شورای اسلامی و با موافقت آقای رییسی رییس جمهور موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به نتیجه رسید.

سازوکار اولیه ثبت نام ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت از خرداد آغاز شده و از اواخر خرداد اعلام می‌شود این افراد باید به کدام سامانه برای نام نویسی مراجعه کنند.

ستادی باید تشکیل شود تا افرادی که در حاشیه شهر‌ها هیچ گونه لیست بیمه‌ای ندارند شناسایی شوند. پیش بینی می‌شود که این ستاد از اواخر خرداد شکل گیرد که از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود.

مردم خبر‌های مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند و یا از زبان رییس جمهور، وزرای اقتصادی مربوطه و دست اندرکاران سهام عدالت بشنوند.

۲۱ فروردین ماه، پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در امسال خبر داد و گفت: از خردادماه، فراخوان واگذاری سهام به این مشمولان انجام می‌شود.

به گفته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، مشمول سهام عدالت هستند یا می‌توانند باشند. اما این سهام را دریافت نکرده‌اند و دولت باید اقدام به واگذاری سهام عدالت به آن‌ها کند.

لازم به ذکر است که به گفته رییس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور مردم به خبر‌های دروغ و جعلی برخی سایت‌ها و کانال‌های غیر معتبر توجهی نکنند و نیازی نیست به این کانال‌ها شماره ملی و برخی مشخصات شخصی را ارائه دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت آمادگی لازم را دارد و کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند را مشخص کرده است.

حجت‌الله عبدالملکی‌ درباره آخرین اقداماتی که برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت انجام گرفته است، اظهارکرد: تصمیم گیرنده اصلی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، ‌‌وزارت اقتصاد و دارایی است، وزارت اقتصاد باید مشخص کند، سهام کدام شرکت‌ها و به چه ترتیبی قابلیت واگذاری دارد، کلیت دولت هم باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی لازم را داریم و حتی کسانی که برای دریافت سهام عدالت اولویت دارند را مشخص کردیم اما ستاد اقتصادی دولت باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: البته صحبت‌هایی در هیات دولت شده است ولی هنوز جمع بندی صورت نگرفته است.

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور از احتمال فراخوان جاماندگان سهام عدالت از خردادماه امسال خبر داد.

عسکر توکلی گفت: در تلاش هستیم ساز و کار جاماندگان سهام عدالت در کشور تا خردا ماه امسال تعیین تکلیف شوند و اواخر خرداد زمان و محل دقیق این کار اعلام خواهد شد.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور افزود: در تلاش هستیم تا فرآیند واگذاری مجدد جاماندگان سهام عدالت به ترتیب افراد تحت پوشش و افراد کم درآمد و بقیه اقشار اجرا شود.

وی تصریح کرد: مردم خبرهای مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند و یا از زبان رئیس جمهور، وزرای اقتصادی مربوطه و دست‌اندرکاران سهام عدالت بشنوند.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به اینکه مردم به خبرهای دروغ و جعلی برخی سایت‌ها و کانال‌های غیر معتبر توجهی نکنند، افزود: نیازی نیست مردم به این کانال‌ها شماره ملی و برخی مشخصات شخصی را ارائه دهند.

دبیر کل کانون شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت کشور با بیان اینکه ۱۸ میلیون نفر جامانده دریافت سهام عدالت شناسایی شده اند، گفت: این جاماندگان می توانند خرداد امسال ثبت نام کنند.

محمد خزاعی کوه افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون تلفیق هم تایید شده به وزارت اقتصاد ارجاع داده خواهد شد تا در خرداد ماه امسال مجدد از جا ماندگان سهام عدالت ثبت نام انجام شود.

خزاعی کوه پر در مورد مشمولین فوت کرده هم گفت : ۳ میلیون نفر تا پایان خرداد امسال برنامه ریزی شده و نرم افزار آن تهیه شده و جاماندگان سهام عدالت و خانواده های فوت شده می توانند با مراجعه به سامانه که اعلام خواهد شد بعد از تکمیل برگ انحصار وراثت از مراجع قضایی نسب به تبدیل سهام ورثه اقدام کنند.

وی گفت: کل مشمولین سهام عدالت در استان آذربایجان‌شرقی ۳ میلیون نفر می باشد که یک میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده اند و بقیه به ارزش ۲۰۴ میلیارد تومان در دی ماه سال گذشته از طریق بورس امکان خرید و فروش پیدا کردند.

دبیرکل کانون سرمایه‌گذاری سهام عدالت افزود: مشاهده ارزش دارایی و معامله سهام عدالت، از طریق سامانه‌های کارگزاری‌ها ممکن است ونیازی به کد بورسی نیست.

وی با اشاره به اینکه پیش از این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از محل خالص ارزش دارایی‌ها صورت‌های مالی خود را تهیه می‌کردند و این امر منجر به زیان‌ده نشان دادن شرکت‌های بورسی استانی سهام عدالت می‌شد، گفت: قرار بر این شد صورت‌های مالی حسابرسی شرکت‌های استانی طبق استاندارد حسابرسی براساس ارزش بهای تمام شده شرکت‌ها باشد و این شرکت‌ها از زیان خارج شوند.

سهام عدالت با هدف خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به اقشار کم درآمد از زمان دولت نهم طراحی و اجرا شده است. این طرح شامل سهام حدود ۵۰ شرکت دولتی مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی بود. افرادی که سهام عدالت به آنها تعلق گرفته جزو سهامداران شرکت‌های بورسی و فرابورس در نظر گرفته می‌شوند.

۷۰ درصد شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت در بورس حضور دارند و سهامشان قابل معامله در بورس است. بقیه این شرکت‌ها به دلایل مختلف هنوز وارد بازار سرمایه نشده‌اند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.