کد خبر : 21082 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه، پنجم شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت پراید در رکود است. قیمت پراید این روزها نوسان کمتری را تجربه می کند. قیمت پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید وابسته به قیمت ارز و وضعیت سیاسی است. جدیدترین قیمت پراید و خودروهای داخلی را در خبر روز دنبال کنید.

قیمت پراید و پژو و خودروهای پرطرفدار

در روزهای گذشته به دلیل انتشار اخبار ناامیدکننده از مذاکرات، شرایط بازار خودرو متفاوت و قیمت‌ها افزایشی شد. این افزایش هم در بازار ارز و هم در بازار خودرو قابل مشاهده است. بیشترین موضوعی که قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برجام و بحث واردات است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه، پنجم شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز شنبه، پنجم شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت  پراید

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز با قیمت ۴۰۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات هم با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت پراید | قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ مانند روز گذشته، ۲۹۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۷۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پاتل همچنین گفت که دولت بایدن با وضع هر گونه شرطی بین اجرای مجدد برجام و توقف تحقیقات آژانس در رابطه با تعهدات قانونی ایران مخالف است.

برنامه های فدرال رزرو آمریکا برای کنترل نرخ تورم از طریق افزایش نرخ بهره هنوز تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت خودروی این کشور نداشته است. دلیل این مساله را باید در گسترش تقاضا برای استفاده از خودروی شخصی به جای حمل و نقل عمومی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا جست و جو کرد.

2 شرط ریزش قیمت خودرو 

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر امید به نهایی شدن مذاکرات احیای برجام و همچنین از سرگیری واردات خودرو روند نزولی به خود گرفته است.

شیب ریزش قیمت خودرو تندتر می شود؟

برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند چنانچه اخبار واضح تری از احیای توافق نامه برجام مخابره شود یا سیاست گذار خودرویی بعد از حدود چهار سال قفل را از در ورود خودرو به کشور بردارد و شاهد حضور محصولات جدید در بازار خودرو باشیم، شیب کاهش قیمت ها تندتر نیز خواهد شد.

قیمت خودرو در آمریکا صعودی شد

بنا به گزارش اکوایران، در شرایطی که قیمت خودرو در بازار ایران مسیر کاهشی را می پیماید شاهد هستیم که قیمت خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا روندی صعودی به خود گرفته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه J.D. Power  میانگین قیمت معاملات در بازار خودروی آمریکا به رکورد ۴۶ هزار دلار می‌رسد که ۱۱.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

انتظار می‌رود قیمت خودروهای جدید ایالات‌متحده در ماه آگوست به دلیل تقاضای بالا علیرغم افزایش نرخ‌های بهره به بالاترین حد خود برسد.

رمزگشایی از گران شدن قیمت خودروها در آمریکا

افزایش قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز در بازار آمریکا را می توان به دو دلیل دانست. دلیل اول رشد نرخ تورم در این کشور است و دلیل دیگر نیز کاهش تیراژ تولید خودرو به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کویید – 19  و همچنین مشکل تامین قطعات الکتریکی یا همان ریز تراشه ها است.

این دو چالش گریبان خودروسازان رادر آمریکا گرفته و اجازه نمی دهد تا آنها به برنامه ریزی های خود برای تولید و عرضه عمل کنند.  

کمبود موجودی در انبار خودروسازان آمریکا

همچنین کمبود موجودی انبار خودروسازان در ایالات متحده آمریکا فروش خودروهای جدید را محدود کرده است. کارشناسان موسسه J.D. Power می گوید که انتظار می‌رود خرده‌فروشی خودروهای جدید در ماه آگوست به ۹۸۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه برسد که ۲.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

برنامه های فدرال رزرو آمریکا برای کنترل نرخ تورم از طریق افزایش نرخ بهره هنوز تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت خودروی این کشور نداشته است. دلیل این مساله را باید در گسترش تقاضا برای استفاده از خودروی شخصی به جای حمل و نقل عمومی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا جست و جو کرد.

عرضه خودرو با مشکل روبرو می شود؟

توماس کینگ از کارشناس موسسه J.D. Power می گوید: انتظار می‌رود در ماه سپتامبر، محدودیت‌های یاد شده ادامه یابد و عرضه خودرو به بازار همچنان با مشکل مواجه شود.

 به رغم محدودیت عرضه خودرو در بازار آمریکا موسسه J.D. Power و موسسه LMC Automotive همچنین پیش‌بینی فروش جهانی خودروهای سبک در سال ۲۰۲۲ را با نزدیک به یک میلیون دستگاه به حدود ۸۱.۸ میلیون دستگاه افزایش دادند که دلیل آن نیز احیای بازار چین است و پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد فروش داشته باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.