کد خبر : 19325 / /
/

شهره لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در با هشـتگ مازیار تغییر نام خود خبر داد. مصاحبه زیر از شهره لرستانی امروز منتشر شده است.

شهره لرستانی بازیگر ایرانی تغییر جنسیت داده است. تصاویری از شهره لرستانی منتشر شده است. شهره لرستانی عکسی با استایلی کاملا مردانه از خود منتشر کرده است. شهره لرستانی اسم ودود لرستانی را در زیر عکس خود هشتگ کرده است. شهره لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در با هشـتگ مازیار تغییر نام خود خبر داد. مصاحبه زیر از شهره لرستانی امروز منتشر شده است.

خاطرات شهره لرستانی

پدرم قاضی دادگستری و مادرم معلم بود. شاید دیدن مادری که هر روز شال و کلاه می کرد و سر کار می رفت، باعث شد تصویری که از زن در ذهن کودکانه من و خواهر بزرگم شکل گرفت، تصویر زنی شاغل باشد. اصلا فکر نمی کردیم چیزی به اسم زن خانه دار هم وجود داشته باشد.

شهره لرستانی

در همان بازی های کودکانه هر کدام کاری را انتخاب کرده بودیم، انگار جنم بعضی کارها از همان زمان در خونمان بود و امواج نامرئی تقدیر ما را به سمت شان هدایت می کرد. من از پنج سالگی دوست داشتم نمایش اجرا کنم و در همان عوالم بچگی، بدون اینکه بدانم اسم این کار کارگردانی است، نمایش های کودکانه ام را خودم کارگردانی می کردم. در خانه مان پرده ای اتاق نشیمن را از پذیرایی جدا می کرد. من همه را جلوی این پرده به صف می نشاندم و با صدای بلند اعلام می کردم:ساکت باشید. کارگردان شهره اجرا می کند.

شهره لرستانی

سال 64 به تهران برگشتیم. من دیپلم گرفتم و بلافاصله وارد دانشگاه هنر شدم. سال عجیب و غریبی بود. من چند کار را با هم انجام دادم، تصدیق و دیپلمم را در اوج بمباران های جنگ گرفتم و در دانشگاه قبول شدم. در حالی که مردم همه در حال فرار بودند و صدای آژیر خطر تبدیل به موسیقی متن زندگی تک تک مان شده بود. طنز عجیبی بود، من زیر نور چراغ داشبورد ماشین در جاده فشم فلسفه و منطق می خواندم، در صورتی که همه چیز در دنیای اطرافم غیر منطقی بود. در همین حال و هوا شدم دانشجوی رشته کارگردانی و بازیگری دانشکده هنرهای نمایشی. در همان ترم های اول که اکثر درس هایمان عمومی بود، من غرق تئاتر شدم و 17 نمایش را به کارگردانی خودم روی صحنه بردم. کم کم شروع به بازی کردم و توجه ها بیشتر به بازی ام جلب شد و پیشنهاد پشت پیشنهاد از راه رسید. با محمد رحمانیان، مهتاب نصیرپور، علی دهکردی و خیلی های دیگر هم دوره بودیم. شروع به بازی در تلویزیون و سینما کردم، کارهایی مثل سریال «عبور به خیر» و… اما اولین کار جدی ام که خیلی دیده شد، سریال «آپارتمان» بود. اواسط دهه هفتاد بود. جنگ تمام شده ودوران اصلاحات هم رو به پایان بود و فضای جامعه داشت بازتر می شد. من هم دیگر ده سالی بود به عنوان بازیگر شناخته شده بودم.

شهره لرستانی

اما آپارتمان نقطه اوج کارم بود. بعد نوبت به «امام علی(ع)» و «لیلی با من است» و… رسید تا دیگر کاملا به عنوان بازیگری جدی ثبت شوم، در حالی که همیشه ذوق و شوق کارگردانی داشتم.

 اولین خاطره ای که یادتان می آید چه خاطره ای است؟

من گم شده بودم. برای گردش و تفریح به تهران آمده بودیم. دو سالم بود. کوچه برلن و کوچه مهران دقیق یادم نیست، آن طرف ها گم شدم. یک آدامس فروش پیدایم کرد و من را بغل کرد گذاشت روی دستگاهش و گفت کدام آدامس را می خواهی. احساس خوبی داشتم. آن آدامس خوردن مفت و مجانی خیلی بهم مزه داد. با خودم می گفتم خدا کند پدر و مادرم پیدایشان نشود تا من بیشتر از این آدامس ها بخورم. تصویر آن آدامس ها و همه مهربانی آن مرد که امیدوارم هر جا که هست خوشبخت باشد از ذهنم پاک نمی شود. اما مادرم خیلی ترسیده بود و حال بدی داشت. او هنوز که هنوز است گاهی با جیغ و گریه از خواب بیدار می شود و می گوید خواب دیدم تو گم شدی.

*  بهترین هدیه ای که در زندگی تان گرفته اید چه بوده است؟

یک دوچرخه بود. بچه بودم و آبله مرغان گرفته بودم. یک روز در همان حال مریضی پدر و مادر و خواهر و برادرم همه با هم آمدند من را بردند روی بالکن. چیزی را که می دیدم باورم نمی شد. یک دوچرخه نارنجی خیلی خوشگل بود. فوق العاده خوشحال شدم.

*  تفریح شما چیست؟

تماشای فیلم با دوستانم و سفر. من خیلی سفرهای داخلی و خارجی رفتم.

*  اهل آشپزی هم هستید؟

آشپزی را خیلی دوست دارم.

*  چه غذایی را خیلی خوب می پزید؟

تبحرم در پخت استانبولی و خورشت کرفس و خورشت بادمجان است.

شهره لرستانی فعالیت خود را در تئاتر از سال 1364 با عنوان کارگردانی آغاز نمود. در سال 1371 با بازی در فیلم نیاز به کارگردانی علیرضا داودنژاد به سینما راه یافت.

فیلم شناسی شهره لرستانی

سینما

1393 ایران برگر 

1388 حلقه های ازدواج 

1388 یک جیب پر پول 

1387 اخراجی ها 2 

1386 تسویه حساب 

1385 نصف مال من، نصف مال تو 

1385 اخراجی ها 

1384 زیر درخت هلو 

1385 گیس بریده 

1377 محبوبه 

1374 توطئه 

1374 لیلی با من است 

1373 مروارید سیاه 

1372 پناهنده 

1371 ماموریت آقای شادی 

1371 آذرخش 

1371 نیاز 

سریال

1365  اُغُر بخیر 

1372  آپارتمان 

1372   حماسه ایثار 

1373  آوای فاخته 

1375  به رنگ صدف 

1375  امام علی  

1376  دستی بر آتش 

1381  مختارنامه 

1387  سه در چهار 

1389  دارا و ندار 

1391  سه پنج دو 

1391  چمدان 

1391  کلاه پهلوی 

1392  اولین انتخاب

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.