کد خبر : 16471 / /
/

اخیرا برخی از افراد سودجو از طرق مختلف مانند پیامک و یا کافی نت تحت عنوان ثبت نام سهام عدالت اقدام به اخذ وجه از متقاضیان نموده اند، لذا بدینوسیله اعلام می دارد همه این فراخوان‌ها جعلی و کلاهبرداری می‌باشد و هرگونه اقدام در خصوص تخصیص و توزیع سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی و از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی خواهد شد.

اخیرا برخی از افراد سودجو  تحت عنوان ثبت نام سهام عدالت اقدام به اخذ وجه از متقاضیان نموده اند. سهام عدالت ابتکاری از سوی دولت نهم بود. در حال حاضر سهام ۴۳  شرکت بورسی و فرابورسی در سبد سهام عدالت وجود دارد. دولت مکلف است به جاماندگان سهام عدالت، این سهام را واگذار کند. کسانی که واجد دریافت سهام عدالت بودند اما دریافت نکرده اند امسال دریافت می کنند. 

سازمان خصوصی در اطلاعیه ای اعلام کرد: اخیرا برخی از افراد سودجو از طرق مختلف مانند پیامک و یا کافی نت تحت عنوان ثبت نام سهام عدالت اقدام به اخذ وجه از متقاضیان نموده اند، لذا بدینوسیله اعلام می دارد همه این فراخوان‌ها جعلی و کلاهبرداری است.

سبدی از سهام شرکت های مختلف است که به مشمولان واگذار شد. سهام عدالت ابتکاری از سوی دولت نهم بود. در سبد سهام عدالت سهام شرکت های دولتی بین مشمولان توزیع شده است. در حال حاضر سهام ۴۳  شرکت بورسی و فرابورسی در سبد سهام عدالت وجود دارد. سود سهام عدالت به دارندگان آن تعلق می گیرد که البته واریز این سود به خصوص زمان واریز آن هر سال با حواشی هم رو به رو می شود.

 ثبت نام سهام عدالت آغاز  شد؟

سازمان خصوصی در این اطلاعیه اعلام نموده است: اخیرا برخی از افراد سودجو از طرق مختلف مانند پیامک و یا کافی نت تحت عنوان ثبت نام سهام عدالت اقدام به اخذ وجه از متقاضیان نموده اند، لذا بدینوسیله اعلام می دارد همه این فراخوان‌ها جعلی و کلاهبرداری می‌باشد و هرگونه اقدام در خصوص تخصیص و توزیع سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی و از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط با رادیو ایران برنامه سلام صبح بخیر رسانه ملی با تشریح آخرین اخبار سهام عدالت افزود: پیشنهاد تصویب اعطای سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شد و به صحن علنی آمد، اما به دلیل عدم توافق با دولت قبل و عدم پذیرش آن، نهایی نشد.

وی ادامه داد: با ترغیب و پذیرش دولت، مقدمات تصویب آن فراهم شد، اما این روند در خارج از چارچوب لایحه و مصوبه کمیسیون قرار گرفت.

منابع سهام عدالت جاماندگان در بودجه  

پورابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع سهام عدالت در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ و به عنوان یکی از بند‌های بودجه تصویب شد افزود: دولت مکلف است به جاماندگان سهام عدالت، این سهام را واگذار کند و اولویت‌های مربوط به این بخش را به شکلی مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مستحق دریافت سهام عدالت، اما فاقد سهام عدالت هستند ضمن آنکه به این جمع، رزمندگان معسر نیز اضافه می‌شود.

پورابراهیمی اضافه کرد: بازنشستگان، کارگران فصلی و مجموعه گروه‌هایی که به آن اضافه می‌شوند حدود چند میلیون نفر برآورد شده است که حدود این عدد و رقم‌ها (۴ میلیون نفر) می‌شود و مجموعه سهام عدالت هم که واگذار نشده آن هم محاسبه کردیم که به چه میزان می‌شود این کار را انجام داد.

دولت مکلف به فراخوان سهام عدالت است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه مجلس و قانونی که مجلس تصویب کرده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف شد فراخوانی را با مسئولیت وزارت اقتصاد اعلام کند.

وی افزود: وزارت اقتصاد در حال اتخاذ تمهیدات لازم در این بخش است که با همین اولویت‌ها بتواند این کار را به شکلی عملیاتی کند و پیش بینی ما این است که تا حداکثر تا پایان اردیبهشت یا اواسط خرداد از طرف دولت باید آیین نامه مشخصی برای این مصوبه لحاظ شود.

پور ابراهیمی ادامه داد: ما هم پیگیری و نظارت خواهیم کرد که هرچه سریع‌تر به کسانی که در کشور واجد دریافت سهام عدالت بودند و سهام دریافت نکردند، امسال سهام دریافت کنند.

وی درخصوص بحث وراث و نحوه تعیین تکلیف ورثه در سهام عدالت برای متوفیان هم گفت: طبق قانون براساس مالکیتی که اتفاق می‌افتد هر کسی فوت شود مالکیتش به ورثه اش می‌رسد و در سهام هم همین است.

پور ابراهیمی گفت: در سال‌های گذشته با عدم ایفای قانونی و مشکلاتی که در سازمان بورس وجود داشت یک وقفه‌ای ایجاد شده بود و این کار انجام نشده بود، اما طبق آخرین اطلاعاتی که دارم سازمان بورس اعلام کرده این کار را با اتخاذ یک نرم افزار و تصمیماتی در این خصوص که بخشی از آن موضوعات نرم افزاری و زیرساختی بوده حل کرده و امکان انتقال سهام متوفی به وراث وجود دارد؛ بنابراین این کار باید انجام شود.

وی درباره تعداد و سبد شرکت‌های موجود در سهام عدالت و تغییرات احتمالی گفت: تغییرات اتفاق خواهد افتاد، چون مجموعه‌ای که واگذاری در آن صورت گرفته که نزدیک پنجاه و خرده‌ای شرکت بودند، الان تقریبا آن شرکت‌ها و مجموعه متفاوت شده اند لذا بخش‌هایی از سهام جاماندگان از آن مجموعه خواهد بود و بخش‌های دیگر از مجموعه دیگر.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما سرفصل‌ها را احصاء کردیم، ترکیب سهام‌های قابل واگذاری دولت متفاوت است و ارزش متفاوت هم می‌تواند داشته باشد، اما نحوه واگذاری توسط دولت مشخص می‌شود و باید شرایطی برای جاماندگان در نظر گرفت که بیشترین میزان سبدی که امکان اختصاص دارد، در نظر گرفته شود.

خرداد از کجا موعد ثبت نام سهام عدالت شد؟

پیش از این پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، امسال در دستور کار است که از خرداد فراخوان واگذاری سهام به این مشمولان انجام می‌شود.

سرهنگ محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور با هشدار به شهروندان درباره هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت از آنان خواست مراقب پیامک‌های جعلی سهام عدالت باشند.

برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس https:‌//samanese.ir و یا به سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس https:‌//www.sejam.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.