کد خبر : 17196 / /
/

بهاره رهنما در ۱۰ آذر سال ۱۳۵۲ در اراک (روستای هزاوه) متولد شد. او لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس حقوق قضایی دارد. مادر بهاره رهنما پروین قائم مقامی از بازیگران خوب کشورمان است.

بهاره رهنما یکی از بازیگران پرحاشیه سینما و تلویزیون ایران است. بهاره رهنما مخصوصاً با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه و از طرفی مورد انتقاد قرار گرفته است. بهاره رهنما را از دسته افراد منتقد انتقاد‌گریز می‌دانند که در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کرده اما تحمل زیادی در مقابل انتقاد به خود و اطرافیانش ندارد! بهاره رهنما از جمله بازیگرانی است که به سناریو نویسی و کارگردانی تئاتر نیز علاقه داشته. بهاره رهنما در حوزه قلم و تالیف هم فعالیت می‌کند.  

بهاره رهنما در ۱۰ آذر سال ۱۳۵۲ در اراک (روستای هزاوه) متولد شد. او لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس حقوق قضایی دارد. مادر بهاره رهنما پروین قائم مقامی از بازیگران خوب کشورمان است. 

بهاره رهنما

 

 

بهاره رهنما و روزنامه نگاری و نویسندگی

بهاره در رهنما ابتدا در وب‌نوشت شخصی خود و مدتی در نشریه چلچراغ می‌نوشت. او در نوشتن فیلمنامه برای «شبهای برره»، «باغ مظفر» و سریال «شمس العماره» همکاری کرده است. رهنما همچنین کتابی با عنوان «هفت شبانه در یک ماه» را منتشر کرد، که مجموعه ای از یادداشت‌های خود در وبلاگ شخصی‌اش در طی بیش از هفت سال است.

بهاره رهنما

تالیفات بهاره رهنما  

پای به جاده زدن، نشر نگاه ۱۳۹۶

زن باران، نشر نگاه ۱۳۹۴

مالیخولیای محبوب من، نشر نگاه ۱۳۹۲

ماه هفت شب، نشر نگاه ۱۳۸۹

چهار چهارشنبه و یک کلاه‌گیس، نشر چشمه ۱۳۸۸

دیدگاه‌های سیاسی بهاره رهنما

بهاره رهنما در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ از میرحسین موسوی و در سال ۱۳۹۲ از حسن روحانی حمایت کرد. او و همسر سابقش یعنی پیمان قاسم خانی از جمله امضا کنندگان طوماری بودند که از کناره‌گیری عارف به نفع حسن روحانی قدردانی کرده و حمایت خود از حسن روحانی را اعلام نمودند. اظهارنظرهای بهاره رهنما در شبکه‌های اجتماعی در مورد مسائل سیاسی تاکنون با واکنش‌ها و انتقادهای زیادی روبرو شده است. همانطور که اشاره شد او در گذشته نیز یکی از نویسندگان چلچراغ، هفته نامه اجتماعی سیاسی بود.

کاهش وزن بهاره رهنما

بهاره رهنما با انتشار عکس‌هایی از خود در صفحه اینستاگرامش از لاغری ۴۰ کیلوگرمی خود خبر داد. پس از انتشار این تصاویر خیلی‌ها در مورد روش لاغری بهاره رهنما کنجکاو شدند. او پیش از این روش‌های بسیاری را برای لاغری امتحان کرده بود ولی این بار با روش جراحی اسلیو معده توانست ۴۰ کیلوگرم وزن کم کند.

بهاره رهنما

شکایت بهاره رهنما از نادر فتوره‌چی

در سال ۱۳۹۲ مقتل خوانی بهاره رهنما در برج میلاد با واکنش ها و انتقاداتی روبرو شد. نادر فتوره‌چی روزنامه‌نگار، مترجم و نویسنده ایرانی نیز در صفحه فیس بوک خود متنی منتشر کرده و شخصیت بهاره رهنما را مورد انتقاد شدید قرار داد. او ظاهر، رفتار، گرایشات و حتی لباس پوشیدن بهاره رهنما را به شدت نقد کرد و او را فرصت طلبی برای مطرح شدن و دیده شدن معرفی کرد. فتوره‌چی در بخشی از نوشته خود آورده است: بهاره راهنما سر انجام توانسته است «چیزی» بشود: نماد انحطاط اجتماعی در دورانِ غیابِ سیاست، دورانی که همه می‌دانند گفتنِ «من هنرمندم، سیاسی نیستم»، خود رذیلانه‌ترین انتخاب سیاسی‌ست.»

بهاره رهنما در مورد این نقد تند در صفحه اینستاگرامش واکنش نشان داد و آن را اسید پاشی کلامی نامید. چند تن از هنرمندان و نویسندگان مانند پوریا عالمی و امیر مهدی ژوله نیز در حمایت از بهاره رهنما یادداشت نوشتند. همچنین مهراب قاسم‌خانی که در آن زمان برادر شوهر بهاره رهنما بود در اینستاگرامش با انتشار پستی، فتوره‌چی و نقد آن را مورد تمسخر و انتقاد قرار داد.

در دی ماه ۱۳۹۳ پیمان قاسم خانی و بهاره رهنما از نادر فتوره‌چی به علت یادداشت‌هایش شکایت کردند. پیمان قاسم خانی نیز در فضای مجازی در رابطه با شکایت از فتوره چی یادداشتی منتشر کرد. پس از این شکایت بهاره رهنما و همسرش از نادر فتوره چی وی دادگاهی شد، اما در نهایت رهنما شکایت خود را پس گرفت.

آثار بهاره رهنما

فیلم‌های سینمایی

 ۱۳۹۷- ایکس‌لارج       

۱۳۹۷- پاستاریونی       

۱۳۹۷- اژدر    

۱۳۹۶- آینه بغل          

 ۱۳۹۵- هشتگ  

۱۳۹۵- خوب، بد، جلف 

۱۳۹۵- آس و پاس

۱۳۹۳- ۳۶۰ درجه       

۱۳۹۲- طبقه هساث      

۱۳۹۲- آشنایی با لیلا               

۱۳۹۰- بچگیتو فراموش نکن               

۱۳۹۰- خنده در باران  

۱۳۸۹- جرم     

۱۳۸۹- زنان ونوسی، مردان مریخی    

۱۳۸۹- زن‌ها شگفت انگیزند               

۱۳۸۹- هرچی خدا بخواد                     

۱۳۸۹- ورود آقایان ممنوع       

۱۳۸۸- عروسک         

۱۳۸۸- بعد از ظهر سگی سگی

۱۳۸۸- پوپک و مش ماشاالله    

۱۳۸۸- سن پطرزبورگ          

۱۳۸۸- ورود زنده‌ها ممنوع                 

۱۳۸۷- چارچنگولی     

۱۳۸۷- ده رقمی

۱۳۸۷- شیرین 

۱۳۸۶- توفیق اجباری  

۱۳۸۶- دایره زنگی     

۱۳۸۳- شبانه               

۱۳۸۳- ماجراهای اینترنتی (چای نت)             

۱۳۸۱- گاوخونی          

۱۳۸۰- نان و عشق و موتور ۱۰۰۰     

۱۳۷۹- بچه‌های بد       

۱۳۷۶- بادام‌های تلخ     

۱۳۷۴- عاشقانه

۱۳۷۴- غزال  

۱۳۷۱- افعی    

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.